Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 december 2011, 00:20
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Gaat HP nieuwe hardware (tablets)met het webOS maken?

Antwoord Meg Whitman:

Citaat:
Will HP be creating any new webOS hardware?
Meg: The answer to that is yes but what I can't tell you is whether that will be in 2012 or not. But we will use webOS in new hardware, but it's just going to take us a little longer to reorganize the team in a quite different direction than we've been taking it in the past.
Are we talking printers? Or tablets and phones?
Meg: In the near term what I would imagine — and this could change, in full disclosure — is I would think tablets, I do not believe we will be in the smartphone business again.
But tablets are a real possibility?
Meg: Yes.
Het wordt dus overwogen.Misschien 2012 of later. Hoeveel later?

Dat hele interview:
Meg Whitman and Marc Andreessen on webOS: 'We will use webOS in new hardware... in tablets' | The Verge


Ik heb er zelf een beetje een "hard hoofd" in. HP heeft dit jaar al veel gezegd. Hardware divisie en het webOS weg. Tablets in de uitverkoop. Dan weer terug met die hardware divisie. Dat printergedoe met het webOS hoeft van mij niet.
En dan ineens wel weer tablets maken met het webOS enz. Beetje D66-achtig

Nu weer het webOS weer in het Opensource circuit, op zich het beste idee. Kortom. HP make up yer mind!!!

Ga daar mee door met dat opensource en vergeet het voor de rest.
De een of andere Chinees, Taiwanees(HTC) of Koreaan(Samsung/LG) pakken het wel weer op om iets leuks te maken.
Het lijkt mij ook erg leuk voor Sony omdat ze toch niets met WP7 gaan doen en ze alleen nog verder gaan met Android.
Sony heeft zich altijd al onderscheiden door een eigen weg te bewandelen. Ik denk dat het webOS goed bij hun zou passen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2011, 10:35
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Sony heeft zich altijd al onderscheiden door een eigen weg te bewandelen. Ik denk dat het webOS goed bij hun zou passen.
Wacht maar even de PlayStation Vita af...
Dan zie je dat Sony al erg ver op een andere weg zit.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2011, 11:56
Asjemenou's schermafbeelding
Asjemenou Asjemenou is offline
Senior lid
Voornaam: Arco
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Locatie: Over de grens
Berichten: 61
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
AHP heeft dit jaar al veel gezegd. Hardware divisie en het webOS weg. Tablets in de uitverkoop. Dan weer terug met die hardware divisie. Dat printergedoe met het webOS hoeft van mij niet.
En dan ineens wel weer tablets maken met het webOS enz. Beetje D66-achtig
Beetje D66 ? Doet me denken aan de kieswijzer van een paar jaar geleden; vul overal (30 keer) geen mening in en je kreeg D66 als stemadvies.

Open source klinkt wel OK. Het is dan wel te hopen dat er telefoonfabrikanten gaan werken met webOS. Als het zoiets wordt als Android zie ik wel toekomst. Jammer toch dat Palm er niet meer is (of zelfs HP) met een eigen lijn van soft- en hardware....

Ik blijf, als 'early adopter' nog maar even bij mijn Centro en T|X....



Arco
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2011, 12:19
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Wacht maar even de PlayStation Vita af...
Dan zie je dat Sony al erg ver op een andere weg zit.
Ik zie de relevantie niet helemaal, maargoed.

@asjemenou

vele zijn enthousiast met dat opensource plan. Volgens kenners het beste wat ze kunnen doen. PALM had het natuurlijk allemaal al verknald vwb webOS
HP heeft daar de wrange vruchten van geplukt voor 1.200.000.000 plus het verlies dat ze hadden van 1.940.000.000
Laten we hopen dat het nu allemaal goed komt.Er zal wel een devver komen die het geheel geschikt maakt voor bijv. Android telefoons.

Er zijn nog steeds leuke progjes voor het PALMOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2011, 21:22
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik ben natuurlijk blij dat webOS een nieuw leven gaat krijgen, maar ik ben aan de andere kant toch ook erg teleurgesteld dat HP niet doorgaat met smartphones.. De Pre3 is immers een fantastisch toestel, ooit bedoeld als webOS smartphone vlaggeschip en ik heb nu de indruk, dat ik die investering binnenkort in de prullenbak kan gooien, omdat hij niet meer ondersteund zal worden... De synergy met de TouchPad was toch ook veelbelovend... Jammer...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2011, 21:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik ben natuurlijk blij dat webOS een nieuw leven gaat krijgen, maar ik ben aan de andere kant toch ook erg teleurgesteld dat HP niet doorgaat met smartphones.
Als je de opmerkingen leest van de CEO, Meg Whitman, zou je denken dat Palm/HP nooit smartphones gemaakt heeft. Zo refereerde ze naar webOS op de TouchPad als versie 1 en afgelopen vrijdag stelde ze nog dat er 750.000 stuks hardware in handen van consumenten is. Dat is wederom enkel de tablet. Overigens heeft HP Palm en webOS aangekocht om te leveren op tablets aangezien ze Windows 7 ongeschikt vonden. Windows 8 focust heel sterk op tablets qua interface (een enorme verandering, de grootste ooit voor Windows), dus gaat HP dat nu wel leveren.

Zoals deMol al zegt zal er wel moeite ondernomen worden om webOS op andere smartphones te laten draaien. Mogelijk is het redelijk goed te doen op andere Linux-gebaseerde toestellen. In dat geval zouden bijvoorbeeld populaire Samsung en HTC toestellen voorzien kunnen worden van webOS. Misschien is dit plan van HP ook wel de enige manier om webOS z'n weg te laten vinden naar smartphones. HP kan het eventueel leveren op toekomstige tablets (en dit is vooralsnog niet echt duidelijk), terwijl enthousiastelingen aanpassingen kunnen doen om hun smartphone eveneens webOS te laten draaien. Als HP het puur voor zichzelf gehouden zou hebben was het over met smartphones, die pogingen zijn blijkbaar slecht bevallen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 december 2011, 22:21
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik ben natuurlijk blij dat webOS een nieuw leven gaat krijgen, maar ik ben aan de andere kant toch ook erg teleurgesteld dat HP niet doorgaat met smartphones.. De Pre3 is immers een fantastisch toestel, ooit bedoeld als webOS smartphone vlaggeschip en ik heb nu de indruk, dat ik die investering binnenkort in de prullenbak kan gooien, omdat hij niet meer ondersteund zal worden... De synergy met de TouchPad was toch ook veelbelovend... Jammer...
Zoals Domo al schrijft:

Citaat:
Als HP het puur voor zichzelf gehouden zou hebben was het over met smartphones, die pogingen zijn blijkbaar slecht bevallen.
Sterker nog. Zou het gewoon in de kast zijn beland. Om er misschien nooit meer uit te komen.
Dus wacht het allemaal nog maar even af.Weggooien kan altijd nog (ik heb ook een grote prullebak
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2011, 12:47
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Natuurlijk is het nog allemaal vers nieuws en het is nog afwachten hoe een en ander in de praktijk zal gaan.... En nee hoor, mijn Pre3 gaat voorlopig echt nog niet de prullebak in.. Ik was even wat melancholiek.. Ach, dat kan gebeuren in de donkere dagen voor Kerstmis..
Het belangrijkse is inderdaad dat webOS toch op de een of andere manier wordt voortgezet. Dat zag er een tijdje geleden nog heel anders uit..

Ben wel benieuwd of ex CEO Leo Apotheker over de wederopstanding van webOS nog ergens gaat reageren. Dit nieuws moet voor hem toch een forse 'natrap' zijn en het is bepaald niet goed voor zijn carriëreverloop...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 december 2011, 14:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ben wel benieuwd of ex CEO Leo Apotheker over de wederopstanding van webOS nog ergens gaat reageren. Dit nieuws moet voor hem toch een forse 'natrap' zijn en het is bepaald niet goed voor zijn carriëreverloop...
Ik neem aan dat dergelijke reacties voorlopig niet naar voren komen, niet publiek althans. Apotheker zal vast wel een clausule hebben gehad waardoor het duur was hem opzij te schuiven. Normaliter vormt dat een buffer als aandeelhouders en raad van commissarissen een beslissing niet aanstaat, maar in dit geval was het blijkbaar beter het verlies te nemen.

Omdat de beslissingen nogal een achtbaan zijn geweest zal het ook wel even duren voordat webOS weer op HP producten te vinden zal zijn. Er zit immers niets in de pijplijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 december 2011, 17:14
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Natuurlijk is het nog allemaal vers nieuws en het is nog afwachten hoe een en ander in de praktijk zal gaan.... En nee hoor, mijn Pre3 gaat voorlopig echt nog niet de prullebak in.. Ik was even wat melancholiek.. Ach, dat kan gebeuren in de donkere dagen voor Kerstmis..
Het belangrijkse is inderdaad dat webOS toch op de een of andere manier wordt voortgezet. Dat zag er een tijdje geleden nog heel anders uit..

Ben wel benieuwd of ex CEO Leo Apotheker over de wederopstanding van webOS nog ergens gaat reageren. Dit nieuws moet voor hem toch een forse 'natrap' zijn en het is bepaald niet goed voor zijn carriëreverloop...
Apotheker zal wel zwijgen aangezien hij er bij HP een zooitje van maakte. Ze hebben hem niet voor niets gewipt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023