Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 januari 2007, 12:03
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Gebruik je misschien een Treo 650 cradle om op te laden?
neen neen, het gaat over beide de meegeleverde 'oplaad systemen'
het ene is dus de meegeleverde stopcontact oplader en de andere de usb kabel.
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #22  
Oud 29 januari 2007, 10:40
joopgij joopgij is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 26
Dat viel niet mee...

Vorige week tijdens het filmfestival Rotterdam mijn treo 680 echt gebruikt, en ondanks dat ik toch voornamelijk films heb zitten kijken, was de treo al in de loop van de middag helemaal leeggelopen (zelfs zo leeg dat de tijd achterliep), terwijl ik de batterij nog 's nachts had opgeladen.

De camera patch heb ik al geinstalleerd, ik heb de batterij bij de aanschaf heel lang opgeladen (5/6 uur) voor ik iets van setup heb gedaan.

Nu ga ik maar die battery reset memory procedure uitvoeren, hoewel ik daar eigenlijk wegens een hoog acadabra gehalte niet zo in geloof, maar een miep van de helpdesk van de smartshopwinkel gaf aan dat ik dat sowieso moets doen voordat ze verder iets doen (niet dat ik daar om gevraagd had, maar goed).

Joop
Met citaat reageren
  #23  
Oud 29 januari 2007, 13:10
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
nou joop, je hebt hetzelfde als ik hoor, patch geinstalleerd en nog steeds bagger.
Terug ermee!

Hopelijk komen er ook snel meer patches uit!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 29 januari 2007, 23:04
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pivete_menno Bekijk bericht
nou joop, je hebt hetzelfde als ik hoor, patch geinstalleerd en nog steeds bagger.
Terug ermee!
Helaas moet ik bekennen dat in den beginne ik de indruk had dat het bij mij ook niet goed werkte,
maar...
nadat ik na een reset de camera even opstarte en weer direct afsloot,
zoals het advies:

Citaat:
After the reset , press Applications
Select Camera to launch the Camera application (see screenshot).

The installation of the Treo 680 Camera Update is now complete.
blijkt de batterij na een complete werkdag nog bijna 30% vol te zijn.
Dus... het werkt wel.
Ik weet niet of je het nu na iedere reset moet doen,
dacht van niet, maar ach het werkt zo zeker.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #25  
Oud 29 januari 2007, 23:27
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik heb er inmiddels een aantal mailtjes richting Palm opzitten (o.a. vanwege het ontbreken van reserve styli..) en hun laatste antwoord betreffende de batterijproblematiek was (stand 29-01)

"...The camera is just the first patch in line to improve the batterylife of the Treo 680. Please be patient and check our website from time to time to see if there is more info".
Met citaat reageren
  #26  
Oud 29 januari 2007, 23:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dit was het apparaat dat de mainstream consument aan de Palm moest helpen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #27  
Oud 29 januari 2007, 23:31
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Dit was het apparaat dat de mainstream consument aan de Palm moest helpen?
Yep...en ik moet bekennen dat mijn "oude" 650 het aanmerkelijk beter deed dan mijn huidige 680. vandaag een paar gehad dat het systeem compleet vastliep (batterij moest er uit) enkel omdat er een telefoontje binnenkwam. Een paar weken geleden heb ik, als een soort "stel dat edge verdwijnt en je moet over op UMTS" aankoop een gebruikte Sony Ericsson p990i gekocht. Dit apparaat blonk tot voor kort werkelijk uit in instabiliteit en onbetrouwbaarheid. Door de laatste ROM upgrade werkt ie stukken beter en moet ik vaststellen dat ik 'm vaker gebruik dan mijn 680.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 29 januari 2007, 23:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Eigenlijk is de Treo 680 niet zo'n slecht apparaat: de quality control moet bij Palm en bij de Taiwanese makers gewoon beter. Alle problemen van de Treo 680 zijn gewoon een afknapper eerste klasse. Dit is voor eindgebruikers bijna even erg als destijds met de Tungsten|T5, die voordat de patches uitkwamen ook niet geheel in orde was.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #29  
Oud 31 januari 2007, 17:26
joopgij joopgij is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 26
Tegen mijn verwachting in lijkt de battery reset memory procedure inderdaad te helpen. Dat wil zeggen ik haal nu wel - voorlopige conclusie na 2 testdagen - de nacht voor weer opnieuw opladen.

Maar kan iemand mij misschien uitleggen waarom het werkt? Voor mij had het geheel, zeker met aanwijzingen als " verwijder de sim card tenminste 1 minuut" en "raak geen knopje aan" of "unlock niet je simcode " een erg hoog Sim Sala Bim gehalte.

Joop
Met citaat reageren
  #30  
Oud 31 januari 2007, 17:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Misschien wat houterige vertaling van mijn kant (alhoewel ik bijna alles vertaald vanuit het Engels nogal houterig vind klinken in het Nederlands ), maar zo staat het toch echt in de Palm database.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #31  
Oud 31 januari 2007, 19:00
joopgij joopgij is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 26
Het ging niet me niet om de formulering, maar waarom dit nu werkt - als het werkt -. Ook in het engels vind ik het nog Sim Sala Bim..
Met citaat reageren
  #32  
Oud 02 februari 2007, 10:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ joopgij: Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat alle contacten vrij moeten zijn op het moment dat je de batterij reset doet. Dat er dus geen gesloten stroomloop is op dat moment (vandaar ook de vraag om de SIM kaart te verwijderen).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #33  
Oud 02 februari 2007, 12:04
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Na talloze malen de batterijfix uitgevoerd te hebben, inclusief alle voodoo dansen en het opladen bij volle maan op een oneven dag..etc. had ik eindelijk een batterijgebruik wat "redelijk" was...hoewel ik nog steeds een lader bij de hand moet houden. Op mijn Treo staat al een week alleen de ROM software en de batterijfix van Palm...verder helemaal niets. Geen gebruik van de GPRS functie en geen BT.

Vandaag, heel plotseling, was het weer helemaal mis. Vanochtend nog 98% en nog geen 4 uur en slechts 1 telefoongesprek van een minuut of 5 staat de meter al op 61%!!!!!!!!! er is in de tussentijds helemaal niets gewijzigd aan de setup.

Pda shop wijst naar Palm (toestel is ouder dan 30 dagen) Palm verwijst naar de batterijfix en we zijn weer terug.

Vanavond ging mijn Treo nog even aan na vandaag alleen wat licht PIM taken gedaan te hebben en in totaal 34 minuten GSM gebruik. Van helemaal volgeladen tot volkomen leeg in net geen 12 uur!!

Laatst gewijzigd door Ce; 02 februari 2007 om 19:03. Reden: aanvullende gegevens
Met citaat reageren
  #34  
Oud 02 februari 2007, 12:13
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Als Palm naar de batterijfix verwijst dan kun je weer verwijzen naar het feit dat het bij jou niet werkt. Misschien kun je dan aangeven dat jij denkt dat de batterij niet goed functioneert en dat je graag een vervangende batterij wilt ontvangen. Succes!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #35  
Oud 02 februari 2007, 13:37
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
CE ik had ook zo'n toestel, gelukkig was ik binnen dertig dagen.
Als Palm je niet helpt zou dat wel schandalig zijn hoor. Ik heb tot nu toe hele goede ervaring met support van Apple en van IBM. Dat is bellen en nieuwe stuff krijgen zonder gedoe, zonder aankoopbewijs. En dan 2 dagen later via de UPS (ibm) of DHL (apple) je ding krijgen. Palm wil niks doen met mijn 8 maanden oude TX, waarvan alleen het scherm kapot is, ze willen het zelfs niet ruilen tegen een cradle en een sleeve voor mn 680. Echt niet te geloven!!
Met citaat reageren
  #36  
Oud 27 mei 2007, 21:35
elselaura
Guest
 
Berichten: n/a
ben benieuwd, ben nu opnieuw aan het laden. Opmerkelijk: voor ik batterij en sim-kaart er uit haalde gaf ie aan geheel opgeladen te zijn (groen). Nu ligt ie rood te laden. Weet dus morgen of het werkt.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 22 augustus 2007, 08:15
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De batterij fix heeft nooit merkbaar iets veranderd bij mij. Tevens bleef ik het rare effect houden dat het groene lampje reeds ging branden rond de 94% opgeladen-zijn. Ook ging dit percentage altijd heel snel omlaag tijdens gebruik. In een half uur naar 80% en spoedig lager. Toch heb ik nooit met een onbruikbaar lege Treo 680 gezeten, maar ik laad ook overdag meestal bij met auto-charger, of USB charger.

Tot ik het begin deze week weer eens wilde proberen met de fix procedure. Toen heb ik een stap toegevoegd vooraan en ik heb halverwege een stap veranderd. Ik heb:

1-PocketTunes een MP3 op repeat laten afspelen en tegelijkertijd TCPMP op 200% snelheid een film op repeat laten afspelen. Volle backlight en battery warnings uitgeschakeld (in TCPMP). Ik heb hem door laten gaan tot de Treo 680 HELEMAAL leeg was en niet meer reageerder. Hij heeft het laatste uur 0% batterij aangegeven.

2-charger erin geplugd, 1 minuut wachten
3-batterij eruit, 1 minuut wachten
4-SIM eruit, 1 minuut wachten
5-SIM erin, 1 minuut wachten
6-batterij erin en UP toets inhouden (warm reset , zodat geen extensies starten en de phone niet vanzelf aangaat enz.)
7-nu geen toetsen meer aanraken en gewoon 4,5 uur laten laden

Per heden laadt mijn Palm op tot 99% en het eerste kwartier blijft ie op 99% staan. De %-es die weergegeven worden zijn nu veel realistischer. Ik vermoed dat ik niet langer kan werken met de Treo 680 nu, maar dat ik wel pas veel later de eerste battery-warnings krijg. In ieder geval geeft het een veel beter gevoel dat mijn batterij-meter nu realistischer is.

Let wel, ik had de bat-fix-procedure al een paar maal geprobeerd ZONDER eerst de batterij helemaal leeg te maken en toen had ik GEEN verbetering.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #38  
Oud 22 augustus 2007, 17:32
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Ik kan bovenstaande ervaring bevestigen. Op vakantie had ik waarschijnlijk TomTom aan laten staan ('waarschijnlijk' zeg ik, want het ding was helemaal leeg en ik kon het dus niet checken), in ieder geval bleek de accu helemaal leeggelopen. Toen heb ik 'm geruime tijd aan de lader laten liggen (na geprobeerd te hebben 'm te soft resetten ). Sindsdien laadt mijn 680 ook op naar 99% en blijft daar ook een tijdje op staan. Eerder gebeurde dit niet. De accu gaat nu ook aanmerkelijk langer mee, of in ieder geval loopt het weergegeven percentage minder snel terug. Echte gebruiksduur is voor mij moeilijk te bepalen omdat ik verder nooit met een lege accu heb gezeten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023