Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 maart 2004, 10:14
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question T3 synchroniseren met twee computers

Hallo,

Het is al vaker aan de orde geweest, maar ik kan het juiste antwoord, c.q. advies niet vinden:
Ik synchroniseer mijn Tungsten met twee PC's, een thuis en een op het werk. Op beide PC's synchroniseer ik met Outlook 2000. Voor het synchroniseren gebruik ik dezelfde usernames.

1.Ik heb dezelfde versies (4.10) van de Hotsync Manager op deze machines geīnstalleerd. HotSync Manager signaleert telkens bij de start van het synchroniseren dat de T3 ook al is gesynchroniseerd met een andere PC en blijft dan steevast vragen welke PC nu de "Primary" is en of de betreffende computer ingesteld moet worden als "Primary". Ik klik dan telkens op "No", want ik ben bang dat er dan problemen gaan ontstaan met mijn username of mogelijk dubbele records. Ik weet ook niet welke PC ik zou moeten beschouwen als Primary. Wat moet ik doen?
2. De HotSync Manager signaleert ook trouw dat de T3 reeds is gesynchroniseerd met een andere PC en waarschuwt dat er een risico bestaat van dubbele records en of ik toch wil doorgaan met het synchronisatieproces. Ik klik dan altijd op Ja en zit dan nagelbijtend toe te kijken hoe het -dan trage- HotSync proces zich door Calendar "heenworsteld"...Achteraf blijkt het dan altijd goed te zijn gaan, maar toch...Uit ervaring (ik synchroniseerde ook mijn vorige PDA met twee PC's op dezelfde wijze) weet ik dat je een Agenda-item of veranderingen altijd alleen moet doen op één device, omdat er anders geheid dubbele items gaan voorkomen, dus ik heb mezelf aangeleerd dat ook zo te doen, maar waarom dan toch die waarschuwingen? Of is dat gewoon standaard?
Waarschijnlijk hebben deze twee vragen met elkaar te maken, maar ik voel me toch wat onwennig met die nieuwe eigen conduits van Palm.
Wie heeft antwoorden en advies voor me?
Bedankt..

Laatst gewijzigd door apeka; 12 maart 2004 om 10:19.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2004, 12:15
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tja, opa blijft ook steeds met dit probleem worstelen. Ik heb mijn
thuisPC maar primary gemaakt en m'n laptop en PC op het werk niet.
Zo nu en dan moet je wel undupeoid draaien om de dubbele records
te deleten.
Naar het zoeken naar een oplossing ben ik gestopt.
http://www.palmclub.nl/forums/showth...ht=dubbele+opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2004, 21:30
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik vraag me nu af of het toewijzen van een bepaalde PC als "Primary" wellicht iets te maken zou kunnen hebben met dubbele items?
Ik heb trouwens bij de conduits van mijn werk PC, het System conduit standaard op Do Nothing staan. Thuis staat het System conduit op Handheld overwrites desktop. Dit was al zo het geval bij mijn oude Visor, die ik ook met twee PC's synchroniseerde. (PocketMirror). Ik heb toen echter nooit problemen gehad met dubbele items na hotsyncen met de twee PC's en de Visor, behalve als ik op zowel een PC als bij de Visor hetzelfde item verwijderde, wijzigde of nieuw opvoerde. Dat resulteerde dan logischerwijs in dubbele items. Verder had ik na het synchen op de ene PC altijd een Slow Hotsync op de andere, omdat de handheld dan de hele zaak opnieuw ging overschrijven. Ik heb nu weer dezelfde instellingen met mijn T3. Op het werk wordt er via de conduits alleen gesynchroniseerd met de Outlook Calendar en Tasks. Na twee keer synchroniseren tussen de verschillende PC's en de T3 is alles nog goed gegaan zonder doublures (afkloppen) Ik zit nu dus alleen met de vraag wat er zou gebeuren als ik een bepaalde PC zou benoemen als Primary: Zou ik dan ook meer risico lopen op dubbele items, of regelt die Primary instelling toch iets anders..? Wat doet dat en waar?

Laatst gewijzigd door apeka; 12 maart 2004 om 21:37.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2004, 16:56
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Geen antwoord op je vragen maar mogelijk een bijdrage aan een oplossing:
Ik sync al lange tijd op 2 pc's: op het werk via Outlook 2000 en thuis via Palm Desktop.
Dit heeft nooit problemen of dupes opgeleverd.
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2004, 21:43
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik heb nog eens goed de verschillende settings bekeken van de Hotsync manager bij mijn PC thuis. Rechtsklikkend op de Hotsync manager in de taakbalk van Windows zie ik behalve Local USB ook Network aangevinkt. Bij de optie Setup staat bij het tabblad Network mijn username aangevinkt en bij de TCP/IP settings staat mijn Primary computernaam en Primary IP-adres ingevuld. Wellicht is dit een verklaring voor het feit, dat bij een Hotsync steeds gevraagd wordt, of de betreffende PC moet worden aangemerkt als Primary of niet. Op mijn werk staat deze settings exact hetzelfde. Ik denk dus, dat de Hotsync Manager telkens er van uitgaat, dat er een netwerk-hotsync moet worden uitgevoerd, vandaar die vraag over welke de Primary PC is...??
De Hotsync op mijn "Primary" PC gaat overigens altijd heel snel, maar als ik daarna op de computer op mijn werk een Hotsync uitvoer, waarbij ik dan steeds weer ontkennend No antwoord op de vraag of dāt de Primary PC is, duurt het minutenlang voordat Calendar gesynchroniseerd is. Het lijkt dan wel of mijn T3 de Outlook items van mijn werk PC stuk voor stuk kopieert of zo...Vroeger heette dat een slow-sync geloof ik....
Wie heeft er een goed advies voor me?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023