Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 april 2011, 11:23
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
HP Pre 3 of Nokia E6?

Van mij mag er wel wat meer op het forum gebeuren. Daarom gooi ik maar eens de knuppel in het hoenderhok

Ik heb nu een paar weken een Pre minus. Als PalmOS adept was ik nieuwsgierig naar het WebOS en ik overweeg serieus de aanschaf van een Pre3, later dit jaar. Ik vind WebOS innovatief en gebruik het met veel plezier. Toch ben ik nog niet zo enthousiast als destijds voor PalmOS.

Gisteren werd de Nokia E6 gepresenteerd. Doet me denken aan mijn Nokia E71: degelijk gebouwd, hardware toetsenbord, lange accuduur, FM-radio (vind ik belangrijk), gratis navigatie (!) en stijlvol. Maar dan een stuk moderner: touchscreen, nieuwe Symbian versie en een 8 MP camera. En inmiddels een redelijk uitgebreide OVI store met o.a. Whatsapp (dat ik heeeeel erg mis op de Pre). En dat alles voor naar verwachting 439 euro.

Ik twijfel nu. Blijf ik bij het eigenwijze, maar open, WebOS. Neem ik de matige bouwkwaliteit van het redelijk dikke toestel, de slechte accuduur en het gebrek aan apps (Whatsapp, navigatie) voor lief? Of stap ik straks toch over naar een andere en eveneens eigenwijze liefde: Symbian.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegen aankijken. Verwacht natuurlijk wel veel pro-WebOS bijdragen
__________________
-- alles begint met chaos --

Laatst gewijzigd door Coenox; 13 april 2011 om 13:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 april 2011, 15:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Welke andere?

Tja, het begint natuurlijk altijd met wat je met een apparaat wilt doen. En als jij bepaalde software wilt gebruiken die niet beschikbaar is onder WebOS, dan zul je dus verder moeten kijken. Puur functioneel dus.

Al denk ik dat navigatie geen probleem mag zijn onder WebOS.

Succes met je keuze, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 april 2011, 15:45
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Welke andere?

Tja, het begint natuurlijk altijd met wat je met een apparaat wilt doen. En als jij bepaalde software wilt gebruiken die niet beschikbaar is onder WebOS, dan zul je dus verder moeten kijken. Puur functioneel dus.

Al denk ik dat navigatie geen probleem mag zijn onder WebOS.

Succes met je keuze, groeten, Roel
Ik heb het in 2006 in een topic al eens gehad over keuzestress. En dat blijft. Echt kiezen zal ik waarschijnlijk nooit kunnen.

Whatsapp vind ik echt wel een gemis en ik heb ook nog geen alternatief kunnen vinden. Met Navit heb ik wat zitten prutsen, maar als ik een bestemming kies, sluit het programma af. Dus werkt voor mij nog niet echt, maar misschien moet ik me daar wat meer in verdiepen.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 april 2011, 17:07
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Gia had toen een mooie post in dit draadje...

Het gekke is dat ik steeds vast stel dat het toestel dat ik verkocht had, zo slecht nog niet was... Soms kocht ik het later nog eens, om dan weer vast te stellen dat het toch niet ok was.

Een beetje in de zin van het gras is groener aan de andere kant.

Ik ben zelfs aan een punt gekomen dat ik waarschijnlijk mijn 3GS zal verkopen en verder een simpele Nokia zal gebruiken.
Maar dan begint het.... Contacten overzetten... Vanaf welk model kan je deftig syncen? En we zijn weer vertrokken... Nog 25€ erbij en je hebt gps... Nog 50€ erbij en je hebt de nieuwere versie... Enz

Ah misschien toch nog wachten tot de pre veer...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 april 2011, 18:56
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik heb nog steeds heel veel moeite met WebOS en voel meer voor een apparaat van een ander OS. HP hult zich in een oorverdovend stilzwijgen als het gaat om de Pre in Nederland....ze antwoorden gewoon niet. WebOS heeft alleen in de VS een minimaal marktaandeel met als gevolg een bedroevend kleine app store. Veel van de applicaties die ik nu gebruik zijn gewoon niet verkrijgbaar voor dit OS....of zijn slechts "aangekondigd" en binnen de WebOS wereld kan dat zo maar "misschien komt het ook wel niet" betekenen.

Kortom, geen OS om vooralsnog veel in te investeren. Eerst maar 'ns afwachten wat er werkelijk van komt. De Pre Veer heeft in mijn ogen een hoog "speelgoed" karakter. Met z'n 2.6 inch scherm kun je toch amper wat doen als het gaat om een OS waarbij de wijsvinger een belangrijk rol speelt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 april 2011, 19:34
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het gevoel dat het niet af is...

Ook het kleine marktaandeel, zoals je zegt, schrikt me een beetje af.

Nokia heeft wel degelijke hardware, maar de software is niet echt mee. Wel tof dat ze die navigatie mee geven.

Blackberry? ik weiger zo'n abonnement en dat maakt je bb toch net iets minder bruikbaar.

Htc? Te duur en na 2 maanden is die alweer verouderd, en krijg je hem aan de straatstenen niet meer kwijt.

Blijft dan de iPhone ... Is die dan misschien toch de ultieme telefoon? Qua gebruiksgemak kan die in ieder geval tellen...

Enfin CE, je bracht me terug op het goede spoor.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 april 2011, 12:39
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Waarom zou een klein marktaandeel afschrikken? Ik heb al 15 apple en in het begin was het echt niet zoals nu. Was soms een beetje complex maar was wel het platform wat ik helemaal super vond.

Gewoon kijken welke apps je zoekt en welk platform dat biedt. En is het een miskoop dan zet je 'm toch gewoon op marktplaats. Misschien ben ik daar te makkelijk in hoor.

Voor mij biedt webOS wat ik wil en ik vind het platform super dus voor mij zeker een pre3. Naast de Pre heb ik nog een Samsung Galaxy S die ik voor Whatsapp en navigatie gebruik (tethering). Mijn iPhone wordt alleen nog maar door de kinderen gebruikt want als je continue de Pre gebruikt en dan krijg je een iOS ding in je handen vraag ik me af waarom ik ooit enthousiast over dat ding was (o, ja dat was 4 jaar geleden....)
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 april 2011, 17:42
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Een klein marktaandeel hoeft niet per definitie af te schrikken. Feit is wel dat een klein marktaandeel maakt dat ontwikkelaars heel goed kijken of het zin heeft om geld en tijd in een platform te steken. Tot nu toe heeft dat als gevolg dat diverse voor MIJ noodzakelijke programma's nog niet in een WebOS 2 versie verschenen zijn. Uiteindelijk zijn het toch de programma's die een OS maken of breken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 april 2011, 15:43
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Dan is het of met 2 toestellen lopen of switchen..... (of de app zelf schrijven)
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 april 2011, 16:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Weinig mis met Android, ik heb nu de Samsung Galaxy S die alles doet wat ik wil, ga misschien over een tijdje over op de Galaxy S2 vanwege de hogere snelheid, beter accugebruik en nog wat marginale verbeteringen..misschien ook niet..wat ik lees nu over WebOs en die apparaten (ook van jou) doet mij niet verder warmlopen voor WebOs en HP..succes met je zoektocht!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 mei 2011, 23:25
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Duidelijk geen Nokia.
Nokia heeft Symbian afgestoten en gaat WM7.5 toestellen leveren later.

WebOS werkt prima!
Al moet ik je te kennen geven dat de bouw kwaliteit van de Pre en de Pre Plus (beide in bezit) niet echt om naar huis te schrijven zijn.

De Pre 2, zit ik sterk aan het denken deze nog te halen voordat het de HP Pre 3 word.
Het is toch de echte laatste Palm.

De HP Pre 3 word wel degelijk goede kwaliteit, HP kennende.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 mei 2011, 13:04
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Symbian is nog niet afschreven. Binnenkort komt er een nieuwe versie (Anna). Nokia heeft het uitbesteed en ik verwacht dat er nog wel een paar jaar doorontwikkeld wordt. Symbian heeft het beste batterijmanagent, voor mij het belangrijkste voordeel ten opzichte vam WebOS.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 mei 2011, 16:44
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Symbian is voor mij 1 van de grootste tegenvallers van alle OS's voor smartphones,
Tot voor kort had ik nog een n97 mini, wat een slecht onstabiel systeem is dat ...
Ook de batterij was zeker niet beter dan de palm pre,

Maar goed, dat is mijn ervaring,
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 mei 2011, 17:04
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Symbian is voor mij 1 van de grootste tegenvallers van alle OS's voor smartphones,
Tot voor kort had ik nog een n97 mini, wat een slecht onstabiel systeem is dat ...
Ook de batterij was zeker niet beter dan de palm pre,

Maar goed, dat is mijn ervaring,
De N97 is ook een slecht voorbeeld. Mislukt Nokia flagship. Maar de 5800 en de E71 zijn goede toestellen. Ik wissel nu steeds, maar moet wel zeggen dat ik steeds op de Palm Pre terug kom. Even een mailtje beantwoorden gaat zooo makkelijk. Als Whatsapp beschikbaar komt en als de Pre 3 een redelijke accuduur heeft, weet ik wat mijn keuze is. De eerste reviews van de Veer zijn veelbelovend. HP lijkt daadwerkelijk iets aan de hardware-kwaliteit te doen.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 mei 2011, 22:16
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Pre 3 is al in de voorverkoop in Duitsland:HP Smartphones Notebooks Laptops billiger notebook.de

Hmmm. Als ik de Pre 3 over 6 weken voor 450 euro kan kopen in Duitsland is mijn keuze snel gemaakt.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 mei 2011, 17:13
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Voor 450?
Dan twijfel ik geen moment, ... (als de reviews goed zijn hé
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 juni 2011, 16:02
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Inmiddels is de prijs 398 euro. Is dat een slecht teken, dat de prijs al zo snel daalt voordat het toestel beschikbaar is?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 juni 2011, 13:09
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Helaas is het WEBOS nog steeds niet ingeburgerd in Nederland / EU ook niet door HP, jammer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Symbian is nog niet afschreven.
Zeker weten van niet.
Inieder geval niet tot 2016
Nokia blijft Symbian updaten tot 2016 | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Citaat:
Binnenkort komt er een nieuwe versie (Anna). Nokia heeft het uitbesteed en ik verwacht dat er nog wel een paar jaar doorontwikkeld wordt. Symbian heeft het beste batterijmanagent, voor mij het belangrijkste voordeel ten opzichte vam WebOS.
YouTube - ‪Symbian Anna - Nokia New OS‬‏

@Rx_Shorty.

WP7.x heeft zicht nog niet bewezen. Android, Apple, RIM en Nokia zwaaien nog steeds de scepter in smartphoneland.

Ik denk dat het produceren van Nokia tot 2016 met voorbedachte rade is!
Want wie weet wat er in de toekomst ligt

Niettemin. Als je een beetje een database wil draaien zul je een oude PALM moeten gebruiken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023