Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 december 2001, 18:24
crepo crepo is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 04 april 2001
Locatie: Belgium
Berichten: 36
Stuur een bericht via ICQ naar crepo
Question Terminal login via GSM

Ik heb om mijn werk de uitdaging (weddenschap ) aangegaan dat het me zou lukken. Dit ter promotie van de palm.

Ik bezit een Palm m505 met een Nokia 6210 GSM.

Internet lukt zonder problemen via de GSM. Ik had ook niks anders verwacht. SMS versturen lukt nog niet om een of ander conflict, maar daar kom ik wel uit.

Wat ik nu wil is het volgende. Op onze werk hebben we verschillende Unix machines, met daarop ondermeer een modem aangesloten.

Je kan er met andere woorden met een terminal programma op inbellen, inloggen, en je ding doen.

Dus geen PPP of wat dan ook.

Jep, je snapt het.

Ik wil dat nu ook vanaf mijn palm doen. Alleen weet ik niet goed, hoe te starten. Een van de vele terminal programma'tjes downloaden... welk is een aanrader?

Maar vooral, hoe zet ik de connectie op? Daar ben ik nog niet uit. In de netwerkinstelling van mijn palm zie ik enkel PPP SLIP en CSLIP staan. Maar dat is niet echt wat ik wil.

Ik wil juist zoals ik nu met HyperTerminal doe, een gewone connectie opzetten.

Iemand, tips, advies? URL's?

Alvast dank,
Peter

P.S. De zoekfunctie bracht me niet echt verder...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 december 2001, 18:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Terminal

Het ligt eraan welke terminal je op wilt zetten, maar deze pagina moet je zeker op weg helpen: http://www.mochasoft.dk.
Dit softwarebedrijf heeft zeer veel verschillende terminal- en telnetprogramma's, o.a. Mocha Pocket Telnet:

Mocha Pocket Telnet is an application for the Palm Computing (R) Platform. It makes it possible to connect to an UNIX host with the TCP/IP/TELNET protocol and emulate a VT220 terminal.

Mocha Pocket Telnet Features:

VT100/VT220 emulation.
Supports PALM OS 3.x or newer.
SSH-1 (Secure Shell) Encryption with 3-DES
SPT 1700 bar code scanning.
User defined functions keys.
Autologin with scripting parameter.
Possible to use Graffiti or build in keyboard.
User defined macros.
User defined function keys.
Use Scroll and hardware buttons on the PalmPilot as cursor keys (+ return and delete).
Screen size 24*80. Possible to navigate the view with a Tap on the screen or moving a small screen window.
2 font types, giving a view screen size 16*32 or 24*40 characters.
Low cost : Single User license 25 USD or 250 USD for a Company License

Veel succes met de weddenschap,
Jean-Paul

p.s. Wat staat er op het spel en wat krijg ik als beloning
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 december 2001, 22:43
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Symbol maakt hier heel mooie apparatuur voor. De naam ontgaat me even met het is een lel van een Palm met een ingebouwde WLAN-kaart en een barcode scanner. Koeriers van vanGend & Loos willen ze nog wel 'ns bij hebben. Je moet dan met de stylus op het scherm een krabbel zetten.
Leuk spul en stukken goedkoper dan GSM.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 december 2001, 23:09
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Als ik je verhaal goed begrijp wil je rechtstreeks via een modem of andere seriele verbinding aan de machine verbinden, zoals inderdaad ook met Windows Hyperterminal kan. Volgens mij is het door professionals op dit gebied ontwikkelde programma Online precies hiervoor gemaakt: http://www.palmgear.com/software/sho...fm?prodID=2052

Als ik het me goed herinner staan er in de handleiding ook wel aanwijzingen hoe je allerlei connecties op kunt zetten.

Laatst gewijzigd door Arent; 05 december 2001 om 23:17.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023