Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 februari 2008, 12:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Palm nog steeds leider in slinkende handheldmarkt

Volgens de laatste statistieken van onderzoeksbureau IDC, is de wereldwijde handheldmarkt in het laatste kwartaal van 2007 wederom geslonken. Maar een bedrijf blijft de leiding in deze slinkende markt behouden: Palm.

Vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2006, is de handheldmarkt maar liefst met 53.2% geslonken, aldus IDC. Vergeleken met het voorgaande kwartaal in 2007, bedraagt de vermindering toch ook nog zo'n 6%. Alle merken bij elkaar hebben 3.0 miljoen handhelds verscheept, en dat is een stuk minder dan de 5.5 miljoen stuks van het jaar ervoor.

"De interesse van de gebruikers heeft zich verplaatst van handheld-apparaten naar andere devices die hetzelfde kunnen doen, maar de daarnaast eigenschappen hebben die beter aan de vraag voldoen. Het beste voorbeeld zijn de geconvergeerde apparaten, zoals smartphones, die zowel prima uit de voeten kunnen met PIM, maar daarnaast ook het internet op kunnen en telefoongesprekken kunnen leveren. Dit maakt dat smartphones een beter alternatief is voor de meeste consumenten," aldus Ramon Llamas, senior analist bij IDC.

Palm staat met een marktaandeel van 42% over geheel 2007 op nummer 1 wat betreft handhelds. Het bedrijf heeft met de oude Z22, T|E2 en T|X toch drie tijdloze modellen die toch nog geld opleveren. HP heeft enkele nieuwe modellen uitgebracht, die de nr 2-positie verstevigen voor dit bedrijf, met 24.8% marktaandeel. Op de volgende plaatsen staan achtereenvolgend Mio (12.3% met GPS PDA's), Fujitsu-Siemens (4.3%) en Dell (3.5%).

(Bron)

Maar zeg eens eerlijk, mis jij de normale PDA nog wel eens, tussen al het smartphone-geweld van tegenwoordig?

Bron: PDA Market Continues Contraction, Palm Remains on Top
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5053-yjkafe7lyu.png‎ (70,8 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg 5054-5v1zoxkfh5.jpg‎ (19,3 KB, 0x gelezen)
Bestandstype: jpg 5055-49ubk2evfw.jpg‎ (14,0 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2008, 12:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zou de iPod Touch ook tot de pda's gerekend worden? Zou wel moeten mijns inziens.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2008, 12:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Denk het niet vanwege de definitie die dit onderzoeksbureau hanteert:

Citaat:
Handheld devices do not include telephony but may include wireless capabilities (like Bluetooth and WiFi) that enable Internet access and text communication. These devices feature evolved operating systems or applications environments such as the Palm OS, Windows Mobile Pocket PC, Linux, or other proprietary platforms with the ability to download, run applications, and store user data beyond PIM capabilities.
Misschien volgend jaar wel dus.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2008, 12:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Okay duidelijk.
Al is het met wat aanpassingen goed mogelijk om zelf applicaties te downloaden en deze te draaien. Maar goed de definitie zal betrekking hebben op de out-of-the-box-mogelijkheden. Zoals ik de definitie lees zijn apparaten die Voip-mogelijkheden hebben ook uitgesloten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2008, 14:15
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Maar zeg eens eerlijk, mis jij de normale PDA nog wel eens, tussen al het smartphone-geweld van tegenwoordig?
Misschien het veelal grotere scherm en het langer kunnen volhouden op een volle accu. Maar verder totaal niet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2008, 19:06
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Maar zeg eens eerlijk, mis jij de normale PDA nog wel eens, tussen al het smartphone-geweld van tegenwoordig?
Nog dagelijks maak ik gebruik van mijn Palm Tungsten T3, terwijl mijn Nokia 6310i meestal 's ochtends zak-in en 's avonds weer ongebruikt zak-uit gaat.

Misschien dat ik er anders over zou denken als ik een smartphone zou hebben, maar op 't moment? Lang leve de PDA, als 't aan mij ligt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 februari 2008, 20:03
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Maar zeg eens eerlijk, mis jij de normale PDA nog wel eens, tussen al het smartphone-geweld van tegenwoordig?
Ja!

Gelukkig doet mijn TX het nog, maar ik houd mijn hart vast voor het moment dat ie het begeeft. Zou er dan nog een TX te krijgen zijn? Moet ik dan naar WM?

Ben niet gecharmeerd van smartphones: groot, zwaar, batterij snel leeg; de agenda- en notitiefunctie is voor mij het belangrijkste, WiFi komt op de tweede plaats. De TX is lekker licht en past precies in mijn borstvakje; als ik eens een overhemd heb zonder borstzakje, dan voel ik me ongelukkig.
Bellen doe ik thuis wel, en 'n heel enkele keer met mijn mobiel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 februari 2008, 20:40
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Citaat:
Maar zeg eens eerlijk, mis jij de normale PDA nog wel eens, tussen al het smartphone-geweld van tegenwoordig?
Ik heb nog steeds mijn T3, waarmee ik m.b.v. MyKbd al mijn aantekeningen maak. Dat gaat na gewenning en met wat extra hulpmiddelen praktisch even snel als gewoon schrijven. Gevolg: ik heb overal al mijn aantekeningen bij me, en ik kan ze direct verwerken in documenten.

Ik moet er niet aan denken aangewezen te zijn op zo'n geïntegreerd toetsenbordje. Ik zie voor mij dus geen alternatief in de markt (behalve de jongere broer TX natuurlijk).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 februari 2008, 20:58
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Ik gebruik zakelijk een UX 50 en prive de TH55 en heb een Nokia als GSM na een behoorlijke tijd een Treo 650 gebruikt te hebben.

Het bevalt me prima!

Mijn Treo is dus nu te koop, zie onze Marktplaats



Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 februari 2008, 21:01
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frits Bekijk bericht
Ik gebruik zakelijk een UX 50 en prive de TH55 en heb een Nokia als GSM na een behoorlijke tijd een Treo 650 gebruikt te hebben.

Het bevalt me prima!

Dus je loopt dagelijks met drie apparaten rond? Waarom ben je teruggegaan van smartphone naar de combo handheld/ mobiel?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 februari 2008, 21:14
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Ik loopniet met 3 apparaten rond, eiegenlijk maar 2.

Ik gebruik de GSM overdag maar heel weinig. Die komt mijn broekzak eigenlijk niet uit.

De PDA gebruik ik des te meer. Het voordeel van het toestenbord van de Treo zou ik dan kwijt zijn. Met de UX is dat meer dan opgelost (lekker groot toetsenbord, wat goed aanvoelt tijdens het typen) en het breedbeeld scherm geeft mij een beter overzicht van mijn agenda en takenlijst (Keysuite) en daar werk ik de hele dag mee.

's avonds blijft de UX in mijn laptoptas en ben ik er ook niet in mijn privetijd nog eens mee bezig. De TH gebruik ik alleen in het weekend voor de prive (leuke)dingen en gebruik ik de agenda niet. Daar heb ik de UX voor en die ben ik niet nodig in het weekend.

Het geeft mij eigenlijk een gevoel van vrijheid, niet altijd aan de smartphone vast te zitten met alles aan boord. Je komt er dan ook niet los van, tenminste ik merkte dat dat bij mij zo was. Onwillekeurig ook in het weekend toch met je agenda en takenlijst bezig. Dat doe ik nu dus niet meer en dat voelt bij mij goed.


Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 februari 2008, 23:06
hansvv1 hansvv1 is offline
Junior lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 2
Ik moet er niet aan denken om mijn agenda aan mijn oor te moeten houden. Hoe moet ik dan afspraken plannen als ik juiost daarvoor gebeld wordt ? Ik loop op mijn werk vaak in een rumoerige omgeving, waarbij je je telefoon zo strak mogelijk tegen je oor klemt. Verder gebruik ik mijn T2 om brieven te tiken als ik in de trein zit en om data te verzamelen. Ik heb ook altijd een echte camera bij me, dus waarom niet een echte agenda.

Hans.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023