Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 februari 2008, 10:25
Hola
Guest
 
Berichten: n/a
Sonyclie met PalmOS5 overzetten op PalmZ22

Noch Sony noch Palm kunnen/willen mij helpen om de data van mijn Sonyclie over te zetten naar de Palm Z22 ondanks dat beide systemen van Palm zijn. Hebben jullie een idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2008, 10:53
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus

Hallo Hola en welkom op het forum!



Allereerst, uiteraard willen we proberen je te helpen, maar het helpt wel als iets meer informatie geeft. Bv. wat heb je al geprobeerd, waar loop je op vast en meer van dat soort (toch best nuttige ) informatie...

Groeten,

Jaap

PS. Pas je profiel aan met de handheld die je nu hebt, dat helpt bij toekomstige vragen
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 februari 2008, 16:36
Hola
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de palm z22 gekoppeld aan de pc waar het hotsync bestand opstaat van de palm os 5 van de sony clie. De pc geeft aan dat de palm z22 niet compatible is met de software.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2008, 16:52
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hola Bekijk bericht
Ik heb de palm z22 gekoppeld aan de pc waar het hotsync bestand opstaat van de palm os 5 van de sony clie. De pc geeft aan dat de palm z22 niet compatible is met de software.
Hola, je omschrijving laat nogal wat te wensen over, maar goed, ik ga een poging wagen. Maak een backup van huidige configuratie (c:\program files\<palm directory>\<hotsync username>) en verwijder daarna alles software die gerelateerd is aan de Sony Clie via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software.

Start hierna de PC opnieuw op en installeer dan de software die meegeleverd is bij de Zire. Kopieer hierna de gebackupte directory van de Hotsync-username van de Sony naar de Palm-directory van de Zire.

Als je hierna de Zire hardreset en daarna opnieuw synchroniseerd zal Hotsync (als alles goed gaat) een keuze geven voor een nieuwe username of een bestaande. Als het goed is staat je oude Hotsyncnaam nu in het lijstje bestaande Hotsync-namen.

Overigens kan ik je aanraden om voordat je de Zire voor het eerst synchroniseerd, de backupdirectory van je Sony even flink door te spitten om alle Sony-gerelateerde meuk te verwijderen. Voor zover ik op de hoogte ben kan je zowieso alle bestanden die beginnen met CLIE verwijderen omdat dit bestanden zijn die bij de Clie Organiser horen.

Succes ermee!!

PS. Uiteraard is het belangrijk om een GOEDE backup te hebben voordat je gaat rommelen, liefst twee op andere locaties!
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 februari 2008, 21:12
Hola
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Smaus,

Bedankt voor je reaktie!

[SIZE=2]Maak een backup van huidige configuratie (c:\program files\<palm directory>\<hotsync username>) en verwijder daarna alles software die gerelateerd is aan de Sony Clie via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software. Heb ik gedaan.
[/SIZE]
Start hierna de PC opnieuw op en installeer dan de software die meegeleverd is bij de Zire. Kopieer hierna de gebackupte directory van de Hotsync-username van de Sony naar de Palm-directory van de Zire. De Pc geeft de volgende text:
De handware voldoet niet aan de eisen van de Windows logo test die de compatibiliteit met Windows XP controleert.Doorgaan met installeren van deze software kan ertoe leiden dat dit systeem instabiel wordt of niet juist werkt. U wordt aangeraden deze installatie te beindigen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023