Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2003, 15:21
jongejan
Guest
 
Berichten: n/a
restore met backup data

Nadat de batterij leeg was van mijn Palm500 (en alle data lost) wilde ik synchroniseren met desktop. Vooraf de gehele directory van de palm van desktop op cd gebrand (inclusief sub directories)
Na het synchroniseren had ik al mijn programma's weer terug. Echter de data van contactpersonen en kalender-items ben ik kwijt. Niks meer in PALM en niks meer in outlook op desktop.

Kan ik met de vooraf veilig gestelde data op CD nu nog wat restoren???

Bij voorbaad dank,


Pieter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juli 2003, 15:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: restore met backup data

Citaat:
Op 21-07-2003, om 16:21 heeft jongejan dit gezegd in bericht #1

Kan ik met de vooraf veilig gestelde data op CD nu nog wat restoren???

Pieter
Ja. Vis de bijbehorende Calendar, Todo, contact en memo databases uit de Palm backup folder van je backup CD en gooi deze op je Palm. Vergeet daarna niet voor de zekerheid "Handheld overwrites Outlook" te doen.

Je had sowieso de eerste keer beter "Outlook overwrites handheld" kunnen doen, al moet dat niet per se gehoeven hebben.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juli 2003, 19:24
jongejan
Guest
 
Berichten: n/a
Gazpacho alvast bedankt, Klinkt positief!

In de Backup folder kan ik niet een file vinden die bijv calender.PDB heet.
Wel een aantal files die me aan een adres doen denken. Je adviseert om de files op de PALM te "gooien". Bedoel je daarmee via de install tool deze files op de palm installeren??

Ik heb wel subdirectories op mijn backup-cd met de namen "adress" "datebook" & "memopad". In deze directories zitten bestanden die eindigen op de extensie .dat Kan ik hier iets mee???

Groeten,

Pieter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juli 2003, 22:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hoi Pieter,

Allereerst mijn excuses: blijkbaar maakt Palm desktop geen backups van de PIM databases. Mijn Backupman deed dat wel, vandaar dat ik ervanuit ging dat hotsync dat ook zou doen.

Maar niet getreurd, zoals je zelf al aangaf zijn er de directories "calendar", "address" etc. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar ik denk dat je al deze bestanden naar de huidige directories op je desktop kunt kopieren....

... maar nu ik erover nadenk... dit zijn Pocketmirror bestanden en hebben niks met Outlook zelf te maken.... je kunt het allicht proberen, maar ik weet absoluut niet zeker of het werkt. Mijn files dragen wel dezelfde datum/tijd als mijn laatste hotsync: misschien gebruikt PocketMirror deze files voor de PocketMirror folder binnen Outlook?

Synchroniseer jij Outlook met een exchange server? Zo ja, dan is als bovenstaande niet lukt je enige kans om je gegevens terug te krijgen dit aan de systeembeheerder even te vragen of hij nog een backup heeft van je gegevens.

Laat even weten wat het geworden is...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juli 2003, 14:57
jongejan
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Bedankt voor de hulp.

Via de systeembeheerder heb ik (bijna)alle data weer terug uit exchange server.

Ik ga nu op zoek naar een programma om de data in mijn Palm m500 toch te backuppen en niet alleen afhankelijk te zijn van de exchange server.


Bedankt!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023