Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 april 2006, 10:33
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Hulp gezocht, Zire71 & Perfect Passenger

Ik zal me even voorstellen,Yvie 43 jaar heb sinds gisteren een palm zire 71 perfect passenger.
Ik zoek iemand in het midden van het land die me kan helpen met mijn zire en het een en ander kan uitleggen.
Evt hulp bij software en instalatie ed.

oa extra stemmen
uitleg mp 3
dowmloaden vanaf de pc

Ik snap er geen hol van

ach ja blond he.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 april 2006, 10:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

Hallo palmpjesproet en welkom op het forum!



Het hele forum zit vol met mensen die je willen helpen, en eerdere informatie die is gegeven waar jij je voordeel mee kan doen door middel van de zoekfunctie. Daarnaast staat er een Engelstalige handleiding op de CD.

Je vragen zijn nu nog te algemeen en heel goed te beantwoorden als je zelf stap-voor-stap de installatie instructies volgt van de installatie CD of de software die je probeert te installeren. Aangezien dit een interactief forum is waarvan we van iedereen, beginner tot gevorderde, verwachten dat ze zelf eerst wat ondernemen alvorens ze roepen "het lukt niet!!", lijkt het me het beste als je de Palmclub FAQ doorneemt, met name de eerste twee berichten bovenaan dat forum:

- Vooral **dit bericht** is heel belangrijk!

- Stel daarna gerichte vragen aan de hand van dit artikel! Je zult zien dat je zelf best ver kunt komen, en door heel duidelijk uit te leggen wat je gedaan hebt en toch vastloopt, kunnen andere mensen je weer verder helpen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2006, 11:37
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ben gisteren de hele dag bezig gweest met de zire 71,had hem sinds eergisteren avond en toen alles opengemaakt en doorgespit.
Gisteren weer alles doorgenomen so far so goed.
Stukje mee gereden , werkt prima , de dame klinkt wat zachtjes , het volume zelfs op volle sterkte.
Gisteren weer aan de gang want helaas niet alles wat de palm kan staat in de boekjes/cd en internet, ook google steeds geraadpleegt.
Sinds gisteren heb ik nu ook een mannestem op de palm, maar hoe je moet wisselen kan ik nergens vinden.

veel engelstalig en dan de pc taal en met mijn leeftijd gaat het niet zo snel als de met de pc opgegroeide jeugd.
Vandaar mijn hulpvraag, als iemand het voor kan doen leer ik het sneller dan de wartaal van internet/cd's en de instructie handleiding, waar overigens niet veel info in staat.

bv het downloaden, de pm3, de ir .....

nog steeds een beetje blond......
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 april 2006, 11:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmpjesproet
en de instructie handleiding, waar overigens niet veel info in staat.

bv het downloaden, de pm3, de ir .....

nog steeds een beetje blond......
http://www.palm.com/us/support/handb...e71_hb_ENG.pdf

De handleiding van de Zire bevat 270 (!) pagina's aan gedetailleerde informatie. Ik denk dat je alleen de Quick Setup Guide uit de doos hebt gevist maar de handleiding in .pdf op de CD hebt gemist.

Maargoed, ik begrijp dat je liever in het echt geholpen wil worden in plaats van op het forum, dus dan is het even wachten wie even contact op kan nemen met jou en even langs kan komen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 april 2006, 11:50
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Wel doorgespit ja....de letters dansen me nu nog om de oren...
Mijn engels is niet zo bar best,praten gaat goed, kom jaarlijks in de states maar heb weinig kaas gegeten van de schrijftaal.

Jullie zijn zo thuis in alles,ben ik ook eens een groentje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2006, 11:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmpjesproet
Wel doorgespit ja....de letters dansen me nu nog om de oren...
Mijn engels is niet zo bar best,praten gaat goed, kom jaarlijks in de states maar heb weinig kaas gegeten van de schrijftaal.

Jullie zijn zo thuis in alles,ben ik ook eens een groentje
We zouden het ook stap voor stap online kunnen proberen, je bent nooit te oud om te leren toch?

Lees dit artikel eerst eens door. Onthoud dat de hulp die andere mensen je kunnen geven slechts net zo goed kan zijn als de manier waarop jij je vraag stelt, immers: hoe meer relevante informatie, hoe beter het antwoord kan zijn. Niemand is hier helderziend, dus je zult zo goed mogelijk informatie moeten leveren waar je vraag betrekking op heeft.

En dan gaan we 1 probleem per keer aanpakken: welk grootste probleem zit je mee, wat heb je zelf gezocht en gedaan om het op te lossen, en waarom is het niet gelukt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2006, 12:02
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Oww, ja stap voor stap ...ik weet het..zelf dat snapte ik niet, wel geprobeerd hoor..maar kreeg steeds foutmelding ...

Op www.perfectpassenger.nl heb je voice melders, wat ik ook deed, ik kreeg het niet voor elkaar, ja op mijn bureau blad en downloaden ging prima ( zit niet te lachen jullie )
Maar dan ..alles stap voor stap en nog nx....
Op mijn palm ( op de pc ) bureaublad/werkblad kreeg ik het niet op de palm, ......
Ik ben geen opgever, maar ben echt vanaf gisteren morgen bezig..das toch geduld he.

maar al met al, het is een leuk ding.
btw ik leer nog steeds, maar dit ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 april 2006, 12:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
wat ik ook deed,
Goede eerste poging , maar toch, als ik het bovenstaande lees, denk ik toch: maar *wat* deed je dan? Wat was het resultaat? Welk bestand kreeg je op je bureaublad?

Dát soort stap voor stap informatie bedoel ik, want hoe goedbedoeld je bovenstaande verhaal ook bedoeld is, ik kan er niet uit opmaken welke handelingen je nou precies hebt verricht en waar het misloopt, snap je?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 april 2006, 13:01
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zag een geel driehoekje met uitroepteken en een foutmelding.
oa he..maar ja mijn korte geheugen ....ik weet het niet meer.

Net als internet,toen ik begon 5 jaar geleden,moest ik alles stap voor stap opschrijven.
Wist niet eens hoe ik mail moest openen, laat staan beantwoorden en maken.

Nieuwe dingen..ik moet alles opschrijven/zien en in mijn eigen tempo leren, dat gaat een beetje moeilijk zonder een expert.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 april 2006, 13:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Net als internet,toen ik begon 5 jaar geleden,moest ik alles stap voor stap opschrijven.
De enige mogelijkheid dat andere mensen nu je Palm problemen begrijpen en je ook kunnen helpen, is dat jij nu op precies dezelfde manier stap voor stap opschrijft wat je doet, totdat je vastloopt en dan de letterlijke foutmelding zegt. Alleen dan weten we wat je aan het doen was, en hoe je het op moet lossen.

Er is dus helaas geen toverstok op dit forum waarmee we met onze kristallen bol zonder informatie in een keer alle problemen kunnen oplossen, gelukkig maar want anders hadden we ook helemaal geen forum meer nodig.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 april 2006, 13:14
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
dat begrijp ik!
Als ik een beetje tijd heb ga ik wel aan de slag met palm/pc,pen en papier.
Mocht er iemand zijn die hulp wil bieden dan hou ik me aanbevolen.
net aangemeld maar goed forum!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 april 2006, 08:08
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Of anders de Borrel, daar kan je ook komen voor je hulpvraag.
Dan zijn er altijd wel mensen bereid je je eerste stappen uit te leggen

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 mei 2006, 19:47
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Nou mannen,ik ben weer een stapje verder gekomen, ik heb nu een aantal stemmen via perfect passenger erop, heel leuk overigens,weet alleen niet hoe ik moet wisselen met die stemmen...btw alleen gedaan.

verder het geluid....het volume is niet erg hard, is er een mogenlijkheid deze beter te horen??????
p zijn hardst nog erg zacht.....

oja mp3 moet iknog uitzoeken ..wie helpt evt online via msn?
Ik hoor het wel

fijne avond

Yvie
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 mei 2006, 20:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor een uitleg en reviews van MP3 spelers voor je Palm, kijk eens naar ons review waarin al veel wordt uitgelegd!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 mei 2006, 23:52
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmpjesproet
Nou mannen,ik ben weer een stapje verder gekomen, ik heb nu een aantal stemmen via perfect passenger erop, heel leuk overigens,weet alleen niet hoe ik moet wisselen met die stemmen...btw alleen gedaan.
Het is de bedoeling dat je een stem welke je prettig vindt kiest. Er is geen ondersteuning in het programma om 's morgens bartje en 's avonds elsje te kiezen.
Je moet gewoon de .wav-bestanden die in je audio map op de SD staan vervangen met de bestanden van de gewenste stem.
Er zijn bestanden die luider klinken. Eventueel kan je ze ook op de PC met een geluidseditorprogramma zoals audacity bewerken.
Je kan ze ook zelf opnemen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 mei 2006, 08:26
palmpjesproet
Guest
 
Berichten: n/a
Laat ik even wachten met zelf te proberen de geluiden te doen tot ik mijn zire onder de knie heb
( dwangbuis werkt anders zo moeilijk )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023