Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2002, 20:34
JanGPS
Guest
 
Berichten: n/a
Question Installatie CD of sw voor RandMcNally Streetfinder voor Palm Vx

Beste GPS Palm Gebruikers,

Onlangs heb ik voor een bescheiden bedrag een Rand MCNally Streefinder GPS aangeschaft voor een Palm Vx.

Echter,... bij de levering zat er geen installatie sw bij !
NB. volgens mij moet er o.a. een installatie CD standaard aanwezig zijn in het pakket van de RandMcnally StreetFinder.

Inmiddels heb ik TomTom CityMaps geinstalleerd en een en ander werkt redelijk. Echter ... het locken duurt soms heeeeeel erg lang !.
(Wellicht mis ik bepaalde sw ??). Voorts in de auto is er heel vaak geen GPS contact (geen lock of hij valt weg). Het lukt iets beter dichter bij het raam; maar de verschillen zijn marginaal.

Vraag: kan iemand mij helpen aan de originele installatie sofware voor de RandMcNally Steetfinder voor de Palm Vx ?


Met vriendelijke groet, Jan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2002, 08:26
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056


Euh... wat is een 'sw'?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 januari 2002, 13:10
JanGPS
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Antwoord op wat is 'sw' voor Rand Mcnally StreetFinder ?

Hallo Bob,

Wat ik bedoelde met 'sw'= software (voor de hand liggend).

Het gaat mij software welke wellicht de FTTF: First Time To Fix (of wel de locking snelheid kan verhogen).

Ik heb niet de installatie software of CD van de RandMcnally StreetFinder voor de Palm Vx; vandaar dat ik de vraag stelde.

Ik hoop dat je mij een advies kan geven.

Ik heb inmiddels iets gezien dat heet: NAV Companion van Magellan; maar ... hoe kom ik daaraan ?

Groet van jan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 januari 2002, 15:04
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Jan, die CD heb je niet nodig tenzij je naar de VS gaat. Er staan nl. alleen kaarten van de VS op die CD.
Een progje wat een first fast lock ofzo geeft heb ik nog nooit gezien en dat bestaan m.i. ook niet. Je Randy werkt out of box direct met alle GPS software. De trage lock is een bekend probleem van de Randy.
Volgens mij staat op de site van randymacnally wel een klein progje met info over satalieten en ontvangst ofzo maar vel bijzonders is dat niet. OP palmgear kun je betere progjes vinden.

Ik zou me dus maar niet druk maken om die CD.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2002, 19:03
miltonvv
Guest
 
Berichten: n/a
Jan,

Die CD heb je inderdaad niet nodig, zoals Dirk al aangaf. De trage lock (of zoals jij het noemt, de FTTF) van Randy kan verhoogd worden op 2 manieren:
1) Downloaden van GPSmeter op de site van RandMcNally (of vanaf de persoonlijke site van GJHartog)
2) Het gebruiken van PlaceTrace. Bij PlaceTrace kan je de laatst gesavede positie (of een ander beginpunt) naar de Randy zenden, die daarmee sneller de huidige positie kan bepalen.

Deze informatie is al beschikbaar op deze site en dmv de zoekfunctie had je het al kunnen vinden (zie bijv. de thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...ght=PlaceTrace) ......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023