Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 juli 2006, 15:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
[Nieuws] LifeDrive komt Europa niet meer in

Twee weken geleden was al bekend dat Palm per 1 juli geen nieuwe Treo's meer naar Europa kon exporteren vanwege de nieuwe RoHS regeling. Nu blijkt dat de LifeDrive om dezelfde reden Europa niet meer inkomt.

Treo's en LifeDrives die al in Europa zijn, mogen nog wel verkocht worden. Of Palm net als bij de Treo een grote voorraad LifeDrives in Europa heeft aangelegd is niet bekendgemaakt. Wanneer dit niet het geval is, zal de LifeDrive snel uitsterven wanneer de winkels door hun voorraad heen zijn. Er zijn geen geruchten over een nieuwe LifeDrive verschenen, zodat de toekomst van de Mobile Managers in Europa erg onzeker is. Ook elders in de wereld is het onzeker of de LifeDrive nog lang leverbaar zal zijn. Eerdere geruchten over het stoppen van de LifeDrive productielijn werden vooralsnog ontkend.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 82.jpg‎ (24,1 KB, 24x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2006, 18:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Is dit nou 'het loodje leggen' ? Vanwege het gebruik van (teveel) lood in de soldeersels?

Misschien is het een reden voor Palm om nu sneller met opvolgers te komen?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2006, 19:52
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
De Treo 650 en de LifeDrive waren toch al aan vervanging toe. En misschien dat de Europese voorraden voldoende zijn om de komende tijd te overbruggen.

Maar: dit is ZO SLECHT voor de beeldvorming!! Zo gaan (potentiele) klanten denken dat Palm een aflopend product is: de opvolger van PalmOS Garnet wil maar niet komen; ze krijgen hun producten de EU niet meer in...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2006, 00:09
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Maar: dit is ZO SLECHT voor de beeldvorming!! Zo gaan (potentiele) klanten denken dat Palm een aflopend product is: de opvolger van PalmOS Garnet wil maar niet komen; ze krijgen hun producten de EU niet meer in...
Dan moet die potentiele klant dat wel weten. Maar ik denk dat die klant die kennis niet heeft en niet eens weet wat Cobalt is, en waarschijnlijk ook niet dat ze de producten niet meer de EU binnenkrijgen. Wie dat wel weet, is hoogstwaarschijnlijk een echte Palm-fan en weet wel beter.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2006, 12:45
wiert
Guest
 
Berichten: n/a
Wat een idioterij, ambtenarij ten top is dit; hoveel gevaarlijke stoffen kunnen er nou verborgen zitten in zo'n klein apparaatje?
Ik zeg niet dat het naar omkoping riekt, maar
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2006, 12:49
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiert
Wat een idioterij, ambtenarij ten top is dit; hoveel gevaarlijke stoffen kunnen er nou verborgen zitten in zo'n klein apparaatje?
Ik zeg niet dat het naar omkoping riekt, maar
Lood is absoluut geen onschuldig metaal. Daarnaast valt de hoeveelheid lood in één apparaatje misschien wel mee, maar als je alle verkochte Treo's en LifeDrives bij elkaar legt, heb je toch een behoorlijke hoeveelheid lood.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juli 2006, 13:39
wiert
Guest
 
Berichten: n/a
Blijf het gewoon een sterk overtrokkenverhaal vinden. In principe kan ik wel met je meegaan Bram, dat lood niet onschuldig is, dat klopt, maar de LD en zijn broertjes en zusjes zijn ook niet bedoeld om op te eten. Bij een normaal gebruik kan er geen lood vrijkomen dacht ik zo. en je kunt het apparaat , als hij defect is en niet gemaakt kan worden- of dat je het hebt vervangen, teruggeven bij de handelaar of bij de gemente voor KCA (klein chemisch afval). Ik vindt deze actie volkome absurd en uit zijn verband gerukt. Ben best wel voor op een goed millieu (wie niet?), maar dit is weer een zaakje van regelneef E.P. Als die lui niks te regelen hebben gaan ze gewoon stomme dingen bedeneken (eurobanaan en een eurocondoom (regels voor) waren er al eens het gevolg van en nu dus een piepklein apparaatje waar nauwelijks lood in voorkomt. Tjonge, jonge, jonge, wat een zielig gedoe... Dan ken ik nog wel belangrijkere dingen dat dit geleuter.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 juli 2006, 16:01
mlerutte's schermafbeelding
mlerutte mlerutte is offline
Import Fries om utens
Voornaam: Maurice
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Swalmen (Limburg)
Berichten: 49
Klein apparaat of niet, een fabrikant moet aan RoHS voldoen. Dat gaat gelden voor alle apparaten. Ik ben werkzaam van een fabrikant voor de professionele markt en wij zijn met RoHS volop bezig.

Overigens, niet alleen Europa eist RoHS compliancy, ook Azie. De US nog niet, maar fabrikanten gaan er wel aan voldoen omdat ze anders niet buiten de US mogen gaan verkopen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juli 2006, 01:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiert
en je kunt het apparaat , als hij defect is en niet gemaakt kan worden- of dat je het hebt vervangen, teruggeven bij de handelaar of bij de gemente voor KCA (klein chemisch afval). Ik vindt deze actie volkome absurd en uit zijn verband gerukt.
Tot zover de theorie. In de praktijk is de enige afdoende oplossing aan de bron beletten dat dergelijke stoffen in het milieu komen. Eerder werd kwik reeds verbannen uit batterijtjes, omdat een knoopcelletje verschillende kubieke meters grond kan vergiftigen. Ander voorbeeld is lood in benzine, waar de enig zinvolle aktie was het ook bij de bron te verwijderen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023