Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 april 2003, 15:09
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Palm naar PocketPC naar Palm

Al jaren een trotse PalmIIIe en IIIc gebruiker, tot vorig jaar zomer.

Na al het grafische en audio visuele geweld te hebben gezien op de PocketPC, heb ik mij zelf overtuigd om een PPC aan te schaffen.

Een Pocket LOOX van Siemens.

En ik moet zeggen, de eerte paar weken liep ik trots door het bedrijf, en liet em aan iedereen zien.

Filmpjes, foto's, outlook, DiVX en MP3 het kon allemaal, wat een enorm verschil met mijn Palm zeg. Verkopen die Palm ! En jawel verkocht een Palm IIIc voor 90 Euro's.

Maar nu een aatal maanden later heb ik spijt.........ENORME spijt.

De Reden (en);

1. Backup / Updates
Het begon allemaal toen de 1e update werdt uitgebracht.
Het ding resetten, en de update flashen, precies zoals we dat af van d palm kenden. Ziezo klaar............maar.............waar zijn mijn programma's ?

Juist, na een update (of volledige reset) gewoon weer 1 voor 1 alle programma's installeren en registreren.

2. Batterij verbruik.
Ik was gewend aan een PalmIIIe en c, dus een weekje niet op de oplader geen probleem. Sterker nog 3 weken ook niet !
Maar met de PPC is een weekje niet laden een ramp, dit betekend nl weer ALLE programma's installeren en registreren !!!!!!!! (1 voor 1)

Mijn oude palm kon je rustig 1 dag aan laten staan, zonder dat de batterijden leeg waren. Met de PPC was na 3 uur echt over !
Als de batterij leeg was, MOET je binnen 8 uur de PPC weer opladen, anders verval je weer in de onder Nr1 omschreven ritueel.

3. Programma's
Net zoals de echte windows, resulteerd het steeds meer programma's installeren een tragere PPC. Uiteindelijk staat er zoveel shit op het ding en in de registry dat je het beste alles weer kan wissen en opnieuw beginnen.

Op de palm was ik gewend aan programma's van 5kb en hele grote van een paar honderd KB.
Mijn eerste PPC programma dat ik installerde was een update voor de WINDOWS MEDIA PLAYER van 8MB groot !. (al snel bleek dat de 64MB geheugen in de PPC evenveel is als 2 MB in je PALM)

4. WORD en EXCEL
Het zit er standaard bij, maar ik heb nog geen 1 word of excel document op mijn pc kunnen overzetten naar de PPC. Alleen het WORD en EXCEL icoontje blijkt hetzeflde, maar vaniedere andere compatibiliteit is geen spraken.

Maar nu het belangrijkste, ik gebruikte de PPC nauwelijkt voor adressen en afspraken e.d. En dat is best raar te noemen, want op de PALM deed ik niet anders. En dit komt alleen maar doordat het op 1 of andere manier niet zo lekker in elkaar zit als de PALM.

Het ziet er allemaal lekkerder uit op de PPC, maar om een duistere reden werkt het niet lekker. (ergonomisch ?????)

Om maar nog niet te spreken over het aantal bugs en ongemakken dat er in het PPC OS 2002 zitten. Neem nu het alarm signaal dat NIET in te stellen is om te herhalen. Het is 1 keer PIEP, en heb je het niet gehoord...............jammer dan er komt geen herhaling meer !
(Dit is op ALLE PPC's zo, zelf na de laatste Microsoft update)

Deze week heb ik besloten om weer terug te gaan naar de PALM, ik had mijn PALM IIIe nog liggen. en je denkt nu natuurlijk wat een enorme teruggang!

Maar nee , ik gebruik em weer als vanouds, en hij gaat nu overal weer mee naartoe !!!! Als ik em aanzet doet ie het gewoon, data wordt weer automatisch gebackupped...........GEWELDIG !!!

Nu ben ik toch weer eens aan het kijken naar een kleuren model, dit omdat ik graag wat foto's wil bekijken.............

Dus tips over welke ik het beste kan kopen hoor ik graag !

Hij moet voorral portable zijn, lieft met beschermklep en met een gunstig batterijverbruik.

Ik hoor het graag !

Rene Cloosterman
  #2  
Oud 23 april 2003, 15:13
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Ik heb nog wel een Palm M515 te koop, misschien iets voor je?

Mail ff naar e_rombouts@hotmail.com als je interesse hebt.

Groet,

Eric
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

  #3  
Oud 23 april 2003, 16:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Aan de eisen die je nu stelt voldoet zo ongeveer iedere pda. Dus om een geschikte pda voor jou te vinden is het weten van je budget een stuk makkelijker.
  #4  
Oud 23 april 2003, 18:58
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Ben ik het niet helemaal mee eens, een LOOX of een andere PPC is ook een PDA maar probeer deze maar eens 4 uur achter elkaar aan te zetten.

Net te groot voor de broek/vest zak (zeker met bescherm jasje)



Rene
  #5  
Oud 23 april 2003, 19:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ok, maar wat ik met mijn vorige bericht probeerde te zeggen is dat je wat specifieker moet zijn in je eisen of op z'n minst een budget moet geven omdat er nu heel veel pda's voldoen aan jou eisen.
  #6  
Oud 23 april 2003, 19:40
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Voor een nieuwe

< 400 Euro

Voor een gebruikte

< 210 Euro

kleur
SD/MMS of Memory stick
cover of flip cover

Rene
  #7  
Oud 23 april 2003, 19:50
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Met dat budget,gemakkelijk
een sj33 van sony gewoon een pareltje

http://www.clieplaza.com/en/product/sj33/sj33.html
__________________
aawa
  #8  
Oud 23 april 2003, 19:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
En voor dat geld blijven er nog een heleboel over . Maar goed, ik zal er eens wat opnoemen.
Palm Zire 71 (ca € 340)
Palm Tungsten T (voor € 399,- bij Dixons, dat red je dus net)
Palm m515 (zo'n € 350)
Sony Clié SJ22 (ca € 300) of een Sony Clié SJ33 voor als je MP3 wilt afspelen (ca € 350).
En ook een Sony Clié TG50 moet je kunnen redden met € 400 budget.

Voor de specificaties van de Sony-pda's, de TG50 uitgezonderd, kun je terecht op www.cliesource.com. Voor meer informatie over de Clié TG50 kun je de forums eens doorspitten. Zoeken op TG50 levert een hoop threads op.
Alle door mij genoemde pda's, op de Palm m515 na, hebben overigens een scherm met een hoge resolutie.
  #9  
Oud 23 april 2003, 20:14
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je info !

Weet je ook of de qua degelijkheid gelijk is aan de M515 ?

(stevigheid / robuust)

Rene
  #10  
Oud 23 april 2003, 20:17
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Op 23-04-2003, om 21:14 heeft renecl dit gezegd in bericht #9
Bedankt voor je info !

Weet je ook of de qua degelijkheid gelijk is aan de M515 ?

(stevigheid / robuust)

Rene
Of de wat qua degelijkheid gelijk is aan de m515?
  #11  
Oud 23 april 2003, 20:35
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Sorry, de SONY SJ22

Rene
  #12  
Oud 23 april 2003, 20:42
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De Sony Clié SJ22 heeft een plastic case, de Palm m515 eentje van metaal. De Palm zal dus wat steviger zijn. Maar de Sony heeft een scherm met een hoge resolutie. Daar staat dan weer tegenover dat de Palm een cradle heeft en de Sony slechts een Hotsynckabel.
Ook is het zo dat Documents to Go bij de Palm wel meegeleverd wordt en bij de Sony niet.
  #13  
Oud 23 april 2003, 20:51
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Keuzes keuzes.............

Ik wil niet weer dezelfde fout maken als met mn LOOX ;-0


IS een Sony Clié TG50 wel in nederland te koop trouwens ?

Rene
  #14  
Oud 23 april 2003, 20:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De introductie van de Sony Clié TG50 heeft nog maar kortgeleden plaatsgevonden. Dus als je nog even wacht moet 'ie in Nederland beter te vinden zijn.
  #15  
Oud 24 april 2003, 13:14
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Een tip van mij:

Koop in ieder geval een palm met een high res beeldscherm. Op een m515 is de resolutie 4 maal lager als bij een high res palm als de tungsten of de sony's.

Je zult geen spijt hebben!

ps: Ik heb zelf verschillende palm's gehad (zie onder) maar mijn Tungsten was echt de beste aankoop tot nu toe.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #16  
Oud 24 april 2003, 14:39
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Talking Ik beken

Ik heb precies hetzelfde gehad. Voorzichtig begonnen met een Palm Pilot Professional om te kijken of een pda überhaupt wel iets voor mij was. Enthousiast geraakt en een Palm IIIxe gekocht. Ik raakte in de ban van de Palm. En toen ging het mis: ik werd verleid naar de "dark side" en kocht een Jornada 568. Schreef zelfs een case-review voor de PocketPC-club en was de Palm-club vergeten!

Welnu, even serieus: die PocketPC's zijn best leuk, de entertainment-factor(multimedia /spellen) is hoog, maar ik heb er nooit mee leren lezen en schrijven. Ik miste mijn Palm en heb de Jornada recentelijk verkocht en een Tungsten aangeschaft. Voelt toch een beetje als thuiskomen
__________________
pal(m)
  #17  
Oud 27 april 2003, 12:04
renecl
Guest
 
Berichten: n/a
Zo gelukkig een mooie 2e hands PALM M515 kunnen aanschaffen, en ja dat werkt toch weer even wat lekkerder zeg !

Wat een verschil, binnen 30 seconden weet je alles weer te vinden.

Makkelijk, snel en betrouwbaar.

Goed, ik kan dan met de M515 geen MP3 tjes en DiVX afspelen, (daar hebben we een GameBoy Afdance voor inc catridge) , maar het gaat toch om het gebruik he !

De M515 doet precies wat ie moet doen, niet meer en niet minder !
En hij doet dit zeeeeer goed.

Dus mijn advies, koop geen pocketpc voor je adressen en agenda gegevens wat dat werkt voor geen meter. (misschien over een jaar of 2)

Groetjes,
Rene
  #18  
Oud 27 april 2003, 22:14
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
fouten maken

Zo zie je maar...iedereen maakt fouten...als je het maar niet expres doet !

Jan Karel

Ooit gekozen voor Psion omdat ik niet in de eerst Pilot geloofde (hoezo foutje) en nu helemaal bekeerd naar Palm
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023