Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 maart 2003, 19:54
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
controleren gebruikt geheugen Zire

Hoi!

Ik heb een Palm Zire en heb daarbij de functie Memopad ontdekt waarin ik enthousiast allerlei teksten opsla die ik onderweg graag bij me wil hebben.
Kopieren en plakken vanuit Word in Notities komt het in mijn Zire terecht, eventueel aanpassen via mijn Zire en via Outlook Notities weer terug naar Word.
Werkt erg fijn voor mij, maar ik vraag me wel af of ik het geheugen van 2MB (1,8 eigenlijk) niet heel erg aan het belasten ben.

Is het op een of andere manier mogelijk om na te kijken hoeveel geheugen ik tot nu toe in gebruik heb?
En hoe merk eventueel dat het geheugen (bijna) vol is?

Ik heb op deze site gelezen over een bedrijfje in Maarssen waar ik mijn geheugen kan laten upgraden, maar ja, als het (nog) niet nodig is, dan liever nog even niet.

groet,
Chantal
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 maart 2003, 20:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Maak een schuine streep (/) in het Graffity-gebied en klik vervolgens op het I-tje, vervolgens zie je van elk geïnstalleerd programma hoeveel geheugen het inneemt en hoeveel geheugen er nog vrij is op je palm.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2003, 20:08
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, dat kan heel simpel hoor. In het scherm met het overizht van al je programma´s (Applications heet dat), selecteer je in het menu gewoon de optie `Info..´ en dan krijg je een overzicht. Kijk dan bij Memopad voor het aantal kb wat in beslag wordt genomen.

Overigens, het zal allemaal wel meevallen hoor. Zoveel geheugen vreet dat niet DocsToGo, QuickOffice of WordSmith zijn wel handiger voor het bewerken van teksten vanuit Word. Maar eerlijk is eerlijk, de prijs van die software is al bijna een halve Zire

Het bedrijf heet PDA Tech Center. Hier een stukje tekst en de eigen website
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 maart 2003, 23:00
cvosters
Guest
 
Berichten: n/a
Dank allebei!
Heb beide opties uitgeprobeerd.
Ik zag nu ook dat ik in geval van nood er eventueel nog spelletjes uit kan gooien.
Maar ik kan voorlopig nog ff vooruit; het gebruikt inderdaad niet zoveel geheugen.

Ik wist overigens niet dat die progjes die Domo noemt ook op de Zire gebruikt kunnen worden.
Iets om te onthouden dus.
Maar voorlopig werkt het zo; dus eerst maar even sparen.
Ik heb de Zire voor mijn verjaardag gekregen, dus ik zal het onthouden voor de volgende

groetzels,
Chantal
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023