Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Rate the Palm OS 5
Zeer slecht 0 0%
Slecht 0 0%
gewoon 2 4,88%
goed 15 36,59%
uitmuntend 9 21,95%
beter dan huidig windows mobile versie 12 29,27%
slechter dan huidige windows mobile versie 1 2,44%
geen mening 2 4,88%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2004, 14:06
ldeschepper
Guest
 
Berichten: n/a
Waarom kan het palm OS 5 besturingsysteem mij niet overtuigen

Hallo,
eerst en vooral even vermelden dat ik zeer tevreden ben over mijn palm Zire71. Op deze forums heb ik al vaak grote woorden van lof gehoord over het besturingsysteem (palm OS 5). Doch vind ik dit besturingsysteem zeer pover. Buiten de zeer weinige functies kun je ook weinig aan het het uitzicht van je palm veranderen, tenzij uiteraard je een prg daarvoor op je palm hebt.

Ik weet dat er van alle slechte dingen des leven fans bestaan (kijk maar naar Frans Bauer. Dus gelieve geen hate mail te maar enkel duidelijke en goed gefundeerde posts achter te laten. Tenzij je naatruurlijk de mening van mij deeld

benieuwd op antwoord,
Laurijn
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2004, 14:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jij vraagt je dus in feite af waarom er standaard niet meer meegeleverd wordt met een OS? Ik vind dat van een zeer andere strekking dan dat het besturingssysteem pover is.

Daarnaast kun je op de nieuwe Zire72 en Zire31 modellen achtergrondjes plaatsen op de launcher, en zijn op de Clié modellen nieuwe launchers, een filemanager, een cardreader programma en andere nuftige dingen meegeleverd.

PalmOS heeft er gewoon voor gekozen om simpel te blijven omdat de meeste mensen een simpel apparaat willen hebben. De mensen die meer willen komen dan uitbreidingspakketten.

Ik denk dat je dus wel degelijk een onderscheid moet maken tussen het besturingssysteem enerzijds (hoe efficient ga ik om met mijn resources, hoe stabiel ben ik), en de GUI (graphical user interface) of programma's die meegeleverd worden anderzijds.

Het PalmOS kan alles wat Windows Mobile ook kan, dus ik zie het probleem niet zo.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 24 juli 2004 om 14:41.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juli 2004, 08:54
Hakker
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 24-07-2004, om 15:39 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2
Jij vraagt je dus in feite af waarom er standaard niet meer meegeleverd wordt met een OS? Ik vind dat van een zeer andere strekking dan dat het besturingssysteem pover is.

Daarnaast kun je op de nieuwe Zire72 en Zire31 modellen achtergrondjes plaatsen op de launcher, en zijn op de Clié modellen nieuwe launchers, een filemanager, een cardreader programma en andere nuftige dingen meegeleverd.

PalmOS heeft er gewoon voor gekozen om simpel te blijven omdat de meeste mensen een simpel apparaat willen hebben. De mensen die meer willen komen dan uitbreidingspakketten.

Ik denk dat je dus wel degelijk een onderscheid moet maken tussen het besturingssysteem enerzijds (hoe efficient ga ik om met mijn resources, hoe stabiel ben ik), en de GUI (graphical user interface) of programma's die meegeleverd worden anderzijds.

Het PalmOS kan alles wat Windows Mobile ook kan, dus ik zie het probleem niet zo.
Ik ben het hier mee eens. Ik heb een Zire 31 met gewoon de standaard spullen erop. Lekker overzichtelijk, basis maar wel effectief. Die hele grafische opschmuk hoeft van mij niet zo, vreet alleen maar batterij. Door extra programma's te downloaden zou je inderdaad je palm wat kunnen persoonlijken.

Al met al heeft Palm ervoor gezorgd dat bijna iedereen redelijk snel overweg kan met het systeem, ideaal toch?!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juli 2004, 09:51
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
easy

inderdaad is het palm os systeem easy .telkens ik iemand met mijn palm laat spelen valt het op hoe gemakkelijk ze hun weg er door vinden ;de logika zit daar goed .
op mijn pocket pc is dat andere koek .de logika is ver(der) te zoeken .
merk ik ook dat bij palm/pocket pc gebruikers (zelf basic toestellen ) mensen helemaal niet zo diep in hun menus gaan en als je hun iets laat zien, ze vaak zeggen "kan ik dat ook ?"
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juli 2004, 11:36
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
OS5 is standaard erg simpel maar je kan het zo uitgebreid maken als je het zelf wilt... Doormiddel van lauchers/andere progjes. Probeer Windows mobile maar eens simpel te maken! Palm OS5 is gewoon geschikt voor iedereen. Standaard is het simpel maar als je meer wensen hebt kan je deze ook realiseren.

Verder is Palm OS5 mijns inziens een erg stabiel OS waar weinig mensen problemen mee hebben. Dus jouw stelling snap ik niet echt.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2004, 15:57
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Palm OS5 = gewoon wat je nodig hebt...

Niet meer en niet minder en dat....

Dat is de kracht van Palm OS!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juli 2004, 10:32
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Re: easy

Citaat:
Op 25-07-2004, om 10:51 heeft judgeblacksteel dit gezegd in bericht #4 op mijn pocket pc is dat andere koek .de logika is ver(der) te zoeken
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De meeste mensen zijn windows al gewend van de computer. Dus: startknoptje, werkbalkje, kruisje rechts boven, bestands beheer. Dat maakt het heel makkelijk om direct op een PPC te werken. De palm is weliswaar one touch, no thinking. Maar als je iets wilt veranderen zal je je eerst moeten verdiepen in de handleiding, deze website of zelfs third-party software moeten downloaden.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 juli 2004, 10:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou daar ben ik het ook weer niet mee eens: als je kijkt op de pocketpcclub.nl of tweakers dan zie je evenveel PPCers langskomen met (beginners) problemen hoewel ze dan wel claimen veel ervaring op de Windows Desktop te hebben: het geeft alleen maar aan dat er voor beide systemen een leercurve is, en dat het enige wat in de basis gelijk is bij Windows Mobile is het logo, de system of tahoma font, en de pastelkleurtjes.

Je neemt bijvoorbeeld het kruisje rechtsboven als voorbeeld: dat betekent sluiten op de Windows Desktop, maar minimaliseren op de PPC.

Bovendien, als je kijkt hoeveel ruimte Windows Mobile inneemt met de titlebar, en de menubar onderaan, dan hou je niet meer dan 160 pixels daartussen over. Kun je haast beter een oude Palm kopen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 juli 2004, 11:24
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Re: Re: easy

Citaat:
Op 28-07-2004, om 11:32 heeft nielsbothof dit gezegd in bericht #7


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De meeste mensen zijn windows al gewend van de computer. Dus: startknoptje, werkbalkje, kruisje rechts boven, bestands beheer. Dat maakt het heel makkelijk om direct op een PPC te werken. De palm is weliswaar one touch, no thinking. Maar als je iets wilt veranderen zal je je eerst moeten verdiepen in de handleiding, deze website of zelfs third-party software moeten downloaden.
Start knopje en al dat soort dingen wil nog niet zeggen dat het makkelijker en logischer is als het PALM OS.
Ik ken er genoeg die lang niet alles kunnen vinden op de PPC, desondanks dat verfoeide Windows knopje.

Het is gewoon logischer het PALM OS, simpeler in gebruik en veel toegankelijker.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 juli 2004, 21:20
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Lightbulb

Ik sluit mij aan bij de meesten: Palm OS is en blijft compact, snel en zo grafisch als je zelf wilt!

Bovendien nemen Palm OS-programma's veel minder ruimte in beslag als Pocket PC-programma's. Persoonlijk vind ik het heel prettig werken om met een druk op de knop naar mijn Launcher te gaan, in tegenstelling tot PPC, waarbij je eerst naar Start, dan naar Programs en dan maar wachten (!) tot je Launcher verschijnt!

Nee, Palm OS blijft voor mij het ideale OS Jammer dat het nog niet voor (Tablet) PC's is verschenen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023