Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2006, 13:09
meneerbas
Guest
 
Berichten: n/a
Question Waar zijn die hoofdwegen van Europa nou?

Beste forumgangers!

Ik ben een nieuwe Palm-bezitter, heb gisteren via marktplaats een nog gloednieuwe Palm Zire 71 gekocht met Perfect Passenger soft- en hardware.
Op de site van perfect passenger heb ik de nieuwste updates gedownload en naar mijn Palmpje ge-hotsynct, en alles is redelijk duidelijk, op 2 dingen na....

Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum, maar kon het antwoord nergens vinden (kan aan mij liggen natuurlijk ).
1) Volgens het pakket moet ik beschikken over de hoofdwegen van Europa. Volgens de handleiding moet ik dan op het knopje "kaarten" drukken en dan een bestemming/land kiezen en aanklikken. Maar ik kan de knop "kaarten" niet eens vinden. Bovendien ziet het er in de handleiding allemaal veel verouderder uit. Ik heb de handleiding van Peferctpasseger.com gedownload, maar daarin wordt niet meer gerept over het inschakelen van de Europese hoofdwegen.
Wie kan mij helpen om die wegen te vinden. Ik wil volgende week naar Oberhausen en het is te kort dag om nu nog de Europamappen erbij te kopen....
2) ik kan de "via-functie" ook nergens vinden. als ik van Groningen naar Tilburg wil rijden via Utrecht moet ik dat kunnen invoeren, maar waar is die knop?

Ik hoop dat iemand mij zo spoedig mogelijk van hulp kan voorzien.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Bas Stooker

P.S. ik heb ook al een email naar de helpdesk van PP gestuurd, maar ik dacht dat dit misschien nog wel sneller zou werken.

Laatst gewijzigd door meneerbas; 11 juni 2006 om 21:07.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2006, 18:45
gvanderl
Guest
 
Berichten: n/a
Vanaf Arnhem staat Oberhausen gewoon op de bewegwijzering...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2006, 19:26
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo meneerbas en welkom op het forum!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneerbas
1) Volgens het pakket moet ik beschikken over de hoofdwegen van Europa. Volgens de handleiding moet ik dan op het knopje "kaarten" drukken en dan een bestemming/land kiezen en aanklikken. Maar ik kan de knop "kaarten" niet eens vinden. Bovendien ziet het er in de handleiding allemaal veel verouderder uit. Ik heb de handleiding van Peferctpasseger.com gedownload, maar daarin wordt niet meer gerept over het inschakelen van de Europese hoofdwegen.
Wie kan mij helpen om die wegen te vinden.
'kaarten' is geen knop maar een menupunt en alleen aanwezig in het scherm om de bestemming te kiezen. De kaart heeft normaal een naam die begint met U_ of G_. Het is mogelijk dat in de latere versies deze funktie niet meer aanwezig is, omdat er soms problemen waren met de nauwkeurigheid van deze overzichtskaarten en hun nut eerder beperkt is, omdat zoals gvanderl al opmerkte, op hoofdwegen meestal voldoende bewegwijzering aanwezig is. 'Met hoofdwegen van Europa' was meer van marketingtechnisch dan van praktisch nut.
Citaat:
Ik wil volgende week naar Oberhausen en het is te kort dag om nu nog de Europamappen erbij te kopen....
Zoals je misschien al gelezen hebt in deze thread, heb ik voor jou nog deze tip.
Citaat:
2) ik kan de "via-functie" ook nergens vinden. als ik van Groningen naar Tilburg wil rijden via Utrecht moet ik dat kunnen invoeren, maar waar is die knop?
De via-funktie is een overblijfsel in de dokumentatie van een reeds lang verdwenen funktie uit een versie van jaren geleden. Alleen als je ook CD's hebt voor op de PC kan je met het PC-programma routes op voorhand op je PC plannen met een tussenbestemming en daarna de route op je Palm syncen en gebruiken.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2006, 21:06
meneerbas
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt Gerard, ik zal waarschijnlijk hetzelfde antwoord van de Perfectpassenger-helpdesk krijgen, bedankt in ieder geval. Ik ga maar eens kijken of die europa mappen ook nog (2e hands) goedkoper te krijgen zijn ofzo.

Groetjes,

Bas
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juni 2006, 22:35
n3232 n3232 is offline
Lid
Voornaam: Fred
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneerbas
Bedankt Gerard, ik zal waarschijnlijk hetzelfde antwoord van de Perfectpassenger-helpdesk krijgen, bedankt in ieder geval. Ik ga maar eens kijken of die europa mappen ook nog (2e hands) goedkoper te krijgen zijn ofzo.

Groetjes,

Bas
Je kunt voor € 69,00 bij PP de Europa-update kopen. Omdat er een nieuwere versie komt, is de huidige in de opruiming.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2006, 16:34
meneerbas
Guest
 
Berichten: n/a
.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n3232
Je kunt voor € 69,00 bij PP de Europa-update kopen. Omdat er een nieuwere versie komt, is de huidige in de opruiming.
al besteld....
Alhoewel ik er trouwens vandaag achter ben gekomen hoe ik naar Berlijn of Hamburg kom met mijn Beneluxpakket. (De helpdesk van PP vertelde me dat het er waarschijnlijk uitgehaald was ) Je kunt bij POI op europese steden zoeken.....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023