Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 januari 2005, 01:28
jarnoburger
Guest
 
Berichten: n/a
Question treo 180 en t-mobile gsm netwerk vinden...

Ik heb laatst een treo 180 pda telefoon gekocht voor erg goedkoop.
Nu heb ik in haar m'n sim kaart erin gedaan maar ze vind het netwerk van t-mobile niet , ze vindt wel het netwerk van "NL PKN","vodafone NL" en "O2 - NL".
Nu heb ik de treo 180 aangeschaft omdat ik pas recht heb in dec 2005 op een nieeuw mobieltje. Dus ik heb tot die tijd om het aan de gang te krijgen. Ik hoop dan ook dat we dit oude bakkie nog telefonisch kunnen krijgen..

Ik heb dingetjes kort doorgelezen over het overnieuw flashen van de treo naar een oud operatings sytem en daarna weer terug naar de nieuwe (met goede gprs netwerk ondersteuning en zo).
Maar krijgt die treo uberhaupt een beter bereik van gsm netwerken , alleen door een grps netwerk update >? Zijn dat niet 2 verschillende dingen?
Ik hoorde ook het verhaal dat 1 van de drie gsm netwerken die ontdekt worden zich al bevindt op de t-mobile bandbreedte?

Nou ik snap er nix meer van , zometeen blijkt dat ik alleen maar iets in de gprs instellingen hoefde te tikken ,maar in de tussentijd heb ik wel een leuke handheld c64 !!!!!


Bij voorbaat dank !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2005, 02:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
T-Mobile opereert volgens mij op de 1800 MHz GSM netwerk. De Treo kan alleen 900 en 1900 MHz aan, en is dus niet geschikt om te telefoneren met het T-mobile netwerk.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2005, 13:51
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Nee, volgens mij is dat niet zo, want Vodafone en KPN zijn de enige twee die gelicenceerd zijn op die frequentie. Orange, T-Mobile en Telfort zaten juist op 800mbz dacht ik. Daarom heb ik met Orange bijna nooit binnenshuis bereik :S

Edit: sterker nog, ik kan het bewijzen, want mijn Siemens S55 is ook dual-band voor het 800 en 1900Mhz netwerk en ik gebruik gewoon Orange.
__________________

Laatst gewijzigd door Peter Drake; 08 januari 2005 om 14:02.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2005, 14:44
jarnoburger
Guest
 
Berichten: n/a
Dus ik ga deze week ff proberen iemand te vinden met een kpn of orange abo , en kijken of het dan werkt...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2005, 15:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 08-01-2005, om 13:51 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #3
Nee, volgens mij is dat niet zo, want Vodafone en KPN zijn de enige twee die gelicenceerd zijn op die frequentie. Orange, T-Mobile en Telfort zaten juist op 800mbz dacht ik. Daarom heb ik met Orange bijna nooit binnenshuis bereik :S

Edit: sterker nog, ik kan het bewijzen, want mijn Siemens S55 is ook dual-band voor het 800 en 1900Mhz netwerk en ik gebruik gewoon Orange.
Oef....

Ten eerste: 800 MHz bestaat niet. Het is 850, 900, 1800 of 1900, waarvan 850 en 1900 tot nu toe in resp. Zuid-Amerika en Noord-Amerika wordt gebruikt, niet in Nederland.

Ten tweede: de Siemens S55 is tri-band, namelijk 900, 1800 en 1900 MHz. Bron

Daarnaast:

Citaat:
In Nederland zenden Vodafone en KPN uit op GSM 900 netwerken. In België zijn dit Mobistar en Proximus. Helemaal is dit niet waar, want al deze netwerken zijn ook bezig op 1800 Mhz, om zo een "dual-band" netwerk te creëren, dat zo alle voordelen worden benut van GSM 900 (groot bereik, en goed bereik in gebouwen) en van GSM 1800 (grotere capaciteit en hoge gesprekskwaliteit).
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/gsm900.php

Citaat:
In Nederland zenden T-Mobile, Orange en Telfort uit op GSM 1800 netwerken. In België is dit Base. Helemaal is dit niet waar, want ook de netwerken van KPN, Vodafone (en in België Mobistar en Proximus) gebruiken 1800 netwerken ter ondersteuning van hun oudere GSM 900 netwerk, zodat zo alle voordelen benut worden van GSM 900 (groot bereik, en goed bereik in gebouwen) en van GSM 1800 (grotere datasnelheid en hoge gesprekskwaliteit). Verder maakt in Nederland Telfort ook nog gebruik van een zogenaamd E-GSM netwerk, dat nét iets onder het GSM 900 netwerk ligt.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/gsm1800.php

Citaat:
Enkel netwerken in Noord Amerika, sommige netwerken in Canada en sommige netwerken in Zuid Amerika maken gebruik van GSM 1900 netwerken. In Europa en Azië treft u deze netwerken dus niet aan.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/gsm1900.php

Conclusie: Alleen KPN en Vodafone gaan werken op een Treo 180 die de 900 MHz en 1900 MHz ondersteunt.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 januari 2005 om 15:47.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2005, 15:45
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake


Weer wat geleerd en verleerd!

Blijkbaar iets over het hoofd gekeken in mijn bron
__________________

Laatst gewijzigd door Peter Drake; 08 januari 2005 om 15:48.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 januari 2005, 23:27
jarnoburger
Guest
 
Berichten: n/a
Dus alleen een knp of vodafone account op hun netwerk werkt , nou heel erg bedankt , ik heb nog niemand gevonden hiero in de regio met zo'n account. Maar als het werkt vertel ik het jullie !
Doei !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023