Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 januari 2004, 07:23
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Type on the Go Wireless Keyboard

Heeft iemand ervaing met het "De Type on the Go Wireless Keyboard (verkrijgbaar bij pdashop voor € 65) in combinatie met de T3 (of een andere Palm)?

Zo ja, drie vraagjes hierover:

- Als je het TB uitklapt, klikt het dan vast in de open stand? Met andere woorden, als je het op je schoot legt, vouwt het dan niet weer dubbel tussen je benen?

- Maakt het veel herrie bij het typen?

- Mogelijke hikjes in de IR verbinding?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2004, 12:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je bedoelt deze?
Hier, op Brighthand valt een verhelderend review van dat toetsenbord te lezen. En er vallen vast nog wel meer reviews te vinden, op de grotere pda-sites.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2004, 07:42
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Daar was ik al bang voor:

And there's one place this keyboard doesn't go, at least not very well: your lap. The center hinge doesn't lock down, so if you try to put it across your two legs, it tends to fold up.

Voor de rest een prima review. Ben binnenkort jarig, dus zal er nog eens over denken!

Of heeft iemand nog een 2e-hands keyboardje voor me (geschikt voor T3)in de aanbieding?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2004, 13:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je hebt natuurlijk ook nog het Palm Ultra Thin Keyboard van Thinkoutside. Is wel stukken duurder, maar daarnaast veel kleiner en te bedienen terwijl 'ie op je schoot ligt.
Misschien een tip, zelf heb ik mijn Palm Ultra Thin Keyboard via Ebay gekocht voor ongeveer 40 euro, maar dat was wel heel grote mazzel (en nee, het was aantoonbaar niet van de vrachtwagen gevallen). Maar misschien dat ze nog steeds zo goedkoop worden aangeboden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2004, 16:50
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het keyboard 5 dagen, samen met de T3.
Wat me het meest verbaasde is dat het in 1 keer werkte via IR.
Ik heb het apparaat een paar keer open en dicht geklapt en ik zie een sluitingsmechanisme wat wel na 100 keer dicht en openklappen lam moet raken: plastic schuurt over plastic.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Verder zie je op de review plaatje een T3 'liggen' , ja dat kan wel, maar dan staat het plaatje (documentstogo Word) op zijn kop..! ik weet nog niet of ik iets fout doe of dat we genept worden.

Verder, wat me ongelofelijk verbaast, als je de zaak uitklapt en de T3 er in zet, kiepert het keyboard naar achteren weg met T3 en al. Alleen als je het tegen iets aan zet dus niet. Geen uitzetklapdingetje achter de t3 of zoiets. Zwak.

Heel vervelend is dat de spatiebalk niet alleen in 2en gedeeld wordt, maar vooral dat precies daar waar ik met mijn rechterduim de spatiebalk intoets, het opstaande scharnierpunt zit van het rechter uitklapbare gedeelte. MAW opnieuw leren typen.

Maar afijn, ik had een thumbsplus en dat is helemaal een ramp en schrijven met grafiti2 nog steeds ook beroerd (waarom mag ik mijn letters niet zelf definieren?)

Ik geloof dat ik het keyboard een beetje zonde van het geld vind, maar nog maar even doorproberen. Gelukkig heb ik het van PC prive betaald.

O ja, typen (afgezien van de spatiebalk) doet het ding op zich goed.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2004, 18:59
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Bedankt voor je mini-review.

Was me nog niet opgevallen, maar als je een T3 naar links draait, staat het scherm inderdaad op z'n kop.....

Verder heeft jouw review me doen besluiten het keyboard niet te kopen. Vooral het naar achter klappen na het plaatsen van een paal: wat een design-fout! Erg jammer.

Dan toch maar door naar het Ultra-Thin keyboard. Iemand daar gebruikerservaringen mee?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2004, 19:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Dan toch maar door naar het Ultra-Thin keyboard. Iemand daar gebruikerservaringen mee?
Zie Palmclub-review.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2004, 19:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 08-01-2004, om 19:59 heeft fatal dit gezegd in bericht #6
Bedankt voor je mini-review.

Was me nog niet opgevallen, maar als je een T3 naar links draait, staat het scherm inderdaad op z'n kop.....
Even bij Prefs > Personal > Handedness overschakelen van 'Right-Handed' naar 'Left-Handed'
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 januari 2004, 19:43
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Ahh, wél mogelijk dus, maar onhandig als je als rechtshandige dit toetsenbord wilt gebruiken. Want Potrait mode in de hand wil je natuurlijk in de right-stand, en voor het toetsenbord moet je dan weer mnaar de lefty.
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 januari 2004, 13:17
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
goed gelezen?

Verder, wat me ongelofelijk verbaast, als je de zaak uitklapt en de T3 er in zet, kiepert het keyboard naar achteren weg met T3 en al. Alleen als je het tegen iets aan zet dus niet. Geen uitzetklapdingetje achter de t3 of zoiets. Zwak.

Het sluitingsmechanisme waarmee je het toetsenbord gesloten houdt,dient tevens om toetsenbord in uitgeklapte toestand niet te laten kantelen.
Alles staat zeer stabiel op een vlakke ondergrond.

Alleen als ik mijn scherm zou kunnen kantelen staat alles nog stabieler en hoef ik ook de hele infrafood arm niet te gebruiken.
Heb gezocht naar software om tekst 90 graden te kantelen maar kan niets vinden.

Als er iemand sugesties heeft graag.

Met vriendelijke groet,

Jacobus
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 februari 2004, 13:09
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Na een maandje bezit van het keyboard vind ik het toch wel een prima ding voor het geld. Raar dat de dingen die ik eerst niet kon vinden, en hier in dit forum terecht goed zijn beantwoord, niet in de handleiding stan. Dus: tekst omklappen doe je met de handedness om te zetten. Het ding steun geven naar achteren door het sluitingslipje open te klapopen. Je moet het maar weten. Zoals zoveel dingen van de Palm ligt niet altijd alles voor de hand.
De Handedness zit onder Prefs en als je Zlauncher hebt (met quicklaunch) dan is de prefs heel dichtbij. Ik zou het nog logischer vinden om het onder de 'tijdaanduiding' op de palm balk te plaatsen - daar staan ook de essentials zoals de backlight aanpassen (Hoe lang ik DAAARR niet naar gezocht heb???!!!) en het alarm uit en aanzetten. Tegelijk is het multi-tasking.

En dan nog het gezeik met dubbele afspraken door dubbele datebook conduits... het was allemaal nogal uitzoekwerk met die T3 maar als je die klote geintjes achter de rug hebt is het een prachtig ding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023