Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 maart 2003, 19:47
sjoekje
Guest
 
Berichten: n/a
downloaden en installeren?

Ik heb de forums doorgelezen maar kom er niet uit hoe ik een gedownload programmaatje op mijn "zire" krijg.

alvast bedankt

Wat betreft excell, wie weet wat ik kan gebruiken voor mijn zire
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 maart 2003, 19:53
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Hallo sjoekje, welkom bij de Palmclub!

Heb je misschien wat meer informatie? Heb je de Palm Desktop software al geïnstalleeerd op de PC? Wat voor bestand is de software die je hebt gedownload? .zip? .prc? .pdb? Het kan niet moeilijk zijn als je die gegevens voor ons hebt

Wat betreft Excel: verreweg de beste optie is hier Documents to Go van Dataviz. Je kunt ook een probeerversie downloaden dus kan je eerst kijken of het wat is voor je. Maar denk eraan: als Documents to Go je niet bevalt, dan wordt het heel erg lastig om iets beters te vinden. (en nee ik heb geen aandelen Dataviz )

Nog een tip: zet even in je profiel dat je een Zire hebt, dat maakt het voor mensen in de toekomst makkelijker om gericht naar een oplossing te gaan zoeken voor een probleem.

Veel plezier hier!

De Borrelbaas
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......

Laatst gewijzigd door Roeland Krul; 09 maart 2003 om 19:57.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 maart 2003, 19:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je de bij de Zire geleverde Palm Desktop software,geinstalleerd hebt dan kun je gewoon in de windows verkenner dubbelklikken op een prc of pdb bestandje.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2003, 19:59
sjoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Op mijn desktop (mac os X) staan softwarebestanden in zip format en exe formaat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2003, 20:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als je het zip-bestand opent zul je de .prc en/of .pdb bestanden zien staan, als je er dan op dubbelklikt worden ze klaargezet om bij de volgende Hotsync op je Palm geïnstalleerd te worden.
Een .exe bestand is vaak een complete setup, als je die doorloopt is het meestal zo dat er desktop software van het desbetreffende programma geïnstalleerd wordt ook is het over het algemeen zo dat na de setup de benodigde bestanden klaargezet worden om bij de volgende Hotsync geïnstalleerd te worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 maart 2003, 20:44
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Maar sjoekje heeft MAC OS X en ik weet niet hoe het in dat geval gaat... Sowieso heb je dat aan .zip bestanden niks want MAC werkt met .sit bestanden, die je met het programma Stuff-It Expander open moet maken.
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 maart 2003, 20:53
sjoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Gerrit en Koekiemonster (heb je al zo'n leuk koekiemonstershirt?)

Zip bestand(8310nokia van de palmtopwebsite) heb ik gewoon geopend en geinstalleerd en deze is ook verzonden naar de ZIRE. Maar als ik bij preferences -connection ga zie ik daar de nokia8310 niet bij staan.
Tevens lijkt mij dat ik ook een programma moet hebben wanneer ik wil communiceren met de gsm.
Daarom heb ik het eudoraprogramma gedownload en ook documents to go demo. Maar geen van deze dingen kan ik overzetten naar de zire in de handheldfiles. Als ik het ook open lijkt het meer een textdocument maar misschien is deze niet geschikt voor OSX.
Weer bedankt voor jullie snelle reactie!

Sjoekje
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 maart 2003, 21:11
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Gebruik je Virtual PC op de Mac? Dan kun je daarmee namelijk "gewoon" als onder Windows werken.
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023