Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 02 december 2006, 23:14
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Na een klein dagje stoeien kan ik een lichte teleurstelling niet onderdrukken ondanks het feit dat ik weet dat de 680 officieel geen upgrade van de 650 is.

Levensduur van de batterij is bijna onacceptabel kort (de mijne verliest 6% lading in 3 uur...UIT.... zonder dat er zaken als BT of de GSM radio aanstaan). Dit zal hopelijk beter worden zodra ik de batterij een weekje in gebruik heb. De aangekondigde SEIDO batterij zal naar alle waarschijnlijkheid zeer welkom zijn.

een directe A-B vergelijking wees uit dat de kwaliteit van de 680 telefoon amper beter is, zowel qua volume van de microfoon als volume van de ingebouwde telefoonspeaker. De handsfree speaker maakt gelukkig wel meer herrie. Het 680 OS voelt absoluut langzamer aan dan dat van de 650. Met hetzelfde setje software geinstalleerd is het verschil duidelijk waarneembaar.

Omdat de software wat getuned is en de telefoon ontvangst wat beter is zal ik 'm toch wel houden maar de 650 zal ik zeker niet opbergen

Nadat mij 680 12 uren op mijn bureau heeft gelegen zonder ook maar iets te doen is de batterijcapaciteit teruggelopen naar 77%. Dit houdt voor mij een andere manier van opladen in. Is was gewend om bij thuiskomst de batterij op de lader te zetten en zodra de batterij vol is de pda van de lader te halen. Dit kan bij de 680 niet meer. Deze moet nu 's nachts op de lader blijven....anders haal ik het middaguur niet. De rest van de dag laat ik 'm op mijn bureau liggen maar dan met zowel BT als GSM aan. Ben benieuwd

Laatst gewijzigd door Ce; 03 december 2006 om 10:53. Reden: aanvulling batterijcapaciteit
Met citaat reageren
  #62  
Oud 02 december 2006, 23:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk ook alweer met GPRS? Als ik de hele dag connected ben met Vodafone Live maar geen data verstuur kost dat toch niets? PAs als ik buiten de live site ga browsen gaat de meter toch past lopen?
Dat moet je echt op de site van Vodafone eens goed bekijken, want Vodafone is de enige provider die (soms, weet ook niet wanneer precies) ook GPRS kosten per tijdseenheid berekend!

Om het allemaal nog maar eens overzichtelijker te maken...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #63  
Oud 03 december 2006, 02:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik las net dat het ingedrukt houden van de "Home" knop leidt tot een popup van de meest recent gebruikte programma's. Stoer!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #64  
Oud 03 december 2006, 08:55
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Heeft iemand de nieuwe Bluetooth al geprobeerd die meerdere apparaten kan aansturen? Kan je inderdaad de telefoon via een BT headset opnemen en/als TomTom met BT GPS doordraait?
Met citaat reageren
  #65  
Oud 03 december 2006, 09:31
CocktailPro's schermafbeelding
CocktailPro CocktailPro is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Ede
Berichten: 102
Bluetooth kan meerdere apparaten aansturen. In de auto heb ik hem via bluetooth aangesloten op mijn Nokia carkit en op de gps ontvanger voor TomTom.
__________________
Life is Sweet, Life is Bitter
Met citaat reageren
  #66  
Oud 03 december 2006, 09:57
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Raar, die optie [borderless TCPMP] heb ik niet, ook niet als ik 0.72rc1 installeer
Er stond in eerdere versies dat het niet altijd werkt. Op mijn Treo 650 werkte het toen ook niet en ze waarschuwden om het dan uit te zetten om problemen te voorkomen. Ik vermoed dat RC1 de optie verbergt op een Treo omdat het daar niet zal werken.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #67  
Oud 03 december 2006, 09:58
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
...is dit programma {..VolumeCare..} nog steeds nodig
Niet NODIG, maar ik vind het prettig om volumes veel harder te kunnen zetten dan nodig, dan heb ik meer opties in lawaaige omgevingen enz..
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #68  
Oud 03 december 2006, 10:00
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Mijn batterij ervaring: 100% geleden, adaptor eruit, 20 minuten lezen (Adobe) en 20 minuten GPRS/surfen en 5 minuten prutsen. Power: 90%. Teleurstellend. Nog afwachten wat het voor mij in de praktijk, of ik ooit echt zonder kom te zitten. (Lijkt er wel op, want ik ben een heavy user.)
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #69  
Oud 03 december 2006, 10:10
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik las net dat het ingedrukt houden van de "Home" knop leidt tot een popup van de meest recent gebruikte programma's. Stoer!
Ik had dat ook gelezen, maar het werkt niet
Bij mij wordt direct zlauncher gestart, en die gaat dan heel snel door de categorieen bladeren.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 03 december 2006, 10:28
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Omdat dat het gedrag is van ZLauncher als je de knop blijft inhouden. De launcher van de 680 zelf echter opent je history. Je kan echter een popup met meest recent gebruikte programma's in ZLauncher instellen onder bijv. de zijtoets.

Vraagje: Ik gebruikte altijd filepc2pda met TotalCommander, om bestanden op mijn Treo 650 te zetten, maar met een 4GB kaartje werkt dat niet op m'n 680. Hebben anderen dat ook? Zijn er betere alternatieven dan filepc2pda om bestanden rechtstreeks te plaatsen en dat het op een 680 ook werkt?
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #71  
Oud 03 december 2006, 10:56
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik heb vroeger nog wel eens Softick Cardexport (of een naam die daar op lijkt) getest. Dan wordt je palm 'opeens' in Window gewoon gezien als een USB drive.
Werkt prima, maar voor 4GB kan je denk ik toch beter een cardreader aanschaffen!

Wel goed dat 4GB werkt! En laten die hier in de stad net deze week in de aanbieding zijn voor 80 euro!
Met citaat reageren
  #72  
Oud 03 december 2006, 12:21
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Ik heb vroeger nog wel eens Softick Cardexport (of een naam die daar op lijkt) getest. Dan wordt je palm 'opeens' in Window gewoon gezien als een USB drive.
Werkt prima, maar voor 4GB kan je denk ik toch beter een cardreader aanschaffen!

Wel goed dat 4GB werkt! En laten die hier in de stad net deze week in de aanbieding zijn voor 80 euro!
Ja, 4GB werkt goed in de Palm zelf.

Edit: Ik heb overigens een Transcend 150x 4GB SD kaartje, ter volledigheid.

Met file2pda met TotalCommander werkt het niet, maar 2GB werkt daar wel goed bij. Softick Cardexport probeer ik nu, lijkt goed te gaan. Zal het 's een week of twee proberen. (Ik wil niet met een losse cardreader gaan werken, heb het gevoel dat het niet goed is voor het Secure Digital slot om zo vaak (dagelijks) gebruikt te worden, maar dat is ongetwijfeld psychisch.

Batterij-update van mij: De batterij is tot nu toe bedroevend. Met mijn Treo 650 ging ik gerust een uur een film kijken, een uur surfen. Twee uur bellen en de agenda enz. gebruiken gedurende de dag. Dat durf ik niet met mijn Treo 680 zonder lader bij me te hebben. Wel is het zo dat ik uitermate tevreden ben over de verbeteringen in de 680, dus ik wil hem zeker houden, al zal ik moeten kunstelen met een lader of extra accu of accu met meer capaciteit. Echt een misser van Palm, of ze komen nog spoedig met een business Palm binnenkort, dan snap ik ze een beetje.

Performance mening: Iemand zei dat de 680 langzamer zou zijn dan de 650. Heb wat zitten experimenteren omdat ik het zelf niet merkte, maar ook dan merk ik geen verschil. Ik zou gokken dat de performance precies gelijk is; Al kan ik wel MP3's luisteren met PocketTunes tijdens het surfen, waar dat met AeroPlayer niet kon (ging haperen). Booten duurt langer, dat wel. En bij het wisselen tussen applicaties zie je 100ms ofzo een PalmOS logo, dat is ook nieuw, maar niet storend of vervelend vertragend.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #73  
Oud 03 december 2006, 12:32
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Ik heb contact gehad met de maker van de Treo Romtool. Hij gaat zodra hij zijn 680 binnenheeft direct het programma bijwerken zodat het (eventueel) ook zal werken met de 680.

Overigens, Palm heeft er zoveel nadruk opgelegd dat de 680 een "instapmodel" is, dat ik benieuwd ben wanneer ze met hun topmodel aan komen zetten. Met hopelijk een snellere processor en wifi.
Met citaat reageren
  #74  
Oud 03 december 2006, 13:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser Bekijk bericht
Overigens, Palm heeft er zoveel nadruk opgelegd dat de 680 een "instapmodel" is, dat ik benieuwd ben wanneer ze met hun topmodel aan komen zetten. Met hopelijk een snellere processor en wifi.
De Treo 680 is vooral een 'instapmodel' voor nieuwe smartfoongebruikers, waarbij met instappen eigenlijk overstappen wordt bedoeld. Hij is bedoeld voor gebruikers van een gewone telefoon of feature-telefoon om deze te laten overstappen of instappen naar een smartfoon. Hardwarematig is ie misschien wat basic, maar dat is ook zijn prijs. Softwarematig hoeft ie niet onder te doen voor het vorige PalmOS topmodel, de Treo 650.
Ik denk dat het uitgebreide geheugen van de Treo 680 de grootste boosdoener is voor het batterijgebruik. De zuinigere GSM- en BT-chips kunnen dit maar gedeeltelijk kompenseren. Voeg daarbij nog de slankere lijn, waarmee je minder plaats overhoudt voor de batterij en dus een kleinere moet nemen. Tevens denk ik ook dat de recentere terugnameakties van in brand schietende batterijen, de fabrikanten van mobiele apparatuur, weer meer konservatiever gekozen hebben voor oudere en beproefdere batterijtechnologieën.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #75  
Oud 03 december 2006, 13:46
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Performance mening: Iemand zei dat de 680 langzamer zou zijn dan de 650. Heb wat zitten experimenteren omdat ik het zelf niet merkte, maar ook dan merk ik geen verschil.
Ik heb nog een beetje zitten stoeien met verschillende programma's en in mijn geval is de 680 beduidend langzamer. Ik heb daartoe zowel de 680 als de 650 voorzien van exact dezelfde software (verse installatie).

Docs to go 9 laadt een document op de 650 ongeveeer 3-4 seconden sneller dan op de 680. In beide gevallen docs to go en documenten in het interne geheugen. wat is nou 3-4 seconden.....in principe natuurlijk peanuts....maar als je zoals ik erg vaak gebruik maakt van docs to go en grote documenten moet ik eerlijk zeggen dat e.e.a. een beetje begint te irriteren.

Vraagje: tijdens de eerste installatie worden er veel bestanden op de 680 geinstalleerd. Air**, MM**, SAM** type bestanden. Weet iemand wat voor bestanden dit zijn en of ze voor een goede werking nodig zijn??

Laatst gewijzigd door Ce; 03 december 2006 om 14:06. Reden: toevoeging van een vraag
Met citaat reageren
  #76  
Oud 03 december 2006, 13:48
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Misschien hebben jullie dit al geprobeerd, maar in een bericht op PalmAddicts maakt iemand melding dat hij zo'n 20% meer uit zijn batterij kon halen door de backlight op 50% te zetten, de auto off op 15 seconden en Beam Receive uit te schakelen.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 03 december 2006, 13:50
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Nieuwe (betere) batterijen zijn inmiddels te koop. Tot zelfs dubbele capaciteit (2400mAh). Misschien een optie?

Over de snelheid: Ik had verwacht dat vooral Agendus wel sneller zou werken dan op mijn Tungsten T. Maar dat is nauwelijks merkbaar. Lees op het Iambic forum dat versie 12 wel een stuk sneller zou moeten zijn na de vele klachten.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 03 december 2006, 14:03
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Kijk 's aan. Waar verkopen ze zo'n 2400mAh batterij, die wil ik wel hebben. Dan is m'n 680 perfect... Althans, met wat tot nu toe gebleken is.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #79  
Oud 03 december 2006, 14:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Nieuwe (betere) batterijen zijn inmiddels te koop. Tot zelfs dubbele capaciteit (2400mAh). Misschien een optie?

Over de snelheid: Ik had verwacht dat vooral Agendus wel sneller zou werken dan op mijn Tungsten T. Maar dat is nauwelijks merkbaar. Lees op het Iambic forum dat versie 12 wel een stuk sneller zou moeten zijn na de vele klachten.
Nee, sinds de invoering van NVFS voelen Palms niet meer zo snel aan als vroegah. Er moet ook veel meer heen en weer geschreven worden tussen verschillende gedeeltes van het geheugen (normale RAM, DBCache), dus het zal me niet verbazen dat de Treo 680 net zo snel voelt als een Tungsten T bij het wisselen van programma's. Vergeleken met Windows Mobile is het vaak nog best rap.

Citaat:
Misschien hebben jullie dit al geprobeerd, maar in een bericht op PalmAddicts maakt iemand melding dat hij zo'n 20% meer uit zijn batterij kon halen door de backlight op 50% te zetten, de auto off op 15 seconden en Beam Receive uit te schakelen.
Nou , als ik mijn Treo 650 op 100% backlight zou zetten dan zou ik 1) blind worden en 2) ook na 2 uur mijn hele batterijlading verliezen.

Serieus, ik vind 20-30% meer dan genoeg, en ik moet altijd lachen als ik reviews lees waarbij de reviewer enthousiast is dat een bepaalde PDA een *nog* fellere scherm heeft bij 100% dan een andere PDA. Contrast en kleurdiepte bij een gemiddelde felheid vind ik belangrijker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Ik had dat ook gelezen, maar het werkt niet
Bij mij wordt direct zlauncher gestart, en die gaat dan heel snel door de categorieen bladeren.
Ik denk dat het niet werkt als er een ander programma aan de home-knop is gekoppeld, zoals een 3rd party launcher.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #80  
Oud 03 december 2006, 15:13
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Vraagje: tijdens de eerste installatie worden er veel bestanden op de 680 geinstalleerd. Air**, MM**, SAM** type bestanden. Weet iemand wat voor bestanden dit zijn en of ze voor een goede werking nodig zijn??
Air**: MP3-player?
MM**: VersaMail.
SAM**: ?
Ik zou ze maar laten staan!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023