Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 februari 2001, 21:21
pross
Guest
 
Berichten: n/a
Question

hoe kan ik netscape-calender synchroniseren met mijn
palm m100 ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 februari 2001, 19:13
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Exclamation Calendar Palm Sync Install uitvoeren

Ik ga ervan uit dat je Windows gebruikt en daarop Netscape Browser met Calendar client hebt geinstalleerd. Dan is het simpelweg "Calendar Palm Sync Install" uitvoeren. Als je een niet al te oude versie van Netscape hebt vind je dit ergens onder je Windows Start-knop in het Netscape menu onder Palm Tools. Dit zorgt ervoor dat de conduit voor het synchroniseren met Calendar (de zogeheten Netscape Calendar Link) op je PC wordt geinstalleerd en er een klein programmatje met de naam "NC Setup" op je Palm wordt gezet. De conduit vervangt de synchronisatie met Palm Desktop, dus met Palm Desktop kan je dan niet meer synchroniseren, althans niet op dezelfde PC.

Hierna kan je allerlei instellingen doen in het programmaatje op je Palm, zoals het adres van de server, username, passwaord, periode die je wilt synchroniseren etcetera. Ook in je Windows Calendar client kan je allerlei synchronisatie instellingen doen, zoals hoe er met conflicten tussen Palm en Calendar moet worden omgegegaan.

Op m'n werk synchroniseer ik al zo'n twee jaar Palm met Calendar. En thuis gewoon met Palm Desktop. Een enkele keer kan er wel eens wat mis gaan met de synchronisatie (tja, waar niet mee he?). Vooral dan kan je tot waanzin worden gedreven door bijvoorbeeld dubbele entries in je agenda. Om te voorkomen dat dat gebeurt is het aan te raden de handleiding extreem goed te bestuderen voordat je ermee begint. Er zijn een antal zaken die je gewoon nooit moet doen. De twee belangrijkste tips om ellende te voorkomen heb ik hieronder voor je neergezet. Het werkt verre van ideaal, maar met wat discipline lukt het me nu al twee jaar zonder brokken te maken.

Tip 1:
Synchroniseer NOOIT, ik herhaal NOOIT, met de OFFLINE agenda van Calendar!!! Nooit dus, ik heb gewaarschuwd! Ik heb het ooit een paar keer gedaan om het te testen. In theorie zou het goed moeten gaan als je het exact doet zoals in de handleiding staat beschreven, maar de praktijk wijst anders uit. Als je het toch doet garandeer ik je dat het al vrij sel mis gaat. Doffe ellende is dan je deel. Nogmaals: nooit met de offline agenda van Calendar synchroniseren!

Tip 2:
Maak "repeating events" ALTIJD aan in Netscape Calendar en dus NOOIT in je Palm. Repeating events van je Palm worden niet begrepen door Calendar. Het resultaat is o.a. dat je alleen de eerste van de "repeating events" terugvindt in Calendar enn hoogstwaarschijnlijk heb je later ook in je Palm alleen dat ene event nog. Repeating events die je in Calendar aanmaakt komen trouwens als lossen afspraken in je Palm terecht. Kan beter dus, maar ik kan er wel mee leven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023