Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2003, 21:15
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Wink T3 calender op Tungsten T

In onderstaande thread van www.cliesource.com wordt aangegeven hoe de vernieuwde calender van de Palm Tungsten T3 geinstalleerd kan worden op de Palm Tungsten T. Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt perfect (inclusief synchronisatie met de Palm Desktop)!

De thread is hier te vinden:

http://www.cliesource.com/forums/sho...threadid=30230
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 oktober 2003, 22:19
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
And the best has yet to come: Palm gaat dit officieel ondersteunen!!

Eerst zien en dan pas geloven? Ik bezoek dagelijks www.pda247.com en op 23 oktober jl. stond daar een bericht dat nu te vinden is op www.clieuk.co.uk/news-archive-23-10-2003.shtml. Helemaal onderaan staat het volgende:

Citaat:
Achim has just sent me this- "Just got an Email from PalmOne regarding my question whether the new improved PIM functionality found on the T|E and the T|3 will be made available for us Zire71 users. This is what it said: Thank you very much for your inquiry. I understand that you require information about the availability of the 'Palm OS(R) with PIM update' upgrade for your Palm(TM) Zire(TM) 71 handheld. Achim, unfortunately, I am unable to comment regarding the exact date when the upgrade will be available. You will need to check the URL below occasionally for updates: http://www.palm.com/home.html"
Omdat je de PIM Update blijkbaar ook op de T|T kunt installeren (zie homepage.mac.com/sonicboy/clie/t3pim.html), verwacht ik dat deze update ook voor de T|T en T|T2 beschikbaar zal komen.

En ik verwacht dat tegelijk met deze PIM Update er ook een nieuwe versie van de Palm Desktop beschikbaar zal worden gesteld. Waarom? Omdat onderaan www.palmone.com/us/support/downloads/win_desktop.html de volgende mededeling staat:

Citaat:
Tungsten E, Tungsten T3, and Zire 21 users should use the version of Palm Desktop software which came with their handheld.
Blijkbaar heeft de PIM Update toch iets waardoor een aangepaste Palm Desktop mogelijk cq noodzakelijk is. Het verbaast me dan ook dat de 'illegale' update nog steeds functioneert met Palm Desktop 4.1

Tot slot nog even een vraagje: zou een eigenaar van een Tungsten E, Tungsten T3 of Zire 21 (deze laatste is nog niet leverbaar in Nederland) willen kijken welke versie van de Palm Desktop zij meegeleverd hebben gekregen: versie 4.2 ofzo?
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 25 oktober 2003 om 22:58.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2003, 22:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Palm Desktop 4.1.2 met een Tungsten E.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2003, 22:39
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 25-10-2003, om 22:36 heeft Bram dit gezegd in bericht #3
Palm Desktop 4.1.2 met een Tungsten E.
Okee, een minimale update dus. En heb jij toevallig voor jouw T|E nog een andere Palm gehad met Palm Desktop 4.1? Ik bedoel: heb je enig idee wat de verschillen zijn? Zie je de nieuwe PIM-features bijvoorbeeld terug in de Palm Desktop?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2003, 23:17
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
The update zoals beschreven in de ClieSource-thread werkt in ieder geval met de "Sony UX Simulator" en de "Palm OS 5 Simulator". Nu nog even moed verzamelen om het met mijn Zire 71 te proberen...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2003, 23:30
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Wat ik vergeten was te melden was dat ik de nieuwe versie zonder harde reset geinstalleerd heb (in tegenstelling tot wat in cliesource.com vermeld wordt). Synchroniseren gaat prima, echter de calender-categorien zijn niet zichtbaar in Palm Desktop, hoewel ik het vermoeden heb dat deze wel gesynchroniseerd worden (gezien de melding tijdens de synchronisatie dat de categorien gewijzigd zijn).

De verjaardagen die in het adresboek ingevoerd kunnen worden zijn wel in de calender zichtbaar, echter niet op de palm desktop.

Mijn conclusie: een update van de palm desktop is niet beslist nodig, maar wel handig.

Wellicht is het verstandig om voor de zekerheid vooraf een backup te maken van de datebook- en de adresbook database
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 oktober 2003, 00:12
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Allemaal hartstikke leuk en aardig allemaal, maar heeft dit nog daadwerkelijke voordelen voor iemand als ik die Agendus gebruikt? Deze werkt al lange tijd met icoontjes die je helemaal zelf aan kan passen. Tzou een beetje dubbel op zijn denk ik.
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 oktober 2003, 00:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Agendus is niet gratis, de ingebouwde PIM dingen of evt. een update wel. Er zijn nadelen aan Agendus die de ingebouwde PIM dingen niet hebben, zoals het niet kunnen invoeren van tekst in het hoofdscherm, net zoals ook datebk5 dat kan.

Dat Agendus niet meteen iconen aan meeting-catagoriën koppelt zoals 'ie dat al doet bij Todo's is trouwens een misser, en voor mij de reden om datebk5 nu uit te proberen (maar daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 oktober 2003, 00:27
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Dat is voor mij geen probleem. Ik catogoriseer mijn meetings niet meer. Ik geef ze gewoon icoontjes. dat vind ik een stuk handiger en overzichtelijker. het zou een beetje dubbelop zijn om het alletwee te doen. De reden dat ik Agendus zo fijn vind, is de ingebouwde E-mail applicatie (Agendus Pro wel te verstaan). Dit omdat Versamail mij tegen begon te werken bij het versturen van mailtjes met attachments
__________________
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 oktober 2003, 01:39
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Ik heb Agendus en Datebk beide uitgeprobeerd, maar de eenvoud van de standaard applicatie spreekt mij persoonlijk toch het meeste aan, zeker na deze verbetering.

Agendus en Datebk5 zijn uiteraard veel uitgebreider. De calender van de tungsten T|3 ondersteunt bijvoorbeeld geen iconen en gekleurde fonts. Ook de hoeveelheid instelmogelijkheden is beperkt. Vooral voor diegenen die een voorkeur hebben voor een eenvoudige agenda, zoals die standaard in de Palm is ingebouwd, biedt de calender van de Tungsten T|3 echter een aantal voordelen, zoals categorien (met kleuren en selectiemogelijkheden), een heus today-scherm en invoer van verjaardagen via het Adresboek die dan in de calender te zien zijn. Een ander groot voordeel is dat nu (eindelijk) afspraken langer kunnen duren dan tot 23:59 middernacht, en desnoods tot een tijdstip op de volgende dag ingevoerd kunnen worden.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 oktober 2003, 01:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik ben inderdaad eigenlijk ook wel benieuwd ja. Het today scherm van de nieuwe standaard Calendar zag er zeer gelikt uit, al vraag ik me af waarom er zoveel loze ruimte is aan de linkerkant van het scherm, waar alleen de tijden staan. Van mij mocht de boel wel iets meer naar links verschuiven zodat je de description ook daadwerkelijk helemaal kan lezen.

De oude PIM applicaties van Palm en Sony konden écht niet meer, wat dat betreft ben ik blij dat de eenvoud behouden is, maar dat er hier en daar nog wat verbeteringen zijn ingevoerd.

Op volgorde van complexiteit en mogelijkheden hebben we nu dus eigenlijk:

Oude standaard PIM < Nieuwe standaard PIM < Agendus < DateBk5

Al moet ik erbij zeggen dat DateBk5 de contact view niet zo uitgebreid heeft als Agendus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 oktober 2003, 01:57
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
natuurlijk is de ene App beter in een bepaalde manier dan de andere. Maar ondakns dat ik vrijwel geen ervaring heb met DateBK5, denk ik dat dat dat wel een mooie stelling is.
__________________
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 oktober 2003, 08:16
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Met het programma "T3AgendaBG 1.2" (freeware) kan ook nog eens de achtergrond van het today-scherm aangepast worden. Zie onderstaande link:

http://www.pdassi.de/product.php?prod_id=13152
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 oktober 2003, 10:06
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Met 4.1.2 is er een miniem verschil. Nu kan ik in een memo veel meer tekst kwijt op de Palm Desktop.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 oktober 2003, 11:01
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
De volgende vraag is: hoe komen we aan Palm Desktop 4.1.2. Palmone heeft de update nog niet op de Palmone-site vrijgegeven.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 oktober 2003, 12:36
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Smile

Het programma T3agendaBG 1.2 werkt alleen met Palm OS 5.2.1.
Toch is het mogelijk om de achtergrond te wijzigen met behulp van (bijvoorbeeld) Filez. Dat gaat als volgt:

- verwijder DateBookAgendaBG
- Hernoem één van de voorbeeldachtergronden (van T3agendaBG) tot DateBookAgendaBG-PDat
- Wijzig de Creator-ID in PDat
- Opslaan

Vergeet niet om vooraf ergens een kopie van het originele bestand te bewaren om eventueel de originele achtergrond te kunnen herstellen!!!

Laatst gewijzigd door Frank; 26 oktober 2003 om 12:42.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 oktober 2003, 16:34
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik heb even diep ademgehaald en toen alle files geinstalleerd op mijn Zire 71. Dat mislukte via Palm Quick Install. Toen ze allemaal op mijn SD-Card gezet en ze met Filez gekopieerd naar mijn Palmcard. Dat ging (wel gaf iets een vage foutmelding...)

Daar bleken applicaties Calender, Contacts, Memos en Tasks helemaal LEEG te zijn...

Nogmaals diep ademgehaald. Toen iets gedaan wat ik niet meer helemaal kan navertellen: paar soft resets en nog wat vaker gesynct met Palm Desktop (versie 4.1). Toen waren alle applicaties weer gevuld. Pfoeiii, dat scheelt weer een harde reset ... Wat wel bleek was dat sommige hardbuttons nog niet goed verwezen. Dat moet je corrigeren in Prefs. En het bleek dat bijna alle zelf-aangemaakte categorieen waren verdwenen. Die heb allemaal goedgezet in Palm Desktop en na een HotSync stond het ook weer goed in mijn Palm. De 5-way navigator deed het eerst niet in Contacts (leidde tot soft reset ), maar na een paar soft resets en HotSyncs, deed ook dat het weer.

Ik weet dat voor veel mensen het Today-venster van de Calender een grote verbetering is, maar zelf houd ik het op Today, wat ik naar volle tevredenheid als Today *EN* als soort-van-launcher gebruik (freeware & een persoonlijke aanrader!). Dus ik start Calender niet in de Agenda maar in de Day-view.

Kortom: dit is een interessante upgrade (is er misschien nog iemand die het met een Palm OS 4 machine wil proberen?), die redelijk vlot is verlopen. Natuurlijk zal ik wel de officiele Palm-upgrade installeren als Palm die t.z.t. aanbied.

Hoe je moet uninstallen weet ik trouwens niet (harde reset, vermoed ik).
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 oktober 2003, 22:46
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Today v1.8 is inderdaad een zeer fijne applicatie, alleen is bij mij het al dan niet verschijnen van het Today-scherm niet altijd voorspelbaar, ondanks de instelmogelijkheden. Verder hoop ik dat in een (toekomstige) update de navigatiebutton van de Tungsten ondersteund wordt: wanneer ik de selector ingedrukt hou verschijnt niet het applicatiemenu, terwijl dat wel zou moeten. Jammer van een verder zo'n goed programma.

Laatst gewijzigd door Frank; 26 oktober 2003 om 22:51.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 19 november 2003, 13:58
fbeele
Guest
 
Berichten: n/a
Ik krijg bericht van PalmOne, customer service op de vraag of en wanneer een PIM update voor Tungsten T zou vrijgegeven worden:

"Regarding your query, we are not aware of any forthcoming update for the
Palm OS 5 based models that would implement the new PIM which is
provided with both the Tungsten E and Tungsten T3."

Groeten,
Frederic
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 januari 2004, 14:59
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Question Twijfel

Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen van gebruikers die dit hebben geprobeerd. Ik zit er over te denken om dit gaan proberen met mij T2
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023