Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 september 2003, 15:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Tungsten|T doe het zelf reparatie

Hier op dit forum kom ik weinig klachten tegen over het regelmatig moeten calibreren van de digitizer van de Tungsten|T, dus wellicht dat alleen de amerikaanse modellen hier last van hebben. Maar mochten er toch mensen zijn die dit probleem herkennen en het zelf willen oplossen, dan kan dat met de informatie op deze pagina .

Je garantie ben je hiermee wel direct kwijt! Dus als je dit gaat uitvoeren is dit geheel op eigen risico.
En op het Brighthandforum waar ik deze link tegenkwam is ook te lezen dat het even goed ging, maar dat het daarna toch weer slechter werd.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 12 september 2003 om 15:15.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2003, 16:59
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Zo dat ziet er eng uit...

Ik heb er geen last van, maar anders gaat ie of naar Palm, of naar PalmRepair...
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2003, 19:00
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Arrow Garantie kwijt of gehele palm.

Leuk tijdverdrijf voor mensen met stalen zenuwen maar ik
denk dat ze ook iets vergeten zijn om te vertellen,nl ESD:
ELEKTRO STATIC DISCHARGE of te wel in goed nederlands,Potentiaal vereffening.EEA heeft temaken met de hoeveelheid (Statische)elektriciteit die een mens bij zich heeft
Een mens laad zich zelf op alleen al door zich te bewegen!!
Deze elektriciteit kan oplopen tot wel 3000 (V) !!!De stroom is echter zo gering dat dit geen directe schade aan mens of dieren tot gevolg heeft.Je merkt het als je bv een deurknop aanraakt en je krijgt een schok.Maar het grote gevaar is juist onze grote vriend de processor,die kan niet tegen die elektriciteit/stroom.Remedie :
zorg dat je geaard bent dmv een polsbandje dat op een goed aardpunt is aangesloten bv een aard contact van een stopcontact.of raak even een kaalstuk van de cv aan.Je bent dat in luttele microseconden van je
opgespaarde energie af ( Doet geen pijn).En je kan rustig, nou ja , aan je palm werken zonder ook je palm op te blazen.Garantie kwijt ,oke, maar een gehele nieuwe Palm kopen .Nou NEE.

Misschien wat teveel ineens via dit bericht maar een gewaarschuwd Palm gebruiker is veel waard.


Groeten van (een nuchtere) Wodkadrinker
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2003, 14:10
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
Ik weet niet zeker maar volgens mij had ik ergens gelezen dat de Tungsten T update dat digitizer probleem oplost.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 september 2003, 16:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat klopt inderdaad, dit is dus echt de laaste uitweg .
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 september 2003, 22:31
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Cool

Volgens mij kan een T|T nooit ouder dan een jaar zijn op dit moment, dus waarom niet gewoon naar Palm terugsturen ? Zulke risico's nemen kan altijd NA de garantietijd nog......

PS. wel leuk om zo'n staaltje huisvlijt te aanschouwen trouwens
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 september 2003, 10:25
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Citaat:
Op 19-09-2003, om 15:10 heeft MeWally dit gezegd in bericht #4
Ik weet niet zeker maar volgens mij had ik ergens gelezen dat de Tungsten T update dat digitizer probleem oplost.
Volgens mij niet, update lost alleen het probleem met de bovenste 5 mm van je scherm op maar niet het constant verlopen van je digitizer.

Weet iemand trouwens hoe het garantietraject bij Palm verloopt, neem je via email contact met ze op en stuur je daarna de palm op naar ze ??

groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 september 2003, 16:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij gaat het inderdaad zo.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 oktober 2003, 21:30
Garrelt
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ik dacht dat ik de enige was...

De digitizer opnieuw calibreren... en dat elke keer dat ik dat ding aan zet.

Ik ben t spuugzat.
TT gekocht in NL, maar misschien stiekum toch een Amerikaanse versie?
Ik weet t niet, maar volgende week gaat 'ie terug naar de verkoper.

Dit kan niet de bedoeling zijn...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 oktober 2003, 10:28
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
Schroeven maar................

Roel,
bedankt voor de tip.
Ik had ook last van "gedigitizer", maar na 20 minuten schroeven en peuteren (je ziet eens wat je allemaal gekocht hebt) ben ik van het probleem af. Super!
Gr. Herman
__________________
linde
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 december 2003, 10:01
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Ik heb het gisterenavond ook gedaan. Ik ben er 20 minuten mee bezig geweest. Het was moet ik zeggen erg eenvoudig. Er waren slechts 3 lastige/enge dingen:
1. het schuifklepje eraf halen; op de foto's is dit te zien met behulp van een paperclip. Je zou hem zo los moeten kunnen wippen. Dit was niet het geval bij mij, ik moest het klepje er echt een beetje aftrekken. Gevaar is hierbij dat er nog een kabel aan vastzit, die je kapot zou kunnen trekken;
2. De kabel van het moederbord (als ik het goed heb) zit vastgelijmd aan het apparaat en die moet je er voorzichtig aftrekken. Hier was ik bang deze te scheuren/breken. Dit was echter niet het geval en bij het terug in elkaar zetten bleek de lijm nog steeds te werken;
3. Het speakertje valt er gewoon uit. Dit blijkt los te zitten en normaal op zijn plaats geklemd te blijven. Ik dacht even dat ik het gesloopt had.

En dan.... ligt je Palm ineens in stukken voor je op je bureau. Als je je scherm eruit haalt zie je pas hoe smerig/stoffig dit wordt. Nu had ik eindelijk eens de kans dit goed schoon te maken.

Weer alles in elkaar gezet (dit nam maximaal 5 minuten in beslag). Het enige waar je hierbij moet uitkijken is dat er geen kabeltjes komen klem te zitten als je de delen weer vastklikt/vastschroeft. Bij mij zat de accukabel klem; hij was gelukkig niet beschadigd.

Al met al was het vond ik erg eenvoudig. En het grootste voordeel is: het voortdurend gedigitize is vooralsnog verdwenen! Hij doet het echt super, ook na veel hotsyncen en de klep open en dicht schuiven. Ik hoop wel dat dit zo blijft en dat het probleem niet terugkomt na verloop van tijd.

Ik hoop dat deze beschrijving met de risicopuntjes andere mensen van nut kan zijn of dat mensen die het niet durven omdat ze bang zijn iets kapot te maken, toch de moed zullen hebben de operatie uit te voeren.

Ps: hierbij is het natuurlijk wel belangrijk om aan te geven dat mijn garantie al verlopen was (early adopter), die ben je anders namelijk kwijt.

Laatst gewijzigd door palmario; 30 december 2003 om 10:10.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 februari 2005, 13:38
MasterMouse MasterMouse is offline
Junior lid
Voornaam: Marcel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 juli 2003
Locatie: Vlakbij Rotterdam
Berichten: 3
Ik heb aan de hand van de totorial ook mijn Palm Tungsten T uit elkaar gehaald. Ik vond het niet al te moeilijk en het werkt perfect. Mijn Palm begon al weer een beetje vies te worden dus ik heb hem gelijk helemaal schoongemaakt. Nou, hij is weer als nieuw geworden!!

Let op, als je het stekkertje van je batterij eruit haalt ben je in 1 keer al je data kwijt. Zorg dus dat je van te voren nog even een hotsync uitvoert.

Jullie hebben het erover dat de gefixte digitizer maar van tijdelijke duur kan zijn. Weet iemand hoe het komt dat de digitizer na een bepaalde tijd weer vreemd gaat doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023