Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 oktober 2003, 01:53
walbeehm
Guest
 
Berichten: n/a
Welke data NIET meesynchroniseren bij nieuwe palm?

In het verleden heb ik al een aantal maal van Palm gewisseld. Altijd oude stramien: Hotsync oude palm. Zelfde usernaam nieuwe palm, syncen en klaar. Nu heb ik een 505, met een SD kaart, en daar is nogal wat informatie en een hoop programmatjes doorheen gegaan. Als ik door mijn files en foldertjes browse zie ik een heleboel dingen waarvan ik me afvraag of die wel in het nieuwe apparaat moeten.
Is dit eenvoudig op te lossen? Of wordt het alles van je oude palm met infrarood op je nieuwe zetten aan programma's en files die belangrijk zijn, en dan je data zoeken in je backup?? Lijkt me heel omslachtig!! Kan dat eenvoudiger? Of zie ik (windows-)spoken en gaat al die troep niet mee met een hotsync (desktop 4.1)??
Ik las al in een thread dat je nooit dezelfde usernaam moet gebruiken, maar dat houdt waarschijnlijk in dat je alles handmatig moet overzetten?? Ik kijk uit naar jullie antwoord.

E.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 oktober 2003, 06:28
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Ik had het zelfde probleem, heb de keus gemaakt om alles van mijn pc te halen en opnieuw te installeren.

De bij de TT3 geleverde Palmdesktop en hotsync kan met de oude en nieuwe datebook(calender) omgaan maar ik het alle informatie van de Pim's overgebeamd.


Alle oude licentie codes werkte op mijn nieuwe TT3 behalve Agendus maar op de iambic site kan je upgraden naar een andere device.

Veel suc6 met het overzetten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 oktober 2003, 08:00
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Ik las al in een thread dat je nooit dezelfde usernaam moet gebruiken
Dat is afhankelijk van wat je wilt. Is de nieuwe palm een vervanger voor de oude (maw de oude gebruik je niet meer), dan moet je juist wel dezelfde naam behouden. De eerste hotsync met de nieuwe palm zal dan (bijna) alle files installeren.

Wil je echter beide palmpjes behouden dan moet je inderdaad een nieuwe naam verzinnen. Dit kan echter problemen opleveren bij bepaalde programma's met een registratiecode. Maar wees eerlijk: je gebruikt het porgramma twee maal dus zou je er eigenlijk ook twee maal voor moeten betalen. De meeste bedrijven/ontwikkelaars zijn hierin erg coulant en geven een nieuwe code.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023