Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 januari 2005, 22:16
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Tungsten W simlock vrij voor 189 euro

Hebben jullie gezien dat de PDA shop de Tungsten W voor 189 euro verkoopt ? je krijgt er dan ook nog een gratis Motorola portofoon setje bij. Andere aanbieders vragen minimaal 429 euro. Ik vraag me echt af hoe dit kan, en wordt erg in de verleiding gebracht. Ben alleen bang dat ik het Jot gedeelte en de MP3 van mijn Tungsten ga missen. Misschien toch maar even wachten tot de Treo 600 is afgeprijsd.

Coen
(die echt geen aandelen bij de Palmshop heeft)
__________________
-- alles begint met chaos --
  #2  
Oud 10 januari 2005, 22:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ik vraag me echt af hoe dit kan
Blijkbaar willen ze bij PDAShop erg graag van de laatste Tungsten|W's af.
Mogelijk wordt de Treo600 ook in prijs verlaagd. Dat zou aannemelijk zijn, de Treo650 komt er immers aan en dat is toch min of meer de vervanger van de Treo600. Als de Treo600 in de markt blijft, zal die lager in de markt geplaast worden.
  #3  
Oud 11 januari 2005, 00:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Tungsten W simlock vrij voor 189 euro

Citaat:
Op 10-01-2005, om 22:16 heeft Coenox dit gezegd in bericht #1 Ben alleen bang dat ik het Jot gedeelte en de MP3 van mijn Tungsten ga missen. Misschien toch maar even wachten tot de Treo 600 is afgeprijsd.

Coen
(die echt geen aandelen bij de Palmshop heeft)
Jot was oorspronkelijk een hack op OS4, dus dat gaat gewoon werken daarop.
__________________
FoleoCentral.com
  #4  
Oud 11 januari 2005, 08:32
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Re: Re: Tungsten W simlock vrij voor 189 euro

Citaat:
Op 11-01-2005, om 00:37 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #3


Jot was oorspronkelijk een hack op OS4, dus dat gaat gewoon werken daarop.
Ja dat is eigenlijk wel waar. Maar na een Palm Pilot, een IIIx en een Tungsten blijf ik dat kleine toetsenbordje wel gek vinden. Blijft het bezwaar van de W dat er geen ondersteuning voor MP3 is.
__________________
-- alles begint met chaos --
  #5  
Oud 11 januari 2005, 09:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En kijk ook naar de rest van de specificaties van de Tungsten|W ( zie ons review ).

Een hele krappe 33 MHZ processor, OS 4. Dat is echt een flinke stap terug als je een Tungsten|T gewend bent.

Dan kun je beter een goede GSM met Bluetooth naast je T|T gebruiken (voor ophalen van je mail bijvoorbeeld).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #6  
Oud 11 januari 2005, 10:16
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Op 11-01-2005, om 09:40 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #5
En kijk ook naar de rest van de specificaties van de Tungsten|W ( zie ons review ).


Dan kun je beter een goede GSM met Bluetooth naast je T|T gebruiken (voor ophalen van je mail bijvoorbeeld).

Groeten, Roel.
Klopt. Gebruik nu de 6310 in combi met de Tungsten. Maar als ik een weekend op de motor wegga reis ik graag zo licht mogelijk. Palm neem ik mee omdat ik onderweg ook verslagjes voor mijn motorclub maak. Een apparaat minder zou dan wel handig zijn. Maar de W is denk ik inderdaad een te grote stap terug. Overigens kan ik mijn digitale camera al thuislaten, heb net op de Duitse E-Bay een Veo camera gekocht voor 8.50 euro
__________________
-- alles begint met chaos --
  #7  
Oud 11 januari 2005, 11:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Een hele krappe 33 MHZ processor, OS 4. Dat is echt een flinke stap terug als je een Tungsten|T gewend bent.
Nou... volgens mij merk je niet zoveel daadwerkelijke snelheidsveranderingen als je bijvoorbeeld je agenda opstart of terug naar je launcher gaat etc.

Ik kan me iig niet herrineren dat ik steil achterover sloeg van het snelheidsverschil tussen mijn oude SJ30 (33 MHz) en TT (144 MHz).
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 januari 2005 om 01:09.
  #8  
Oud 11 januari 2005, 12:29
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Tungsten W, superdeal

Ik heb beide apparaten tegelijk een tijd gehad en merkte geen snellheidsverschil. De W is een fantastisch apparaat om b.v. je mail op te halen en als je dat met Snapper Mail doet, dan haalt'ie zelf de post op, op de ingestelde tijden, b.v. ieder kwartier. Zijn batterij is waanzinnig goed en het toetsenbord werkt echt heel lekker. Beter dan op de Treo. Maar de MP3 speler is een gemis. Ik heb 'em zelf weggedaan vanwege Bluetooth en werk nu met een Nokia 9500, maar heb daarnaast altijd nog mijn T2. Superdeal van de PDA Shop!
  #9  
Oud 12 januari 2005, 00:02
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Het formaat is zeker ideaal (laatst eens in mediamarkt mee gespeeld).
Als je puur voor de PIM functies gaat en er mee wilt bellen is de Tungsten W toch wel een aanraden, zeker voor die prijs.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
  #10  
Oud 18 januari 2005, 08:40
michael gn's schermafbeelding
michael gn michael gn is offline
Lid
Voornaam: Michael
Model: Overig
 
Geregistreerd: 08 mei 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 43
Ik heb m'n T|W ontvangen! Als een kind zo blij

Van een snelheids verschil merk ik zeer weinig t.o.v. mijn clie met tweehonderdnogwat megaherz processor. Ik verbaas me ook hoe compact de programma's voor OS4 zijn, de 16 MB van m'n Tungsten is bijna niet vol te krijgen terwijl m'n Clie continu propvol zat.

MEGA-aanrader, vooral voor dit belachelijke lage bedrag!

Even een vraag voor andere T|W gebruikers: Ik zag op pdashop.nl dat er een navigatiebundel werd aangeboden. Hoe (goed) werkt deze voor de T|W? Hoe hinderlijk is het ontbreken van gesproken aanwijzingen?
  #11  
Oud 18 januari 2005, 10:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 18-01-2005, om 08:40 heeft michael gn dit gezegd in bericht #10 Even een vraag voor andere T|W gebruikers: Ik zag op pdashop.nl dat er een navigatiebundel werd aangeboden. Hoe (goed) werkt deze voor de T|W? Hoe hinderlijk is het ontbreken van gesproken aanwijzingen?
Ik weet niet welk pakket je bedoelt, maar ik veronderstel dat het Digimap, of (second branding) PerfectPassenger zal zijn, want dat zijn de enigen die er op lopen.
Geen enkel pakket is perfekt, maar het is een handig hulpmiddel en brengt je in de meeste gevallen zonder omwegen ter bestemming. De komplete route aan het begin van de rit overschouwen is altijd aan te raden.
Voor navigatie pakketten ga je het verschil in processorsnelheid wel merken tijdens route berekeningen (typisch 1 minuut). Dus automatisch herberekenen zet je best uit. Tijdens de navigatie zelf loopt het gewoon goed. (Kaarten tekenen, positie volgen, aanwijzingen tonen.) De aanwijzingen gebeuren met biepjes, waarvan de toonhoogte en patroon varieert voor waarschuwing (1 km), straks L/R afslaan (300m) en nu L/R afslaan (90 m). Ik hou altijd ook wel een half oogje op het kaartdisplay, welk toont hoe het kruispunt er uit ziet en hoe de route erover loopt.
Ik kan niet vergelijken met stemaanwijzigingen, maar soms storen mensen zich aan het repeterende ervan of het accent en vooral tijdens een gesprek met de passagier dat door de stemaanwijzing meer onderbroken wordt.
Het is wel zo dat de minimum systeem eisen voor navigatie steeds nog verhogen en dat binnen 1 of 2 jaar waarschijnlijk geen nieuwe versies nog lopen op OS4 en/of oudere Palms.
Voor meer kommentaren kan je op dit forum allerlei reviews lezen over Digimap en PerfectPassenger. Ook kan je in het forum er naar zoeken, maar dat geeft meestal alleen een beeld van de (opstart)problemen en minder de gebruikservaringen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #12  
Oud 18 januari 2005, 15:36
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Op het gevaar af dat deze thread off topic wordt. Ik was 'm zelf gestart en heb de verleiding van het aanbod weerstaan. Die T van mij doet het immers best goed. Maar ja, dit week op de Duitse E-bay op een T3 geboden en gewonnen. Ik ga dus toch switchen, maar niet naar een W.
__________________
-- alles begint met chaos --
  #13  
Oud 31 januari 2005, 23:18
kod0com
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb vraag: bestaat er een palm die wordfile op een removab harddisk (USB) leest (SDio)

vraag:
1) ben hardnekkig op zoek naar een pda (liefst palm) die word, exell, jpg-files (en liefst ook mp3) rechtstreeks via een USB of weet niet wat (LAN, IR, bleutooth, ...) van een removable harddisk (in mijn USB removable harddisk zit een gewone ID-harddisk van 120 Gb). Het probleem zal wellicht zijn dat files gemaakt met een gewone pc eerst moeten omgezet worden naar palmformaat : de tungsten T5 blijkt volgens de pdashop met copy-past alles van notebook te kunnen lezen. HOT QUESTION : KAN DIE BERUCHTE TUNGSTEN/W VIA DAT SDIO SLOT IETS IN DIE RICHTING???

2) extra vraagje : op mijn palm m505 komen met wordfiles geen afbeeldingen mee : KAN DIT MET DE TUNSTEN/W EVENTUEEL WEL? (of kan dit enkel met niet-palms zoals de 'HPjornada' : waarvan men me zei dat wel afbeeldingen uit wordfiles toont.)

3) op die aanlokkelijke TUNGSTEN/W past volgens de pdashop een tssstuk waarop je je favoriete hoofdtelefoon kunt inpluggen (25euro): wil dit zeggen dat je met TUNGSTEN/W andere soorten muziek kunt beluisteren als MP3formaat?

4)IK ZOEK TEVENS EEN PALM DIE VIA MICRO als voice-recorder kan dienst doen...en liefst ook de juiste software om +/10 minuten aan een stuk op te nemen. TUNSTEN/W HEEFT DUIDELIJK EEN MICRO : kan hij dit???

!!dank bij voorbaat voor een antwoord op deze vragen !!
  #14  
Oud 31 januari 2005, 23:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je vraag is niet helemaal ontopic, maar goed. Ik zelf eens een poging wagen. Afsplitsen kan altijd nog.

1) Volgens mij kan dit niet. Enkel de T5 kan dit direct, andere pda's hebben daar software voor nodig (meegeleverd met Sony's). En dan bedoel ik dat de T5 direct als verwisselbare schijf wordt herkend op je computer. Direct via een USB-aanlsuiting kan niet.

2) Nee, dat is enkel mogelijk met nieuwere PalmOS 5 modellen en dan alleen met een recente versie van DocsToGo (alhoewel ik niet zeker weet welke versie omdat ik nooit plaatjes gebruik in Word of Excel). Alle Tungsten modellen krijgen DocsToGo meegeleverd, alhoewel de versie van de W ouder zal zijn omdat dat een PalmOS 4 apparaat is.

3) Ik dacht dat de Tungsten|W enkel een mono uitgang had, dusja, dat laat wat te wensen over, ook al gebruik je een verloopstekkertje van 2,5 naar 3,5 mm.

4) Dat zal wel lukken denk ik. Met de T3 zijn goede ervaringen met opnemen.

Dus krijg je wensen helder op tafel en kies Volgens mij komt de Treo 650 het beste in de beurt, ware het dat dit model nog niet uit is en al helemaal geen 190 euro's zal kosten.
  #15  
Oud 01 februari 2005, 02:03
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Re: vraag: bestaat er een palm die wordfile op een removab harddisk (USB) leest (SDio

Citaat:
Op 31-01-2005, om 23:18 heeft kod0com dit gezegd in bericht #13
1) ben hardnekkig op zoek naar een pda (liefst palm) die word, exell, jpg-files (en liefst ook mp3) rechtstreeks via een USB of weet niet wat (LAN, IR, bleutooth, ...) van een removable harddisk (in mijn USB removable harddisk zit een gewone ID-harddisk van 120 Gb). Het probleem zal wellicht zijn dat files gemaakt met een gewone pc eerst moeten omgezet worden naar palmformaat : de tungsten T5 blijkt volgens de pdashop met copy-past alles van notebook te kunnen lezen. HOT QUESTION : KAN DIE BERUCHTE TUNGSTEN/W VIA DAT SDIO SLOT IETS IN DIE RICHTING???
Wanneer de T5 wordt aangesloten op een PC wordt deze herkend als een extra drive, net alsof een USB-stick of cardlezer wordt aangesloten. Op die manier kan je bestanden kopieren van je c: drive naar de T5. Voor de Tungsten W kan je een programma kopen die dat ook verwezenlijkt ofwel kopieer je alles op je sd kaartje met behulp van een kaartlezer op de PC. Hotsyncen met de Palm desktop gaat ook maar heel traag.
Citaat:
2) extra vraagje : op mijn palm m505 komen met wordfiles geen afbeeldingen mee : KAN DIT MET DE TUNSTEN/W EVENTUEEL WEL? (of kan dit enkel met niet-palms zoals de 'HPjornada' : waarvan men me zei dat wel afbeeldingen uit wordfiles toont.)
Er is standaard DocsToGo 5.00(build481) meegeleverd. Als ik de versie release notes lees zou het moeten kunnen (graphic support), maar ik heb het nog nooit getest of gebruikt.
Citaat:
3) op die aanlokkelijke TUNGSTEN/W past volgens de pdashop een tssstuk waarop je je favoriete hoofdtelefoon kunt inpluggen (25euro): wil dit zeggen dat je met TUNGSTEN/W andere soorten muziek kunt beluisteren als MP3formaat?

4)IK ZOEK TEVENS EEN PALM DIE VIA MICRO als voice-recorder kan dienst doen...en liefst ook de juiste software om +/10 minuten aan een stuk op te nemen. TUNSTEN/W HEEFT DUIDELIJK EEN MICRO : kan hij dit???
AFAIK: De hoofdtelefoonplug en micro zijn uitsluitend voor GSM gebruik bedoeld. Je kan geen MP3's spelen en er is geen voice recording mogelijk.

De plug uit (3) maakt enkel dat je je GSM gesprekspartner in je twee oren hoort.
De Tungsten|W heeft een speciaal stekkertje met 4 kontakten, welk ook in bepaalde Nokia's wordt gebruikt. De standaard handsfree set bevat een oortelefoon, micro en drukknop om oa. gesprekken aan te nemen.
Als je (via GSM) naar je antwoordapparaat belt, kan je misschien wel je gesprek opnemen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #16  
Oud 01 februari 2005, 19:25
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Re: Re: vraag: bestaat er een palm die wordfile op een removab harddisk (USB) leest (

Citaat:
Op 01-02-2005, om 02:03 heeft ghia dit gezegd in bericht #15
Er is standaard DocsToGo 5.00(build481) meegeleverd. Als ik de versie release notes lees zou het moeten kunnen (graphic support), maar ik heb het nog nooit getest of gebruikt.
Effe gecheckt: In de demo doc bestanden staan plaatjes. Dus het kan! Door te klikken op de plaatjes kan je ze vergroten.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #17  
Oud 03 februari 2005, 18:15
kod0com
Guest
 
Berichten: n/a
Gezien het voor mij de eerste keer is dat ik dit vraagforum uitprobeerde en onmiddelijk prima antwoord ontvangde op m'n vragen:
persoonlijk dank dus aan Doménique en Gerard!
Tot wederhoren op dit forum

Odo,
  #18  
Oud 06 februari 2005, 11:36
hansvan's schermafbeelding
hansvan hansvan is offline
belegen lid
Voornaam: Hans
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: den haag, nl
Berichten: 32
Stuur een bericht via Skype™ naar hansvan
Thumbs up tungsten w

Er wordt meer gstunt, ik heb een paar weken geleden een W op de bazar in Beverwijk gekocht voor 175 incl een 256mb kaartje.
Hoewel die zonder doos was wel volledige garantie en het apparaat werkt prima. Ik was toe aan een nieuwe mobiel, dus was aan het zoeken en kwam de W tegen. Na 2 jaar een TT vond ik dit een aanbieding die ik niet kon laten liggen. Voor email en internet een kikke app. Jammer dat er geen muziek uit komt. Maar de gsm met het oortje is ook erg makkelijk.
Tip:
Wist je trouwens dat als je het dopje van de stylus eraf schroeft daaraan het rest piemeltje zit?

gr. uit Den Haag
__________________
Nu (31-12-05)een Treo gebruiker. nu pre en touchpad
  #19  
Oud 18 februari 2005, 12:06
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Inmiddels is de PDAshop gezakt naar 179,-
__________________
-- alles begint met chaos --
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023