Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 juli 2010, 20:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] Access brengt PalmOS-invoermethode Graffiti voor Android uit

Access Inc., eigenaar van Palmsource en het PalmOS, heeft de invoermethode Grafitti uitgebracht voor het Android-platform. Wellicht voor oud Palm-gebruikers een leuk alternatief naast het standaard onscreen keyboardje.

Ja, we kennen het nog allemaal: de originele Grafitti invoermethode! Access heeft deze invoermethode nu gratis beschikbaar gesteld voor Android, en is in de Android Market te downloaden. Gebruikers kunnen hiermee op de bekende invoervelden hun oude Palm-handschrift weer even oefenen. Het zal even wennen zijn met de vingers te tekenen...

Jaren geleden werd Palmsource, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het PalmOS-besturingssysteem, verkocht aan het Japanse bedrijf Access Inc, bekend van de Netfront-browser. Dit bedrijf ontwikkelde het Access Linux Platform, een nieuw besturingssysteem waar ook PalmOS-applicaties op konden draaien.

Helaas was er geen één hardwarefabrikant concreet geïnteresseerd in dit besturingssysteem. En er rest nu niets anders op bij Access dan af en toe speeltjes uit te brengen met PalmOS-nostalgie, zoals de PalmOS Garnet-emulator voor Nokia's Maemo-platform, en nu dus Graffiti voor Android.

Bron: Access Releases Graffiti for Android
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5689-d1145iivqj.jpg‎ (40,7 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2010, 09:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Graffiti, da's lang geleden! Ik heb het zelfs op de Tungsten|T al nauwelijks meer gebruikt, want het onscreen toetsenbord werkte voor mij sneller. En sinds de Treo's ben ik helemaal voor een fysiek toetsenbord(je).

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2010, 14:56
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Heel lang geleden... van toen de dieren nog konden spreken...
Heb het heel veel gebruikt om mijn m500. Werkte toen perfect. Op de TX stond G2, en dat vond ik niet zo fijn. Heb er nog G1 opgezet, maar ben dan overgestapt op MyKbd
http://www.brighthand.com/default.asp?newsID=12624

In begin traag, maar eens je het gewoon was, kon je heel vlug typen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juli 2010, 09:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Werkt goed met m'n vinger op mijn HTC Desire..nostalgie maar ook handig omdat dit sneller werkt dan tikken op die kleine virtuele toetsen voor me..ik gebruikte al SlideIt op Android, ook niet verkeerd..nadeel daarvan vind ik dat je hand vaak letters bedekt waar je heen wilt sliden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023