Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2003, 21:34
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Post Probleem met "browser is niet herkend als een handheld-browser" channels

Ik krijg de laatste tijd regelmatig mensen met problemen die de (AvantGo) channels niet meer kunnen lezen. Ze krijgen dan bijv. de hier onder vermelde melding.

Citaat:
Al enkele jaren maak ik gebruik van jullie channels in combinatie met Avantgo. Kort geleden ben ik echter overgestapt van Avantgo naar HandStory Suite die, volgens mij, beduidend meer mogelijkheden en gemak bied.

Echter, de Volkskrant en het AD kan ik niet als Channel (Handstory spreekt over Clips) binnenhalen. Ik krijg dan onderstaande mededeling op mijn scherm te zien:

Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk om het een en ander aan te passen zodat ik gebruik kan blijven maken van de Volkskrant channels?
Melding:
Citaat:
Sorry, je browser is niet herkend als een handheld-browser. Je kan via deze link naar de reguliere website gaan.
Mocht je browser wel een handheld browser zijn, dan kan je onderstaande browser-string doorgeven aan channels@palmclub.nl. De browser kan dan worden toegevoegd aan de lijst met bekende handheld browsers.
De browser string:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; xxxx)
Uitleg:

Wij bieden de channels (de inhoud) om verschillende redenen ALLEEN aan handheld browsers aan. Om te checken of we met een handheld browser te maken hebben, kijken onze scripts naar de door de browser afgegeven browser string. Dat is een string zoals die in de laatste regel van bovenstaande melding.
In dit geval heeft het script die browser string niet als handheld browser herkend. (Hij ziet er ook uit als een gewone
WindowsXP/Internet Explorer 6 browser string...)

In dit geval kunnen er meerdere oorzaken voor zijn:
- de handstory converter gebruikt de Internet Explorer van Windows voor het ophalen van web pagina's.
- Je hebt de verkeerde browser string meegegeven, bijvoorbeeld omdat je met je gewone (Internet Explorer) browser de startpagina van het channel (bijv. AD of Volkskrant) bezocht hebt, en toen die melding kreeg...

Aan het eerste kunnen wij niet zo heel veel doen...

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een handheld browser nog niet bij ons bekend is. In dat geval kan je de string even hier in een antwoord noemen. In dit geval is dat niet zo, de handstory browser is bekend.

Laatst gewijzigd door fjodor; 28 januari 2003 om 21:40.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 februari 2003, 10:33
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Fjodor,

Het lukt mij niet om de TVGids met Handstory op mijn palm te krijgen. Als ik synchroniseer krijg ik precies de pagina zoals deze zie wanneer ik de URL direct in Explorer invoer.

Na wat puzzelen ben ik erachter gekomen dat Handstory een hele vreemde browserstring gebruikt:

DownloadSession

Lijkt me erg ongebruikelijk. Ik zal de makers een mailtej sturen met de vraag of ze er iets duidelijkers van kunnen maken.

Is het tot die tijd mogelijk om deze string op te nemen bij de 'toegestane' strings voor de TV Gids?

Laatst gewijzigd door Boss; 03 februari 2003 om 15:38.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 april 2003, 20:50
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Verdere uitleg...

Onze channels staan open voor een groot aantal handheld-browsers.
Echter, oa. de grote kranten staan onze channels alleen toe als er louter door handhelds gebruik van wordt gemaakt. We moeten de toegang voor gewone browsers blokkeren.
Als je met een gewone browser die channels bezoekt, krijg je dus die foutmelding.

Handstory is ook bij ons geregistreerd, en heeft de unieke string "Handstory" in de browser-string.
Echter, als je via een PC synchroniseerd, kan het zijn dat de synchronisatie software van Handstory gebruikt maakt van de browser van de PC. Daar is dan van onze kant helaas niets aan te doen, er is dan helaas geen mogelijkheid tot synchronisatie met die channels.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023