Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 januari 2013, 22:07
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Whatsapp op WebOS? MojoWhatsup!

Even een schaamteloze crosspost van Tweakers, waarvoor bedankt Lord_Nemesis!. Naar mijn mening was dit het enige grote gemis aan Webos, en ik ben dan toch wel erg erg erg blij met de WebOS community nu!
Op deze pagina is een onofficiële Whatsapp-app te vinden voor WebOS. Mijn ervaring: werkt prima! Hoop dat anderen hier ook veel plezier van kunnen hebben!
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 januari 2013, 23:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ah, kijk eens Een tijdje terug heb ik dit project al eens langs zien komen. WhatsApp veranderde iets en toen was het weer afgelopen... Hopelijk gaat het nu langer goed.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2013, 19:39
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Leuke app, ontwikkelingen te volgen via het forum van webOSNation: MojoWhatsup (a Whatsapp client for webos) - webOS Nation Forums
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 januari 2013, 11:54
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik wou eerst wachten totdat deze app uit de Beta kwam, maar ik heb hem toch maar nu geïnstalleerd.

Wat ik ervan begrijp is dat de app niet afgesloten kan worden. Hij draait of als card, of als je hem afsluit dan wordt het een notification icon (waardoor je scherm kleiner wordt).

Heeft iemand ervaring met de accu consumptie van deze app? Het lijkt erop alsof m'n accu het niet meer een hele dag volhoudt, als ik deze app laat draaien.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 januari 2013, 13:46
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Heeft iemand ervaring met de accu consumptie van deze app? Het lijkt erop alsof m'n accu het niet meer een hele dag volhoudt, als ik deze app laat draaien.

Je kunt de update-frequentie instellen, en daarmee besparen op de accu. Batterijverbruik van mijn Pre2 is met of zonder MWU en met regelmatig wisselen van batterij een drama. Max 4 uur. Dus als jij er zonder MWU een dag mee kan doen, is dat voor mij heel bijzonder! Wat is je geheim?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2013, 16:31
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Je kunt de update-frequentie instellen, en daarmee besparen op de accu. Batterijverbruik van mijn Pre2 is met of zonder MWU en met regelmatig wisselen van batterij een drama. Max 4 uur. Dus als jij er zonder MWU een dag mee kan doen, is dat voor mij heel bijzonder! Wat is je geheim?
Ik gebruik bijna geen G3, zit meestal op WiFi. Ik denk dat dat een hoop scheelt. Of misschien gebruikt de Pre3 minder.

Maar nu dat ik MWU geïnstalleerd heb, red ik ook nog maar een halve dag. Ook als MWU niet opgestart heb (door de Pre3 te herstarten). Ik heb begrepen dat MWU uit twee delen bestaat. Een Mojo Userinterface en een C++ deel. Dat C++ deel draait dan waarschijnlijk altijd op de achtergrond en belast de accu zo veel.

Weet iemand of dat je ook berichten kan ontvangen als de GUI niet opgestart is?

Ik zal update-frequentie aanpassen. Weet iemand wat een schappelijke tijd is zonder dat de accu te zwaar belast wordt?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 januari 2013, 20:32
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ben zelf niet thuis in het 'programmeerdeel'...

Voor wat betreft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
...Ook als MWU niet opgestart heb (door de Pre3 te herstarten)...
Je kunt MWU ook gewoon afsluiten (menu, exit).
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2013, 10:22
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Daar kwam ik later ook achter. Ik ben begonnen om het 50 pagina's tellende topic te lezen op het WebOSNation forum.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 november 2014, 15:24
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Fix MojoWhatsup!

Met de naderende sluiting van de webOS cloudservices door HP, begin ik toch steeds meer uit te kijken naar een andere telefoon. Maar ook zonder deze services red ik het nog wel een tijdje, dus geen haast.

Maar afgelopen vrijdag hield MojoWhatsup! er mee op! Kijk dat is wel echt een showstopper voor mij. Aangezien de maker van deze App (amoralico) al maanden niets van zich had laten horen, was de kans dat dit gefixed zou worden ook vrij klein. Vooral voor mijn vrouw is dit een groot gemis op haar HP Veer. Daarom van 't weekend al wezen kijken voor een Andriod phone voor haar.

Maar gelukkig nog niet gekocht, want als donderslag bij een heldere hemel verscheen amoralico vandaag op het webOSNations forum met een fix! Dus als hier nog mensen zijn met nog een webOS phone met MojoWhatsup!, hier is een update te downloaden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/..._1.7.0_all.ipk
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 november 2014, 01:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ja, die fix was inderdaad wel welkom. Nu was het gelukkig geen grote operatie en slechts een kwestie van versienummers aanpassen in de communicatie met de Whatsapp servers. Ik vrees dat als Whatsapp echt aanpassingen gaat doen die oudere apps onbruikbaar maken, we met MojoWhatsup toch achter zullen blijven. Maar goed, voorlopig kunnen we weer even door
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 november 2014, 17:42
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ja, die fix was inderdaad wel welkom. Nu was het gelukkig geen grote operatie en slechts een kwestie van versienummers aanpassen in de communicatie met de Whatsapp servers. Ik vrees dat als Whatsapp echt aanpassingen gaat doen die oudere apps onbruikbaar maken, we met MojoWhatsup toch achter zullen blijven. Maar goed, voorlopig kunnen we weer even door
Inderdaad, bij deze wijziging zal het waarschijnlijk definitief afgelopen zijn voor MojoWhatsup.

WhatsApp krijgt ondersteuning voor end-to-end-encryptie - IT Pro - Nieuws - Tweakers
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 november 2014, 10:48
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Inderdaad, bij deze wijziging zal het waarschijnlijk definitief afgelopen zijn voor MojoWhatsup.
WhatsApp krijgt ondersteuning voor end-to-end-encryptie - IT Pro - Nieuws - Tweakers
Zonder de source code wordt het inderdaad moeizaam om serieuze aanpassingen te maken als de hoofdontwikkelaar er geen echt belang meer bij heeft. De gebruikte methode is echter wel bekend, dus het zou te implementeren zijn.

Vooralsnog heeft alleen Android het genoegen dit te krijgen. iOS en de rest zal ergens in de komende maanden wel volgen. Het zal dus ergens in 2015 wel afgelopen zijn voor webOS en MojoWhatsup, vrees ik.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 januari 2015, 09:31
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
En weer lijkt het erop dat het afgelopen is met MojoWhatsUp. Een paar dagen geleden kondigde WhatsApp aan niet officiële apps te gaan blokeren. En sinds vanmorgen op zowel mijn Pre3 en mijn vrouws Veer, de melding 'Password failiure'. En zo te zien zijn we niet de enige.

Ik had gehoopt het nog een jaartje uit te zingen met webOS, maar als Whatsapp niet meer werkt, zal het afscheid waarschijnlijk eerder plaats vinden.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 januari 2015, 14:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
En weer lijkt het erop dat het afgelopen is met MojoWhatsUp. Een paar dagen geleden kondigde WhatsApp aan niet officiële apps te gaan blokeren. En sinds vanmorgen op zowel mijn Pre3 en mijn vrouws Veer, de melding 'Password failiure'. En zo te zien zijn we niet de enige.

Ik had gehoopt het nog een jaartje uit te zingen met webOS, maar als Whatsapp niet meer werkt, zal het afscheid waarschijnlijk eerder plaats vinden.
Ah, dat is jammer. Ik gebruik momenteel MojoWhatsup op webOS niet meer, dus ik kan het niet controleren. Maar goed, als anderen hetzelfde ervaren dan zullen de verhalen wel kloppen. Helaas is er geen echte ontwikkeling meer voor de app, dus dit zal lastig te omzeilen zijn.

Ik hoorde dat Whatsapp een webversie aan het proberen is, wellicht dat dat enig soelaas biedt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 januari 2015, 14:57
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik hoorde dat Whatsapp een webversie aan het proberen is, wellicht dat dat enig soelaas biedt.
De webversie is alleen te gebruiken i.c.m. een Android WhatsApp app:

WhatsApp werpt waardeloze webapp - Webwereld
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023