Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 04 november 2003, 18:03
Niels
Guest
 
Berichten: n/a
2M Computers heeft idd uiteindelijk na vele toezeggingen mijn geld tot op de cent terugbetaald (ongeacht de kosten voor telefonie e.d. te vergoeden).

verder heeft deze winkel niet langer mijn sympathie na zoveel "verkoop"activiteiten en valse toezeggingen die bij lange na niet zijn nagekomen.
daar wil ikhet bij laten, mijn schaarse tijd is kostbaar genoeg om aan andere medemensen te besteden.
  #42  
Oud 25 november 2003, 12:29
Tiago
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

2Mcomputers gaat nog steeds door met zijn lage praktijken (vandaag 25 november '03).
Ik heb dezelfde ervaring met mijnbestelling (palm zire) als vele anderen zie ik nu: niet teruggebeld/gefaxt/gemaild worden, niets wordt bezorgd op beloofde data en tijdstippen, er wordt na annulering geen geld teruggestort... en ook nog van eigenaar Marcel W. de schuld krijgen van het probleem als je je beklaagt. De brutaliteit. Ik dacht eerst dat dit een nerd was die niets begrijpt van klantvriendlijkheid, maar nu begrijp ik dat dat bij zijn spel hoort

Beter laat dan nooit om daar achter te komen. Dus ga ik maar aangifte gaan doen van oplichting.
Laat deze thread een waarschuwing zijn!!
  #43  
Oud 25 november 2003, 14:24
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 25-11-2003, om 13:29 heeft Tiago dit gezegd in bericht #42
2Mcomputers gaat nog steeds door met zijn lage praktijken (vandaag 25 november '03).
Ik heb dezelfde ervaring met mijnbestelling (palm zire) als vele anderen zie ik nu: niet teruggebeld/gefaxt/gemaild worden, niets wordt bezorgd op beloofde data en tijdstippen, er wordt na annulering geen geld teruggestort... en ook nog van eigenaar Marcel W. de schuld krijgen van het probleem als je je beklaagt. De brutaliteit. Ik dacht eerst dat dit een nerd was die niets begrijpt van klantvriendlijkheid, maar nu begrijp ik dat dat bij zijn spel hoort

Beter laat dan nooit om daar achter te komen. Dus ga ik maar aangifte gaan doen van oplichting.
Laat deze thread een waarschuwing zijn!!
Misschien heb je er nog wat aan....bel die zaak gewoon heel vaak en als je het idee krijgt dat hij, door nummerweegave, jouw telefoontjes niet meer aanneemt gebruik dan een ander nummer. Ik heb uiteindelijk succes gehad ('t is toch eigenlijk te zot voor woorden...) door heel erg vaak te bellen en te mailen. Misschien zouden alle gedupeerden 'ns moeten overwegen "2mcomputers" te introduceren bij programma's als Radar of Kassa.
  #44  
Oud 27 november 2003, 20:09
Coppers
Guest
 
Berichten: n/a
Hier nog een recente ervaring met de oplichter uit Wijhe:
Zondag 26 oktober een Fujitsu computer besteld en betaald bij 2M COMPUTERS voor E772,-. Zou in voorraad zijn en te leveren binnen 2 dagen. Na een week nog niets binnen dus gaan bellen. Vanaf dat moment iedere dag telefonisch beloofd door (naar nu blijkt uit verschillende websites) internet-oplichter MARCEL W., dat de computer de volgende dag afgeleverd zou worden. Tussendoor nog onder een schuilnaam navraag gedaan per e-mail of de computer op voorraad was en wanneer te leveren na betaling. Antwoord: Na een spoedbetaling morgen te leveren. Fraude en valsheid in geschrifte. Na bijna 1 maand zonder computer gezeten te hebben (oude was namelijk stuk), werd door Marcel beloofd dat het bedrag per direct zou worden teruggstort. Je raadt het al (zie ook andere ervaringen op websites zoals tweakers.net, laatjenietnaaien.nl en lazerop.nl) na een week nog steeds geen geld. Bellen leverde op dat 2M COMPUTERS het recht had het geld nog eens 30 dagen vast te houden. Mijn advies: Koop niets bij deze internet-oplichter. Dit soort bedrijven verziekt de inmiddels weer opkrabbellende internetmarkt geweldig.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 31 mei 2004 om 22:47.
  #45  
Oud 27 november 2003, 21:32
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
En die gozers maar zeuren over dat we een slechte indruk geven aan het bedrijf d.m.v. deze thread.

Ban Them!
__________________
  #46  
Oud 20 december 2003, 20:26
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
2mcomputers heeft er ook een familie lid bij.....BELPLAZA. Het adres komt overeen met dat van 2mcomputers. En.....Belplaza is ook al te vinden op de "stekeligheden" pagina van de consumentenbond (dec.)
  #47  
Oud 20 december 2003, 22:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Supermod: is het n.a.v. deze "nieuwe" slechte shop een idee om de titel aan te passen (Belplaza er dus ook bijzetten)?
  #48  
Oud 20 december 2003, 23:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Eerst maar eens wat ervaringen van anderen afwachten...

- jp
  #49  
Oud 22 december 2003, 14:45
opgelichtdoor2m
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy opgelicht door 2mcomputers

In een plaatsje in Overijssel woont een heerschap dat al sedert 2001 in zijn vuistje lacht omdat hij zonder zich ook maar iets aan te trekken van politie en justitie vele honderden randstedelingen voor honderden, soms duizenden euro's heeft weten op te lichten. Sterker nog; hij gaat er tot op de dag van vandaag mee door!
Het verhaal is heel simpel; via legitieme en betrouwbare sites als Kelkoo.nl en kieskeurig.nl word je doorverwezen naar de site van 2mcomputers.nl. De aanbiedingen lachen je tegemoet! En alles op voorraad! Na het overmaken van enkele honderden euro's denk je dan ook spoedig in het bezit te komen van een dure computer, een mooi tft scherm etc. Niets is minder waar; de levering stokt, je wordt maanden aan het lijntje gehouden, er worden je, tegen een kleine bijbetaling nog voordeligere computers, schermen etc. aangeboden omdat de vorige toch niet leverbaar blijkt te zijn... Weken of soms maanden later stap je op de politie af om aangifte van oplichting te doen tegen de heer Marcel W. De politie blijkt dan al een dossier van niet geringe omvang over de heer Marcel W. te hebben (inmiddels bij politie en gedupeerden bekend als "de Internet-oplichter uit Overijssel").

Waarom wordt deze man niet gepakt? Zijn slachtoffers zijn voor 99% particulieren en bedrijven die in de randstad wonen of gevestigd zijn. Een trip naar Overijssel maken doen de gedupeerden niet snel; de redenen? Hoe kan deze man ongrijpbaar blijven terwijl hij zich van zijn echte naam bediend en dus zo op te zoeken? Waarom hebben bedrijven als Kelkoo (10.000-den euro's tegoed van Marcel W.) nog geen aangifte gedaan en verwijzen ze nog steeds naar 2mcomputers.nl?

Ik, als gedupeerde die niet zo snel opgeef, wil u graag het hele verhaal ter publicatie aanbieden, om zo verdere slachtoffers (ze zijn er nog; iedere dag weer) te behoeden tegen de heer Marcel W.; de "Internet-oplichter uit Overijssel".

Zwartboeken over Marcel W.:
1. tik zijn naam in op GOOGLE
2. De internet site http://laatjenietnaaien.nl/ opent inmiddels al met “Ook slachtoffer van 2mcomputers?”
3. De internet site http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249 laat ook een ontluisterend beeld zien van de oplichters praktijken van de heer Marcel W.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 31 mei 2004 om 22:50.
  #50  
Oud 11 februari 2004, 20:43
pcgebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
En de lijst wordt alsmaar langer...

Ook wij zijn er ingetuind! Je zou denken dat het niet meer gebeurd wanneer er ZO veel slechte verhalen over Marcel en zijn 2m computers staan op het net! Toch niet. Erg naief een tft-scherm Neovo S-17A besteld bij 2mcompouters. Dit was voor de Kerst... Je raadt 't al: natuurlijk nog geen scherm! En geen geld!

Helaas kwamen we NA het betalen van de 450 euro erachter dat er allerlei vervelende berichten op het net stonden... Dus werden we redelijk zenuwachtig en hebben we dmv bellen en mailen geprobeerd contact te zoeken. Ook ons is vanalles beloofd: het scherm zou geleverd worden de volgende dag (tussen de -inmiddels legandarische- 9 en 11), we zouden geld terug krijgen (de bankrekening blijft angstvallig leeg) en veel niet beantwoorde telefoontjes en mailtjes.

We hebben ook alternatieve middelen ingezet: het eropaf sturen van familie en kennissen! Helaas had dit allemaal niet het beoogde resultaat... Elke keer werd het geld beloofd en we kregen zelfs een bankkrediet, maar nog niks!

We zijn ook langsgeweest bij de Kamer van Koophandel en zijn daar gaan spitten waar we ook nog wat vreemde informatie hebben kunnen vinden mbt Marcel W.! Daarbij hebben we ook contact opgenomen met de politie in Raalte en deze kwam met als antwoord dat hij gewoon een 'langzame' zakenman is! Hij betaald en levert uiteindelijk wel, maar je moet er erg veel moeite voor doen of erg lang op wachten. Maar als het na lang proberen niet gaat lukken, zouden ze nog wat druk uit gaan oefenen. Maar hij is (zoals al eerder gezegd) inderdaad een bekende! We hebben allerlei berichtjes gelezen (ook op Tweakers.net) en we kwamen erachter dat hij toch wel redelijk schrikt van slechte reclame!

Marcel, als je dit leest: Neem contact met ons op voor een concrete regeling! (Je weet wel over wie 't gaat...)

Ik hoop dat iemand nog meer informatie heeft over Marcel W. en 2m computers waar we iets mee kunnen! Post even een antwoord!

John en Willeke

Laatst gewijzigd door jean-paul; 31 mei 2004 om 22:51.
  #51  
Oud 15 maart 2004, 21:48
pcgebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Geld is binnen!!

Vandaag eindelijk ons geld gekregen! Jihaaaa!! Het heeft ons nogal wat moeite gekost, maar uiteindelijk hebben we alles tot op de laatste cent teruggestort gekregen op onze bankrekening. Gelukkig is het allemaal dus toch nog goed afgelopen....
  #52  
Oud 27 maart 2004, 15:11
harryhar3
Guest
 
Berichten: n/a
2mcomputers

Ik heb nog een tip m.b.t. je geld terug krijgen van 2mcomputers.

Marcel W. (de hoofdoplichter) woont bij zijn vader in *****. De oplichter heeft niet nagedacht over de gegevens die hij bij de registratie moest opgeven.
Ik kan iedereen (die nog geld krijgt van 2mcomputers/Marcel W.) aanraden hem te bellen op *******. Zijn vader neemt vermoedelijk op maar ze vinden het natuurlijk niet heel erg leuk als je ze privé weet te vinden (********).
Als je vervolgens meldt dat je het geld (of artikel) komt halen in zijn winkel dan kom je denk ik te dicht bij.
Ik heb mijn geld gekregen!!!

De aanhouder wint.

Harry

EDIT Gazpacho: Harry, bedankt voor je tip en de intentie om mede-gedupeerden te helpen uit hun nare kwestie. Wat 2m computers met zijn klanten heeft gedaan kan echt niet. Helaas heb ik je post moeten editten omdat dit van de zakelijke sfeer naar de persoonlijke sfeer gaat, en dat kunnen we helaas op de Palmclub niet toestaan, hoe goed het ook bedoeld is. Indien je verdere informatie wil hebben over deze beslissing, stuur dan een mailtje naar moderators@palmclub.nl

Laatst gewijzigd door jean-paul; 31 mei 2004 om 22:52.
  #53  
Oud 29 maart 2004, 12:22
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
http://www.bedrogendoor2mcomputers.nl/
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #54  
Oud 29 maart 2004, 16:24
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Het is onbegrijpelijk dat dit soort mensen nog een fatsoenlijk leven kunnen lijden. Dat dit voor komt in onze samenleving is een grof schandaal.
*dat wilde ik gewoon even kwijt, ookal wisten jullie dat natuurlijk allemaal al....
__________________
  #55  
Oud 03 april 2004, 16:07
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/894318
  #56  
Oud 03 april 2004, 16:28
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Klik bovenstaande link eerst aan indien je overweegt iets bij Digito te kopen. Het vermoeden bestaat dat deze firma een voortzetting van 2Mcomputers is.
  #57  
Oud 03 april 2004, 16:56
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
MWMW Hardware (= 2mcomputers) was geregistreerd bij KvK met als adres 'XXXXXXX' te XXXXXXXX. Bij de contact-info van Digito staat hetzelfde adres.
Misschien een nieuwe start?

Laatst gewijzigd door jean-paul; 31 mei 2004 om 22:45.
  #58  
Oud 31 mei 2004, 22:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb hier en daar wat informatie in deze thread verder onherkenbaar gemaakt, omdat we een e-mail kregen waarin gedreigd werd met juridische stappen in verband met privacyschending. De informatie over de (voormalige?) praktijken van Marcel W. blijven gewoon staan; die zijn relevant en hebben een historisch belang. Voor die informatie durven we een rechtszaak wel aan. Maar het publiceren van persoonlijke informatie blijft een gevoelig punt en dat risico willen we verder niet lopen.

Jean-Paul Horn,
voorzitter Palmclub
  #59  
Oud 01 juni 2004, 06:36
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Begrijpelijk, JP. Als oplichter heeft hij immers recht op privacy en bescherming, als slachtoffer sta je in de kou en wil zelfs de politie je niet helpen omdat het toch zinloos is..

Oh oh oh. Leuk, het nederlandse rechtssysteem Nou ja, wie echt wil en kwaad genoeg is, kan het zelf ook makkelijk vinden, nietwaar?

Zijn er verder nog ontwikkelingen?
  #60  
Oud 01 juni 2004, 11:27
2MComputers
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, er is wel degelijk actie. We zijn inmiddels druk bezig juridische stappen te ondernemen. Er is namelijk geen sprake van het bovenstaande, te beweren dat er een oplichter in het spel is.
Neem nu Carel uit Lichtenvoorde die bij mij een PDA kocht. Meneer constateerde in zijn ogen een probleem met het apparaat, wat bleek achteraf???!!! Een onafhankelijke pdaclub teste het apparaat en constateerde geenzins problemen, na veel getouwtrek heb ik uiteindelijk het bedrag gecrediteerd aan meneer. Toch blijft hij zeuren en zeiken. Meneer besefte niet dat ik met een volledig afgeschreven product achterbleef en 400 euro moest afschrijven. Moet ik nu een site oprichten met de naam www.bedrogendoorcareluitlichtenvoorde.nl??? Mensen beseffen niet half wat er zich eventueel aan de andere kant zich afspeelt. Hoeft ook niet, alleen oordeel er dan ook niet over. Zo kan ik nog wel uren doorgaan, het heeft geen zin! Maar juridisch stappen zullen er volgen, dat is zeker.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023