Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 december 2007, 19:44
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
alle feestdagen verwijderen?

Ik heb al een hele poos alle Nederlandse, Franse en Engelse feestdagen op mijn Clié. Geen idee meer hoe ik er aangekomen ben. Het kan zijn dat het via Outlook was, maar het kan ook zijn dat het via iets voor de Palm was, waarschijnlijk een gratis progje.

Hoe dan ook: Outlook gebruik ik niet meer, Google Calendar wel. Ook daarin kun je allerlei feestdagen laten markeren. Gevolg: ik heb er vele dubbel.

Om heel persoonlijke redenen (ik vind de markering van Google gewoon mooier) wil ik de feestdagen op mijn Clié wissen en vervangen door die van Google.

Maar hoe? Ik kan nergens op de Clié een database vinden die ook maar enigszins op een feestdagen-database lijkt.

Vragen:
als de feestdagen op de Clié ooit via bijvoorbeeld progjes als Holidays of Happydays op mijn Palm zijn verschenen, was dat dan een eenmalige synch actie of is er een database?

In geval dat het een DB is: hoe heet ie?

En als het een eenmalige actie was, is er dan een manier om alle feestdagen snel te wissen?

Vast dank.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2007, 20:15
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als je niet weet met wat voor programma je de feestdagen ooit geïnstalleerd hebt is het lastig verwijderen.
Die informatie heb je toch echt nodig.
Zit er toevallig een note aan de feestdagen in de agenda waar je iets uit kunt opmaken?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 december 2007, 20:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De afspraken worden in dezelfde database gezet als je reguliere afspraken. In het gunstigste geval hebben ze een kenmerk gemeen (categorie, note, etc), anders moet je ze een voor een verwijderen. Mogelijk gaat dat laatste het makkelijkst met RsrcEdit als ze in DatebookDB allemaal onder elkaar staan. In Palms CalendarDB (opvolger van DatebookDB) staan ze gesorteerd op datum, dus dan staan ze niet allemaal onder elkaar, maar misschien heb je geluk.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2007, 09:41
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
De afspraken worden in dezelfde database gezet als je reguliere afspraken. In het gunstigste geval hebben ze een kenmerk gemeen (categorie, note, etc), anders moet je ze een voor een verwijderen.
Dat vreesde ik al. En nee, ze hebben geen categorie meegekregen. Maar bedankt voor de info, dan ga ik ze maar keurig met de hand verwijderen.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 december 2007, 09:42
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Als je niet weet met wat voor programma je de feestdagen ooit geïnstalleerd hebt is het lastig verwijderen.
Die informatie heb je toch echt nodig.
Zit er toevallig een note aan de feestdagen in de agenda waar je iets uit kunt opmaken?
Nee, niets, behalve dat het Nederlandstalig is. Ik zal ze met de hand moeten verwijderen. Geen ramp, maar het was leuk geweest als ik een database had kunnen wissen. Bedankt!
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023