Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 februari 2003, 01:05
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
bij installatie software Palm Zire melding "wizard was interrupted"

Hoi iedereen hier!

Ik ben een kersverse Palm-gebruiker. Tenminste, dat wil ik worden. Ware het niet dat ik tegen het volgende probleem oploop:

Bij het installeren van de software voor mijn zaterdag aangeschafte Palm Zire - die op de bijgeleverde CD-rom staat - krijg ik de volgende melding:

"The wizard was interrupted before Palm Desktop could be completely installed.
Your system had not been modified. To complete installation at another time, please run setup again.
Click Finish to exit the wizard."

Ik heb van de site van Palm de betreffende software ook al gedownload, maar dan krijg ik dezelfde melding....
Dus is mijn conclusie dat het toch aan mijn PC ligt.

Ik draai mijn systeem onder Win98, maar dat zou volgens de handleiding geen probleem moeten zijn.
In die handleiding is overigens niets te vinden over dit probleem. En het deel van hun website waar ik eventueel iets zou kunnen vinden (\topurl{http://www.palm.com/nl/support/index...ort/index.html} en dan 'installation problems') lag er zaterdag in ieder geval uit.
Ik heb ook al geprobeerd voor het installeren om alle progjes die op de achtergrond draaien af te sluiten en tevens de stekker van mijn kabelmodem eruit te trekken, maar ook dat mocht niet baten...
Wie of wie kan mij helpen???

groet,
Chantal
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 februari 2003, 08:58
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Ik denk dat je op de goede weg bent Dat kabelmodem daar zoek ik het probleem. Waarschijnlijk heb je last van een IRQ-conflict. Klik eens op het buroblad met de rechtermuisknop op het ikoontje van "Deze computer", dan Eigenschappen, en dan het tweede tabblad Apparaatbeheer. Als je daar gele uitroeptekentjes of rode kruisjes ziet bij bepaalde apparaten: even dubbelklikken en goed doorlezen wat er aan de hand is, en waar mogelijk het vakje "uitschakelen in dit hardware-profiel" aanvinken. dit zijn namelijk apparaten die ZEKER roblemen veroorzaken (of ze ook dit specifieke probleem veroorzaken is een tweede, maar gooi problematische dingen er maar gewoon uit). Als je geen tekenen van problemen vindt: even naar de categorie Modems gaan en daar alles uitschakelen. Vervolgens de modem ook loshalen van de COMpoort. Voor de volledigheid even opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken. Als de installatie voltooid is kun je het modem weer aansluiten en dan gaat waarschijnlijk alles goed. En anders horen we het wel weer

Succes!
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 februari 2003, 09:34
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Bedankt voor je snelle antwoord Roeland!

Ik heb het natuurlijk onmiddelijk uitgeprobeerd. Ik had geen conflicten, maar heb alle COM-poorten uitgeschakeld. Een optie Modem had ik niet, maar heb wel de netwerkadapters uitgeschakeld (daar staat een ethernetkaart bij, en volgens mij is dat mijn kabelmodem).
Helaas mocht het niet baten. Hij blijft komen met dezelfde melding.

Ik heb in het boekje, op hun website en op deze site wel veel gelezen over als HotSync niet goedgaat, maar volgens mij komt het bij niet eens zover.
Het gaat al mis bij het sofwarematig installeren.
Ik krijg de melding dat Windows bezig is met het voorbereiden van de installatie en that's it. Het volgende scherm is het scherm waarin hij aankondigd dat de installatie onderbroken is. Net of ik per ongeluk op annuleren of escape heb geklikt/gedrukt (wat niet het geval is... )
Dan krijg je ook altijd zo'n melding.

Ik hoop dat jij of iemand anders er hun gedachten nog eens over willen laten gaan...

hart. groet,
Chantal
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 februari 2003, 09:42
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Hoi Chantal,

Alle COMpoorten uitschakelen is *misschien* een beetje teveel van het goede Hotsync Manager zal toch minstens tijdens installatie graag willen weten waar hij je Palm moet zoeken. En als je dan alle COMpoorten uitschakelt...... Dan gaat het geheid mis. Misschien is er toch iets niet helemaal lekker met je Windows. Probeer eens de volgende opties:

1. Afsluiten, opstarten in veilige modus (F5 ingedrukt houden tijdens opstarten, totdat je langs ziet komen "Windows slaat uw opstartbestanden over"), niks doen maar weer afsluiten en dan normaal opstarten.
2. Schijfcontrole en defragmentatie draaien (Start > Programma's > Buro-Accessoires > Systeemwerkset)

of anders 3. Download bij www.download.com het programmaatje Regclean, daarmee kun je het windows-register opschonen. Dat zou in jouw geval ook weleens soelaas kunnen bieden.
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 februari 2003, 18:38
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Roeland!

Wederom bedankt voor je antwoord. Voelde me wel een beetje veel blonT over die COM-poorten die ik had uitgeschakeld....

Ik heb al je ideeen uitgeprobeerd, maar het is op niets uitgelopen.

Ik kreeg van iemand op het forum van computeridee.nl ook nog het volgende bericht, waaruit blijkt dat jij (en daarmee ik ook) op de goede weg zou moeten zitten:

[FONT=times new roman][SIZE=1]
"Ik vond dit in het handboek:
I cannot install Palm Desktop software on my Windows computer.
1. Disable any virus scanning software on your computer.
2. Press CTRL-ALT-DELETE and end all tasks except Systray
and Explorer.
NOTE If a dialog box with buttons appears instead of a
list of tasks, click the Task List button and then end all
tasks except Systray and Explorer.
3. Make sure your computer has at least 50MB of disk space
available.
4. Delete all temporary files.
5. Run ScanDisk on your computer.
6. Reinstall Palm Desktop software."[/FONT] [/SIZE]

Dus heb ik al jouw suggesties, aangevuld met bovenstaande uitgeprobeerd. Waarom het nog steeds niet lukt is mij een raadsel....
Nog suggesties?

Ik ga in ieder geval morgen maar de helpdesk van Palm bellen, al had ik gehoopt mijn Zire morgen al te kunnen gebruiken.
Ik ben benieuwd...

In ieder geval heeeeeel hartelijk bedankt voor je meedenken tot nu toe!!

hart. groet,
Chantal
- die nu het gevoel heeft dat ze gisteren voor niets 2 uur bezig is geweest haar Outlook agenda te vullen....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 februari 2003, 20:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ach, je Zire kan je nu natuurlijk vanacht al laten laden en morgen gebruiken Veel plezier ermee in ieder geval!

Misschien ga ik nu iets zeggen dat overbodig is: meestal moet je bij USB apparaten eerst de software installeren en daarna pas de kabel erin steken. Maar als ik het goed begrijp lukt dat eerste nog niet.

Lukt het installeren van iets anders wel op je PC? Dan weet je dat het niet aan je Palm ligt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 februari 2003, 09:50
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Chantal,

De Zire is een USB-apparaat. Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de software geen geldige USB-poorten kan vinden. Dit zou betekenen dat de hub of vol zit, of niet of niet goed herkent wordt door Windows.

Heb je nog andere USB-apparaten aan je PC hangen? Je kabelmodem zal waarschijnlijk via een ethernetkaart verbonden zijn, maar mocht die onverhoopt aangesloten via USB, trek deze dan ook los.

Je kan ook even een IRQ-overzicht online zetten (Rechtermuisknop Deze computer -> Eigenschappen -> Tabblad Eigenschappen -> Eigenschappen van Computer) Dan je per IRQ zien welk apparaat er gebruik van maakt.

Welke versie van Windows 98 heb je? Origineel of Windows 98 Second Edition. Wat je ook kan proberen indien je een 'oudere' versie hebt is even naar WindowsUpdate surfen en daar alle laatste updates (m.u.v. Windows MediaPlayer 9 en Internet Explorer 6) downloaden en laten installeren. Dat zou het probleem op kunnen lossen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Succes,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 februari 2003, 20:37
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Jaap, Domo en anderen,

Wat fijn dat iedereen hier zo met me meedenkt! Ik ben inmiddels al bijna op het punt ‘moedeloos en wanhopig’….. Ik merk wel dat ik van dit soort geintjes altijd veel leer, maar wat mij betreft hoe ik nu ff niet meer te leren hoor!

Bij de Palm helpdesk ben ik niet wijzer geworden; bellen kost 12,99 pond (= 20 euro) voor 2 dagen hulp bij 1 probleem, dus daar wilde ik nog even mee wachten.
En via de e-mail helpdesk (waar ze me op wezen en die gratis is) krijg tot nog toe alleen een standaard reactie... ('installeer de nieuwste software van onze site.. terwijl ik notabene had gemeld dat ik dat had gedaan!!). Ik heb vanmorgen om 8 uur weer ge-reyplied, maar tot nu toe niets gehoord. (Zien het natuurlijk ook niet meer zitten )

Domo: ik heb de installatie gedaan volgens het boekje, dus ik ga er maar vanuit dat dat klopt zo.
Ik heb nog geprobeerd een ander programma te installeren (moest toch gebeuren, programma Easy CD Creator) en dat liep als een trein.

Jaap, wat jou vragen/suggesties betreft:
* Ik ontdekte vandaag dat in het rijtje met apparaten (Deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer) mijn Palm niet voorkomt TENZIJ (en dat vind ik heel raar) ik hem opstart in de veilige modus. Dan wordt ie wel herkent en staat ie netjes in dat rijtje.... Ik heb in de veilige modus via die weg ook de driver kunnen installeren (nadat ik de CD-rom naar mijn harde schijf had gekopieerd), maar verdere installatie in de veilige modus en in de gewone modus mislukt dan toch weer. Ook na het installeren van de driver, wordt mijn Palm in de gewone modus niet herkent bij ‘apparaatbeheer’.

* Mijn kabelmodem werkt inderdaad via een ethernetkaart. Mijn draadloze muis en toetsenbord volgens mij via USB (maar dat zijn van die speciale aansluiting, met ook een tekentje v/h toetsenbord en een muis ernaast) en verder niets.

* Volgens mij heb ik het IRQ-overzicht waar je naar vraagt met behulp van screenshots in een Word-docje gemaakt. Maar ik zag dat je dat niet kunt up-loaden. Weet jij hier een alternatief voor of moet ik het maar ff overtypen en er een txt bestand van maken?

* Ik heb Windows 98 Second Edition en had vorige week nog alle updates gedaan. Nu nog eens gecontroleerd, maar hij heeft niets meer voor me in de aanbieding….

Een kennis deed me overigens de suggestie om andere software voor dit synchroniseren te downloaden. Is die er en zou dat zin hebben? Met mijn beperkte kennis zou ik dan denken dat mijn PC die Palm dan in de gewone modus toch nog steeds niet herkent?

Dusse Jaap…. weer vragen te over zie je wel


Groet,
Chantal
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2003, 22:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Om toch weer even verder te zoeken naar de oplossing:

Het ligt dus aan je PC, dat lijkt me ondertussen duidelijk. Heb je al geprobeerd Windows 98 opnieuw te installeren? Daarmee bedoel ik dus over de huidige heen; dan raak je geen instellingen, bestanden en dergelijke kwijt, maar het probleem wellicht wel!

Gewoon schijfje erin en een uurtje lang op ´OK´ klikken
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 februari 2003, 22:26
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
HIJ DOET HET!!!! (sorry, ff schreeuwen..)

Heej Domo!

Je had de gouden tip! Het had iets meer voeten in de aarde dan een uurtje en af en toe op 'OK' klikken (de redenen zal ik je besparen, maar het was een heel gedoe) maar het was de moeite waard om Windows opnieuw te installeren.
Synchronisatie loopt als een trein! En mijn systeem lijkt ook wel stabieler. Dus er zat toch wel iets niet goed.

Ben helemaal blij blij blij!

Heel erg bedankt en ook Jaap en Roeland nogmaals bedankt voor jullie meedenken.

groet,
een trotse Palm-gebruiker
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 februari 2003, 22:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Veel succes in je verdere Palm-leven gewenst, dat het allemaal maar vlekkeloos mag verlopen .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 februari 2003, 09:11
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Re: HIJ DOET HET!!!! (sorry, ff schreeuwen..)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cvosters
Heel erg bedankt en ook Jaap en Roeland nogmaals bedankt voor jullie meedenken.
Chantal, ik had dan wel niet de gouden tip maar evengoed gefeliciteerd. Ik hoop dat je veel plezier hebt van je Zire

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 februari 2003, 11:35
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hoi piepeloi
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023