Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2006, 16:49
voort
Guest
 
Berichten: n/a
kaarten van benelux/europa

Hoi, ik wil geen navigatiesysteem op mijn palm maar alleen maar kaarten van de benelux en mogelijik europa. Ik heb wat rondgekeken maar zie alleen maar kaarten in relatie met navigatiesystemen. Wie kan mij melden waar ik gewoon kaarten kan aanschaffen die ik kan gebruiken zonder navigatiesysteem. Liefst natuurlijk tot op straatniveau.
Groet
Stephan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2006, 17:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik kan het mishebben, maar volgens mij bestaat er niet zoiets. Je kunt zelf kaarten inscannen, maar een volwaarde routeplanner als TomTom is dan makkelijker. Daarbij kun je ook de kaart bekijken zonder een route te plannen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2006, 23:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Er bestaat natuurlijk wel een aantal programma's dat gebruik maakt van bitmaps zoals PathAway (met GPS voor positiebepaling) of MapMap (geen GPS, alleen tonen van kaarten). Met een gewone jpg-viewer zou je dit laatste ook kunnen.
Het voordeel van de navigatieprogramma's met hun vector kaarten is dat je er onbeperkt mee kan in- en uitzoomen en dat je ook gemeenten en straatnamen in kan opzoeken.
Waar wil je het eigenlijk voor gebruiken?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 maart 2006, 17:00
voort
Guest
 
Berichten: n/a
ik wil het gewoon als kaart gebruiken, zoals een wegatlas. Heb niet zo'n zin om een duur navigatiesysteem te kopen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 maart 2006, 17:27
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
De goedkoopste manier is gewoon een kaart inscannen op de computer, en die als plaatje op je Palm zetten. Probleem is dan wel dat plaatjes nogal wat geheugenruimte innemen. Voor heel Europa ga je dan al gauw aan enkele tientallen tot zelfs honderden megabytes komen, afhankelijk van het detail van je kaart(en). En dan kun je er verder nog niet veel mee (denk aan een bep. plaats opzoeken).
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 maart 2006, 19:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Met navigatieprogramma's kun je sowieso altijd de kaarten bekijken. Dus je zou ook gewoon navigatiesoftware kunnen kopen.
De kosten van de houder en gps-ontvanger spaar je uit als je geen behoefte hebt aan routebegeleiding.

Off-topic
Het gemak dat een goed navigatiesysteem je levert is echter onbetaalbaar .

Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 maart 2006, 19:45
Bouwe
Guest
 
Berichten: n/a
Wat ik wel eens doe is het volgende:
Op via michelin.com maak ik met print screen kaarten, welke ik vervolgens met knippen en plakken in MS-Word terug breng naar 1 kaart.
Palmtop met kaart op de fiets is ook niet alles en 12 volt levert mijn dynamo niet.

Op deze manier heb ik al een aantal leuke fietsroute's uitgeprint en meegenomen.
Voor de lange stukken gebruik ik uiteraard een andere schaal dan daar waar ik door de dorpjes heen moet.

Je kunt deze plaatjes natuurlijk ook in je PDA opslaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 maart 2006, 20:10
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Zo deed ik dat eerst ook, gewoon op anwb.nl (of een andere site) een routebeschrijving uitprinten. En dan zit je midden in Amsterdam, is de weg opgebroken. En met de schaal van het geprinte kaartje kun je dan ook niks.

Ik was er ook van overtuigd dat mijn methode goed genoeg werkte, tot ik mezelf overhaalde om dan toch maar eens TomTom Navigator aan te schaffen. Nu wil ik echt nooit meer terug.

Ik probeer hier niet een navigatiesysteem te verkopen, maar ik kan alleen maar zeggen dat die dingen echt verschrikkelijk handig zijn, zelfs als je taxichaffeur bent en in de regio overal de weg weet.
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 maart 2006, 20:55
Bouwe
Guest
 
Berichten: n/a
Raptor.

Ik heb het niet over een route van A naar B.
Ik heb het hier over een op 'eigen' maat gemaakt kaart van Nederland, waar de wegen e.d. opstaan.
Op deze kaart teken ik de gewenste fietsroute, meestal een rondje.
op de plaatsen waar ik meer nauwkeurigheid nodig heb, maak ik gebruik van een betere schaal.
Dat een navigatiesysteem in de auto onhandig is, is mij inmiddels wel duidelijk geworden. de snelste weg is immers een snelweg en bij een wegopbreking moet je altijd terug naar de opgebroken weg
Poster wil kaartjes zonder navigatie. Ik wil onderweg niet verdwalen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 maart 2006, 21:05
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Ik doelde dus op de kaarten in de software, niet zo zeer op het navigeren zelf. Die kaarten kun je namelijk ook gewoon bekijken. En dan vind ik 1 kaart waar ik overheen kan scrollen en in en uit kan zoomen (a la Google Earth) handiger dan allemaal losse kaarten in verschillende schalen.

Nogmaals, ik probeer niemand iets aan te smeren, ik geef alleen aan dat het, in mijn menig, handiger werkt.
__________________
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 maart 2006, 21:11
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voort
ik wil het gewoon als kaart gebruiken, zoals een wegatlas. Heb niet zo'n zin om een duur navigatiesysteem te kopen.
Het enige voordeel dat je hebt met je T5, is dat je geen (omvangrijke) kaart of stratenboek bij moet hebben. Nadeel is de beperkte oppervlakte van je scherm waarop je dit moet tonen. Tevens moet je ook de kaarten inscannen.
Zonder GPS of database hebben kaarten op je Palm weinig of geen toegevoegde waarde en is een papieren kaart meestal handiger en goedkoper.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 maart 2006, 09:18
voort
Guest
 
Berichten: n/a
dank voor jullie reactie, weet nu zo'n beetje de mogelijkheden, zal wel leiden tot aanschaf navigatiessteem.
Groet
Stephan
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 maart 2006, 14:29
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
mapopolis

Hoi,

Mapopolis kan je goed gebruiken als losse kaart. Werkt alleen op Treo niet zo goed indien je meerdere mappen tegelijkertijd gebruikt.

Groet, GZK
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023