Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #601  
Oud 19 april 2005, 20:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik ben meer benieuwd welk inzicht jij in de productiekosten van palmOne hebt dat je kunt zeggen dat de kostprijs laag is (en dus de winstmarge hoog)? Volgens mij gaat de HP iPAQ Mobile Messenger ongeveer hetzelfde kosten, dus blijkbaar zijn er dan meer partijen stinkend rijk aan het worden? Toegegeven, daar zit een gps-module en een extra geheugenslot in, maar wel een slechter scherm en een triband- in plaats van een quadband-radio. Kortom: ik vind de opmerking nogal een drogredenatie.
Nee, gewoon logisch nadenken, dat is niet zo moeilijk.

Geen enkel ander device heeft zoveel gekost als een Treo 650 voor consumenten. En wat heeft een Treo 650 nou wat anderen niet hebben? Een GSM/GPRS chip, iets wat tegenwoordig in het kostproces weinig indruk meer maakt. Zoals ik al eerder eens gezegd had, een scherm haal je bij de schermboer, geheugen bij de geheugenboer. Als je ziet wat de verkoopprijs van bijv. een T|E of T|T5 of T|C is, en dat ga je vergelijken met wat er aan hardware in de Treo 650 zit, dan verschilt dat niet zoveel. Dan kun je objectief niet anders de conclusie trekken dat PalmOne (terecht of niet) een enorm hoog winstmarge op de Treo 650 overhoudt, iets wat het bedrijf ook niet ontkent, an o.a. ondersteund wordt met het feit dat de Treo van alle smartphones bij carriers de hoogste winstmarge heeft per stuk.

Overigens, dat de iPAQ mobile messenger ook die richting in gaat kosten zegt niks: als ook daarvoor net als bij de Treo 650 veel vraag naar is, kan de prijs kunstmatig hoog gehouden worden.

En dat wilde ik even polsen hier bij de Treo 650 bezitters, of ze net als twee berichten hiervoor daar geen erg inhebben, omdat simpelweg er geen andere device op de markt is die hetzelfde doet, of dat er misschien ook mensen zoals ik zijn die de boot even afhouden omdat ze qua gevoel niet vinden dat de prijs op dit moment er geschikt voor is. Van drogredenatie is derhalve dus geen sprake.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 april 2005 om 20:36.
Met citaat reageren
  #602  
Oud 19 april 2005, 20:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Drogreden
Met citaat reageren
  #603  
Oud 19 april 2005, 20:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik denk dat ik genoeg heb aangedragen om gefundeerd te kunnen beargumenteren waarom de kostprijs van de Treo niet in verhouding staat met wat ze aan de consument vragen. Daar heb ik geen woordenboeken of taalkundige definities voor nodig.

En nu graag weer ontopic.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #604  
Oud 19 april 2005, 21:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nee, alles wat je aandraagt zijn drogredenen:
- geheugen is goedkoop, dus zal het voor palmOne ook wel goedkoop zijn
- hardware is gelijk (oh ja?) aan T|T5 of andere modellen, dus de kostprijs voor de Treo 650 is ook evenredig gelijk
- GSM/GPRS-chip maakt weinig indruk in het kostenproces, dus dan ook niet voor palmOne

Je hele redenatie is alleen op deze vergelijkingen gebaseerd en zonder de inkoopprijzen van palmOne te kennen kun je ook niet redeneren dat ze hier een volgens jou belachelijke winst op maken. Dat de Treo 650 voor jou te duur is, is natuurlijk een ander verhaal. Dat hij uiteindelijk in prijs zal dalen, is ook een vast gegeven, maar dat betekent alleen maar dat ze met een (nog) kleinere winstmarge genoegen nemen (om die opmerking alvast te parereren).

Ter vergelijking: Sony Ericsson P910 (en dat is dan nog een tri-band ook)
Met citaat reageren
  #605  
Oud 19 april 2005, 21:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Nee, alles wat je aandraagt zijn drogredenen:
- geheugen is goedkoop, dus zal het voor palmOne ook wel goedkoop zijn
Dus geheugen voor de nieuwe *PALMONE* T|E2 of T|T5 bijvoorbeeld zal bijvoorbeeld een slag duurder zijn dan die voor de Treo 650? We hebben het hier slechts over PalmOne zelf, waarom doe je net alsof ik het over andere bedrijven heb?

Citaat:
Je hele redenatie is alleen op deze vergelijkingen gebaseerd en zonder de inkoopprijzen van palmOne te kennen kun je ook niet redeneren dat ze hier een volgens jou belachelijke winst op maken.
Je doet net alsof ik van allerhande fabrikanten een vergelijking maak. Ik maak alleen vergelijkingen van modellen van PalmOne zelf, waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat ze dezelfde 320x320 schermen die ze voor de T|E kunnen scoren ook voor de Treo 650 kunnen scoren. En dezelfde Intel processoren als voor andere modellen. Als voorbeelden dus.

Citaat:
Ter vergelijking: Sony Ericsson P910 (en dat is dan nog een tri-band ook)
Nou, dat is appels met peren vergelijken, SE is een totaal ander bedrijf en divisie, met onvergelijkbare hardware (scherm, geheugen, processor) ten opzichte als de T|E of T|T5. Ik geloof dat dat in een andere recente thread ook al duidelijk was geworden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #606  
Oud 19 april 2005, 22:28
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dus geheugen voor de nieuwe *PALMONE* T|E2 of T|T5 bijvoorbeeld zal bijvoorbeeld een slag duurder zijn dan die voor de Treo 650? We hebben het hier slechts over PalmOne zelf, waarom doe je net alsof ik het over andere bedrijven heb?
Dat doe ik niet, maar het is niet hetzelfde geheugen (qua geheugeninhoud). Voor de T|E2 wellicht wel, maar die was toen nog niet op de markt (en volgens mij nog niet eens in ontwikkeling).
Citaat:
Je doet net alsof ik van allerhande fabrikanten een vergelijking maak. Ik maak alleen vergelijkingen van modellen van PalmOne zelf, waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat ze dezelfde 320x320 schermen die ze voor de T|E kunnen scoren ook voor de Treo 650 kunnen scoren. En dezelfde Intel processoren als voor andere modellen. Als voorbeelden dus.
Ja, maar daarbij ga je dus wel uit van de aanname dat het exaxt hetzelfde scherm is. De Treo 650 is geproduceerd door HTC, niet door palmOne. Ok, palmOne zal de onderdelen wel uitvoerig geselecteerd hebben en verder een bouwtekening hebben meegegeven (alhoewel HTC nauw betrokken is geweest bij het daadwerkelijke ontwerp), maar je kunt dus niet zomaar zeggen dat wat in model A zit ook dan maar gelijk in model X zit.
Citaat:
Nou, dat is appels met peren vergelijken, SE is een totaal ander bedrijf en divisie, met onvergelijkbare hardware (scherm, geheugen, processor) ten opzichte als de T|E of T|T5. Ik geloof dat dat in een andere recente thread ook al duidelijk was geworden.
Dat is dezelfde redenatie als jouw stelling dat een GSM/GPRS-chip generiek is en daarom nauwelijks bijdraagt in de kostprijs. We hebben het hier niet over auto's, maar over smartphones en handhelds. Generieke onderdelen zijn eerder uitzondering dan regel.
Met citaat reageren
  #607  
Oud 20 april 2005, 09:35
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik vind het wel een grappige discussie, maar uiteindelijk hebben we het nu alleen over de directe inkoopkosten van PalmOne (en zelfs dat blijft gissen). Een kostprijs bestaat uit ZO veel meer andere componten (Admin, R&D. Personeelskosten etc.) dat je hier echt niet de vinger achter kunt krijgen. Verder is een verkoopprijs natuurlijk niet alleen gebaseerd op kostprijs, maar ook obv van bv winstmaximalisatie, omzetmaximalisatie, target marktaandeel etc....

Wat mijzelf betreft ben ik zeer tevreden over de Treo 650 en vind 'm elke eurocent waard !
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #608  
Oud 20 april 2005, 09:56
JeDa
Guest
 
Berichten: n/a
Voor mensen die problemen hebben met spontane resets op de Treo 650:
Door na de reset te bellen naar #*377 krijg je te zien welk programma de veroorzaker was van de reset . Bijvoorbeeld, bij mij staat er:

System Error Log
A reset was caused on 7.4.05 at 18.57 while running "Web"; Fatal Exception

Misschien kan iedereen eens kijken welk programma de reset veroorzaakt?

gr, JeDa
Met citaat reageren
  #609  
Oud 20 april 2005, 15:19
snorrie's schermafbeelding
snorrie snorrie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Ik krijg de melding

" A reset was caused on 20.04.05 at 16:07 while running "versamail":

Fatal Exception

Het rare alleen is dat ik alleen met versamail fouten krijg als ik via KPN GPRS mijn mail ophaal en daarna gewoon naar het begin scherm wil gaan

Doe ik hetzelfde met Orange heb ik nergens problemen mee.

Aangezien jij het met Web hebt is mijn vraag of je dit per ongeluk ook met KPN GPRS doet
Met citaat reageren
  #610  
Oud 22 april 2005, 00:42
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Nou, die Treo hoeft niet zoveel te kosten hoor! Als je er meteen een abonnementje bij neemt, dan kun je hem zelfs gratis krijgen!
Dat 'abonnementje' zal wel één van de duurste uit z'n soort zijn. Op zo'n moment klinkt zoiets wel mooi maar tegen de tijd dat zo'n 'abonnementje' afloopt heb je al gauw 2 tot 3x zoveel betaald voor het toestel en terwijl je nog maar net op de helft van zo'n 'abonnementje' zit wil je alweer een andere omdat het toestel hard & software matig gezien dan alweer antiek is.

Laatst gewijzigd door Smart_Jim; 24 april 2005 om 14:27.
Met citaat reageren
  #611  
Oud 26 april 2005, 15:52
Mol's schermafbeelding
Mol Mol is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Locatie: Parijs
Berichten: 15
Ik kon het niet laten om nog even te reageren op de opmerking over de winstmarge op een Treo 650.

De kosten voor palmOne zitten slechts voor een relatief klein deel in de onderdelen. De kosten voor R&D, sales en marketing zijn vele malen groter. Vandaar ook dat het makkelijker is voor de grotere spelers om de prijzen lager te houden, zij kunnen immers vaak de kosten voor al dit soort zaken spreiden over meerdere producten.

Overigens kost een P910i op dit moment rond de 600 euri, ook niet echt goedkoop zou ik zeggen...

Voor wat betreft de opmerking over de winstgevendheid van de Treo voor operators: dat slaat natuurlijk op het gebruik van data services en dan vooral gebruikers die in het buitenland emailen en surfen. Ga er maar vanuit dat KPN op de Treo zelf ruim verlies maakt met hun huidige prijzen.
Met citaat reageren
  #612  
Oud 26 april 2005, 21:20
Mol's schermafbeelding
Mol Mol is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Locatie: Parijs
Berichten: 15
Aangezien deze thread alle berichten over de 650 lijkt te verzamelen neem ik aan dat dit de juiste plek is om de uitgelekte nieuwe firmware te vermelden? Belangrijkste nieuwtje is het verbeterde file systeem zodat je ineens 4 tot 8 Mb extra RAM hebt.

http://mytreo.net/forum/index.php?topic=10531.0

Ik zag het nergens anders staan, sorry als iemand anders dit al gepost had.

PS Leuk om ook 'ns in het Nederlands over de Treo te kunnen posten
__________________
mytreo.net
Met citaat reageren
  #613  
Oud 27 april 2005, 07:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Hi Mol,

Leuk om je ook eens hier te zien! Ik heb altijd gedacht dat je Frans was, maar dat is niet zo gek met Parijs als standplaats Jullie doen erg goede dingen met MTDN, dus daarvoor hulde. Vooral de downloadsectie wordt regelmatig door mij geraadpleegd Niets fijner dan nieuwe programmaatjes om uit te proberen. Naar ik heb begrepen zit jullie website bij meer gebruikers hier in het vaste bezoekrondje.
Maar het zou leuk zijn als je hier ook bleef hangen. Zeker op Treo-gebied kan er geen kennis genoeg aanwezig zijn.

Off-topic

Ik reageer later even op je mailtje


Met citaat reageren
  #614  
Oud 09 mei 2005, 08:01
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden.
Heeft iemand enig idee of het geluid dat je krijgt bij het aanzetten van de telefoonfunctie uit kan zetten?
Ik vind het een beetje hard geluid.

Alvast bedankt,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #615  
Oud 11 mei 2005, 18:06
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Klaar al hoor.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #616  
Oud 11 mei 2005, 21:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Question

Mijn Treo blijft steeds crashen (gevolgd door een soft reset ) als ik in de Calendar een kleur aan een bepaalde categorie wil toekennen. Heeft iemand anders hier ook last van? (Mijn firmwareversie is v1.15)
Met citaat reageren
  #617  
Oud 13 mei 2005, 13:57
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
@ Sheltieman

Hoe is het je gelukt, Sheltieman. Want het is een fors geluid!
ben benieuwd,

Bas
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
  #618  
Oud 13 mei 2005, 19:30
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Eigenlijk vrij simpel Bas, ga Sounds, klik boven bij Application op General en daar staat system volume, deze kun je bijvoorbeeld op 1 zetten.
Klinkt wel wat aangenamer.

Groeten,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #619  
Oud 13 mei 2005, 20:11
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
Je hebt gelijk: als je het weet is het simpel.
Sheltieman: you're the man!
Bedankt,
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
  #620  
Oud 13 mei 2005, 20:15
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
No Thanx.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023