Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 december 2002, 12:12
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
overstap van N770c naar TungstenT

Hallo,

Ik ben op zoek naar goed advies. Ik heb op dit moment een CLIE 770C en ik wil misschien overgaan naar de Tungsten T. Ik vraag mij echter af of ik veel vooruit ga met deze overstap. Daarom deze specifieke vragen:
1. Wie heeft de overstap van de CLIE 770C naar de Tungsten T gemaakt en hoe bevalt dat?
2. Hoe verhouden zich de schermen (kleuren ed)?
3. Is de Tungsten T veel sneller?
4. Is de Tungsten T aanmerkelijk kleiner?
5. Nog andere opvallende verschillen?

Alvast dank,

GZK
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 december 2002, 13:56
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je de specificaties naleest dan is de Tungsten-T is waarschijnlijk 2 keer zo snel, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Qua afmetingen zal het niet zo heel veel schelen. De Tungsten-T is wel wat korter (een centimeter of anderhalf), maar dat is voor het gebruik niet echt de belangrijkste afmeting. Voor het oog lijkt het wel eenstuk kleiner.

Het scherm is vergelijkbaar met dat van de N770C (zelfde techniek en resolutie).

Vergeleken met de N770C zul je wel moeten wennen aan dat de accu een stuk korter meegaat. Eerste berichten houden het op 3 a 4 uur. Ten opzichte van de 12 uur van een N770 is dat dus een stuk korter.

Als Blue Tooth belangrijk voor je is, dan is de Tungsten-T uiteraard wel een grote vooruitgang met de daarin ingebouwde BT.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 december 2002, 14:06
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: overstap van N770c naar TungstenT

Citaat:
[i]Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen [b]
1. Wie heeft de overstap van de CLIE 770C naar de Tungsten T gemaakt en hoe bevalt dat?
Ik heb in de tussentijd nog wel een iPaq gehad maar ik heb lang genoeg een 770 gehad om een oordeel te geven. De overstap bevalt erg goed, afgezien van het ontbreken van de MP3 sofware!! (komt mogelijk over enkele weken)

Citaat:
2. Hoe verhouden zich de schermen (kleuren ed)?
De kleuren zijn beter, minder flets dan op de 770. Hoewel de latere Sony's betere scherm hebben dan de Tungsten zijn de verschillen erg klein. De gevoeligheid van het scherm is erg goed. Het 770 scherm heeft, naar mijn mening, een wat "flubberige" toplaag....die lijkt iets te los over het touchscreen te liggen. De TT heeft dat niet. Mooi strak scherm.

Citaat:
3. Is de Tungsten T veel sneller?
Absoluut, geen twijfel mogelijk. programma's starten razendsnel. Het scrollen door sheets en "word" documenten kent geen vertraging meer. De schermopbouw is vliegensvlug.

Citaat:
4. Is de Tungsten T aanmerkelijk kleiner?
Korter maar breder en misschien een tikkie dikker.

Citaat:
5. Nog andere opvallende verschillen?
Je kunt je geheugenkaarten (memorystick) niet meer gebruiken doordat er SD kaarten gebruikt moeten worden. Indien je dit overweegt....koop nog geen 256 Mb variant van Sandisk. Deze doen het niet goed op de TT.
Een ander groot verschil is natuurlijk de aanwezigheid van Bluetooth. Indien je een BT telefoon hebt is dat zeeeeeeeer handig. Palm heeft Bluetooth prima geintegreerd in deze PDA....zelfs nog beter dan in menig PocketPC (ik weet dat uit eigen ervaring)
Tenslotte is de speaker van de TT beter dan die van de 770. Maakt beduidend meer lawaai maar verwacht niet dat ie mooi muziek weer kan geven.

Carel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 december 2002, 15:51
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Tungsten T in vergelijk met PocketPC met blauwe tand

Carel,

Ik begrijp dat je ook een Pocket PC met Bluetooth hebt gehad, en nu ben je weer terug bij de TungstenTT.

Hoe beviel de Pocket PC (IPAQ) ivm de Tungsten TT en wat zijn de voornaamste redenen om voor een Tungsten te kiezen?

Thanks, GZK
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 december 2002, 16:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Tungsten T in vergelijk met PocketPC met blauwe tand

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen
Hoe beviel de Pocket PC (IPAQ) ivm de Tungsten TT en wat zijn de voornaamste redenen om voor een Tungsten te kiezen?

Thanks, GZK
Vijf redenen:

1. Bedieningsgemak. Ik was meer op zoek naar een agenda met extra's (palm) dan een computer met tekortkomingen (pocketpc) temeer daar ik meer behoefte had aan goeie, maar vooral eenvoudige PIM software.

2. De Tungsten heeft Bluetooth véééél beter geintegreerd dan bijv ipaq, loox of toshiba. In de eerste plaats kon ik op mijn iPaq (maar daarvoor ook m'n Loox) de Bluetooth niet aan laten staan gezien forse toename van het batterijverbruik.....ik kwam dan de dag niet door. Daarnaast PocketPC bluetooth softwarematig (extra kliks) of hardwarematige (knopje omzetten....loox) alvorens de betreffende software gebruikt kan worden. Nadien alles weer uitzetten!! i.v.m. batterij. Op de TT is het mogelijk om met één hand het adresboek te openen.....een adres te kiezen.....en het nummer via BT naar mijn telefoon te sturen. Dit is op een pocketpc nagenoeg ONmogelijk.
Op mijn TT staat de Bluetooth radio de hele dag aan, gebruik ik deze voorziening zeer regelmatig en heb ik aan het eind van de dag nog minstens 50% batterijcapaciteit over.

3. Formaat. De Tungsten is gewoon heerlijk compact.

4. Het Palm platform blijft meer voor de gewone gebruiker (zoals ik) terwijl de pocketpc zich meer en meer opwerpt als "business tool". Je kunt het merken aan het soort software wat zoal op de markt komt.

5. Tenslotte mag ik het sfeertje op dit forum wel

Carel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023