Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: ben je geinteresseerd in een online prijs- en productvergelijker als channel?
ja 15 68,18%
nee 7 31,82%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 december 2001, 21:47
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
prijsvergelijker-channel

Dag mede-Palm (OS) gebruikers,

ik heb een vraagje aan een ieder van jullie die online met zijn palm internet. Dus niet offline via Avantgo, Plucker of iets dergelijks.


Ik zat laatst even in de channel-navigator van de Palmclub te snuffelen op zoek naar een channel (NL-talig) waarmee je bijvoorbeeld in de trein een bepaald product kunt opzoeken en vergelijken (zoals bijvoorbeeld www.kieskeurig.nl of www.consumerdedk.nl). Een dergelijk channel bestaat volgens mij nog niet.

Mijn vraag is nu of er uberhaupt mensen zijn die in een dergelijk channel geinteresseerd zijn. Dus vul de poll in om een antwoord te geven.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2001, 00:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ja!

Jazeker ben ik hierin geinteresseerd! Ik ben er zelf ooit mee bezig geweest toen Macropolis (aka deprijs.nl) nog bestond. Ik had het toen geprogrammeerd als een webclipping-applicatie (onderliggend in php), maar net toen ik er bijna klaar mee was gingen ze failliet en de site op zwart Sindsdien eigenlijk niet meer naar gekeken.

jp.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2001, 15:00
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Dit is niet interresant, tweakers.net doet op dit gebeid goed werk. Mensen denken altijd: 'Dat wil ik ook doen !!' IPV 'Hier hebben mensen iets aan, daar zal ik linken'. Als er vervolgens voor ieder platform iets aparts moet komen wordt het helemaal een rotzooi. Werksamen met tweakers.net om hun prijsvergelijking-database te delen. Of neem een wireless platform dat in staat is om de tweakers site mobiel weer te geven.

Maak je er een zooitje van en begin je zelf iets losstaands voor een weinig gebruikt/slecht bruikbaar platform dan loop je veel risico om net als WAP na een paar jaar vergeten e worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 december 2001, 15:58
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zanthrax
Dit is niet interresant, tweakers.net doet op dit gebeid goed werk. Mensen denken altijd: 'Dat wil ik ook doen !!' IPV 'Hier hebben mensen iets aan, daar zal ik linken'. Als er vervolgens voor ieder platform iets aparts moet komen wordt het helemaal een rotzooi. Werksamen met tweakers.net om hun prijsvergelijking-database te delen. Of neem een wireless platform dat in staat is om de tweakers site mobiel weer te geven.

Maak je er een zooitje van en begin je zelf iets losstaands voor een weinig gebruikt/slecht bruikbaar platform dan loop je veel risico om net als WAP na een paar jaar vergeten e worden.
essentieel bij het beantwoorden van vragen gesteld op dit forum is dat je een antwoord geeft op de vraag die gesteld is. Aan dit essentiele kenmerk van het vraag-antwoord spel op dit forum gaat Zanthrax helaas voorbij. Enfin, laat ik ervan uitgaan dat Zanthrax het goed bedoelt.

Bij mijn weten is Tweakers.net een plek waar prijzen in de gaten worden gehouden, vandaar de naam Pricewatch. De twee sites die ik echter noemde zijn niet zozeer prijsvergelijkers alswel productvergelijkers. Je kunt aangeven wat je belangrijk vindt aan een PDA, printer, receiver of wat dan ook. Aan de hand van jouw wensen wordt dan een lijst gepresenteerd van de relevante producten. Uiteindelijk kun je dan een keus maken door naar de winkel te gaan die de laagste prijs biedt, of het snelst levert of wat je ook maar belangrijk vindt. Kortom, tweakers biedt alleen een prijsoverzicht en linkt dan direct naar de desbetreffende winkel (waar de specs vaak uiterst summier zijn). De twee sites die ik heb genoemd (sites dus waar je een product kunt opzoeken en vergelijken) vergelijken meer dan alleen de prijs. Een samenwerking met Tweakers, voor zover mijn doel uberhaupt zou zijn het opzetten van een dergelijk channel, biedt dus geen oplossing.

Bovendien heb ik geen intentie zelf een dergelijk project op te zetten, maar vroeg ik me gewoon af of er mensen in geinteresseerd zouden zijn. Uiteindelijk zou wellicht iemand die van het opzetten van een dergelijk channel veel meer weet dan ik (daarover weet ik niets), een poging kunnen ondernemen. Het resultaat zou dan zijn een bericht in dit forum dat er als volgt zou kunnen uitzien: "dag mensen, er is weer een nieuw channel toegevoegd aan de Palmclub channel navigator. Hier volgt de LINK."

Begrijp je, Zanthrax? Ik geef antwoord op je vraag en ik hoop dat je nu begrijpt wat mijn vraag impliceerde.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023