Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01 juni 2004, 21:19
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Gprs verbinding ja en nu pffffffffffttt

Citaat:
Op 01-06-2004, om 21:10 heeft dickies dit gezegd in bericht #20


ik heb de oplossing!
Op orange.nl staat ergens een util voor je palm. Installeer deze op je palm! Dan kan je verbinding maken via infrarood.
Wil je echter bluetoothen, dan moet je een LAN verbinging naar je phone maken, en de IR verbinding dan vervangen door deze.
Is het niet duidelijk, stel dan gerust je vragen.

Bij mij werkt het op mn Zire 72 met Siemens S55 phone.
Tja....
Ik weet niet of we elkaar begrijpen maar ik heb een verbinding!!Want de pda zegt dat ie gaat inloggen en dat doet hij dus ook. Ik heb dus een gprs verbinding lijkt mij. Dan ga ik een I-browser opstarten in dit geval WebPro en dan zgt hij dat mn url niet goed is!!Vreemd toch?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 01 juni 2004, 21:38
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Nog ff de gegevens

Heb een Nokia 6600, wil verbinding maken via BT en heb dat volgens mij inmiddels. Kan echter niet met een pda browser het net op!!Hij geeft aan dat de url niet bestaat en.... ik heb er een aantal geprobeerd hoor:>> Heb ook al eens een melding gehad van een foute proxy instelling. En dat progje van orange heb ik ook al op mn pda maar das inderdaad alleen voor Ir of serieel.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 01 juni 2004, 22:45
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Jij gebruikt dus zeker de bleutooth/lan methode?

mzzls,
Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 01 juni 2004, 22:45
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
laat maar, achterhaald, (foutje)

mzzls,
Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 02 juni 2004, 12:57
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Waar blijft de oplossing??

Citaat:
Op 01-06-2004, om 22:45 heeft Rinus dit gezegd in bericht #24
laat maar, achterhaald, (foutje)

mzzls,
Rinus
Jammerrr...dacht ff er komt weer iets binnen maar te vroeg gejuicht!!
Waar blijft de oplossing jongens....tis niet leuk meer ben nu al laat ik eens kijken ....een maand of 2 zo bezig. een meel aan nokia resulteerde in een andwoord zo van......tja bedankt voor de meel en we doen ons best om ook voor de 6600 een driver te bedenken maar probeerst eerst dan maar ff de standaard driver van phonelink haha grapjassen!!Hopenlijk komt er nog een goeie hint voor mowa..

Mzzl2
Met citaat reageren
  #26  
Oud 02 juni 2004, 13:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Weet je zeker dat je een GPRS-verbinding hebt? Dit zal ergens op je telefoon aangegeven worden, neem ik aan. Op de Nokia 6310i staat er bij een GPRS-verbinding bijvoorbeeld een G linksboven in beeld. En je hebt ook een GPRS-contract met je GSM-provider?

En tot slot, in je profiel kun je aangeven welk type pda je hebt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #27  
Oud 02 juni 2004, 15:41
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Het word steeds leuker

Citaat:
Op 02-06-2004, om 13:51 heeft metck dit gezegd in bericht #26
Weet je zeker dat je een GPRS-verbinding hebt? Dit zal ergens op je telefoon aangegeven worden, neem ik aan. Op de Nokia 6310i staat er bij een GPRS-verbinding bijvoorbeeld een G linksboven in beeld. En je hebt ook een GPRS-contract met je GSM-provider?

En tot slot, in je profiel kun je aangeven welk type pda je hebt.
Daar gaan we weer :>)

Gister net aangemeld en zat op een trage verbinding, had reeds gezien dat ik met mn profiel moest stoeien om wat meer duidelijk te zijn. Als je dit leest is het opgelost:>)
Ik heb bij Orange een abonnement...dit is orangeworld er zit een data (gprs)aangekoppeld.Standaard bij Orange 2 mb maar dat wist je waarsch. al wel. Mijn telefoon vraagt mij of ik een verbinding tot stand wil brengen tussen hem en de pda(middels BT) tuurlijk zeg ik dan. De pda gaat dan inloggen en aan het eind zegt deze dat hij ingelogd is en dat stat ook daadwerkelijk bij connection. Tevens is het knipperende G tje links boven bij mij in het telefoon schermpje kontinu gaan branden!! Ja ik heb dan verbinding lijkt mij. Dan ga ik met mn pda naar WebPro de browser die volgens mij standaard geleverd word bij palm en wil naar de ingestelde url gaan Die WebPro standaard heeft ingesteld. Ongetwijfeld zn eigen website. Ik krijg dan de melding ........ff weer proberen.......ff nog...Proxy server does not exist. En dan moet ik de proxy weer checken of die wel goed is.Aan het eind staat nog [Comm.17] Dusssss dat wast.
Heluppppp!!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 02 juni 2004, 16:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En wat gebeurt er als je de proxyserver in WebPro uitschakelt? En kun je wel je email checken?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 02 juni 2004, 17:19
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Komt ie weer

[quote]Op 02-06-2004, om 16:01 heeft metck dit gezegd in bericht #28
En wat gebeurt er als je de proxyserver in WebPro uitschakelt? En kun je wel je email checken?

Had ik ook al eens geprb. ging dus ook niet om de proxy uit te schakelen maar niet getreurd daar ga ik weerrrr....ff...nee lukt niet de G staat weer aan liks boven maar de pda geeft nu aan..Hosr dus not exist...en dit zou volgens de url bovenin het schermke moeten zijn www.palm.com/webpro30a/ ook aan het eind staat weer [Comm. 11]. De email lukt inderdaad ook niet. Trouwens op mn oude pda clie 770n geloof ik heb ik het ooit wel voor elkaar gekregen middels Ir en mn normale provider @home. Email en internet.

Pfffffttttttt Zweet gniffel.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 02 juni 2004, 22:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
heb je trouwens de overige instellingen die in deze forums worden genoemd ook geprobeerd of heb je het gelaten bij de werkwijze van de threadstarter? Misschien dat zijn werkwijze namelijk gewoon niet werkt voor jou.
En kun je met het proggie van Orange via IR wel internetverbinding krijgen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 02 juni 2004, 23:16
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Ben ik weer

Citaat:
Op 02-06-2004, om 22:43 heeft metck dit gezegd in bericht #30
heb je trouwens de overige instellingen die in deze forums worden genoemd ook geprobeerd of heb je het gelaten bij de werkwijze van de threadstarter? Misschien dat zijn werkwijze namelijk gewoon niet werkt voor jou.
En kun je met het proggie van Orange via IR wel internetverbinding krijgen?
Heb ik geprobeerd ja. Het vreemde is dat hij niet verder komt dan stap 2 detecteren via Ir van de modem in de 6600. Dan gaat het fout want.....jaja je zult het wel raden hij zegt dat de juiste drivers geinstalleerd moeten worden van de 6600 :>(. Ook heb ik de andere threads geprob. Ik ben hopeloos aan het worden..
Gr Rob
Met citaat reageren
  #32  
Oud 06 juni 2004, 03:59
Exploited
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik heb een Handspring Treo 90 met de Bluetooth-SD Card van Palm. Die combinatie werkt perfect en ik heb zowel contact met m'n computers als met m'n Nokia 7650 (ik kan bestanden overzenden).

Het maken van een Internet-verbinding met m'n Orange GPRS-account via de Nokia 7650 is echter iets dat me in z'n geheel ontglipt. Op geen enkele manier heb ik tot noch toe het idee dat ik dichterbij een oplossing kom.

Ik heb de Bluetooth-software geinstalleerd op de Palm. Ik heb de Orange-software geinstalleerd op de Palm (die via IR de telefoon niet eens weet te vinden overigens).

In z'n geheel geen Internet.

En dat terwijl ik op de Nokia 7650 lekker zit te chatten op IRC en dus wel degelijk een werkende Internet-verbinding heb.

Heeft iemand een document of pagina op Internet die me verder helpt? Of is er misschien iemand die me kan uitleggen welke stappen allemaal nodig zijn voor het tot stand brengen van een verbinding?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 09 juni 2004, 09:53
Mate
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wil alleen even melden dat mensen die geen drivers kunnen krijgen via Phonelink misschien eens moeten kijken bij Connection Manager .
Ook het aantal aanbieders dat ondersteund wordt is vele malen groter; zowel binnen- als buitenlands.

Via deze tool (en eindelijk de juiste Telfort instellingen weten te vinden) is het mij eindelijk gelukt het net op te komen met m'n T3 via BT en een Motorola V600.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 20 juni 2004, 14:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb het verhaal van de threadstarter (zie bijlage in openingsbericht van deze thread) omgezet in een nieuwe tips-pagina.

In een later stadium komen hier wellicht nog uitbreidingen op met de verschillende uitzonderingen en andere oplossingen.

Dus zie hier de GPRS tips-pagina .

Met dank aan Vincent van den Berg (Xiero) voor het aanleveren van deze tip.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #35  
Oud 16 juli 2004, 21:36
Vanelli
Guest
 
Berichten: n/a
Xiero, het werkt echt prima ! Complimenten voor je duidelijke document!
Met citaat reageren
  #36  
Oud 06 augustus 2004, 00:37
beltmank
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten

Wie helpt mij met mijn Tungsten T3?
Ik krijg het volgende niet voor elkaar:
* E-mail
* Webpagina's opslaan en benaderen
Ik woon in Lochem en betaal graag voor hulp.

Groeten, Henk Beltman
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 augustus 2004, 01:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, ik denk dat we er gratis ook wel uitkomen! En met de zoekfunctie van dit forum en Google moet je zeker zelf een heel eind kunnen komen. De truc is niet bang te zijn voor wat er op het scherm staat, maar kalm alles te lezen en de juiste steekwoorden in te voeren in de zoekfunctie.

Vertel duidelijk wat je al hebt geprobeerd, wat de foutmeldingen zijn, en waardoor jij denkt dat de foutmeldingen komen. Anders kunnen we je natuurlijk niet verder helpen.

Wat betreft e-mail, heb je Versamail al geinstalleerd van de installatie CD's van je Tungsten? Heb je de handleiding al gelezen?

Webpagina's benaderen en opslaan kan met de bijgeleverde Webpro. Iets wat ook zo werkt, is het programma AvantGo. Avantgo slaat bij iedere hotsync de vooraf aangegeven pagina's op je PDA op.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #38  
Oud 21 augustus 2004, 12:05
Kwakske Kwakske is offline
Lid
Voornaam: Gert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Ook ik heb problemen met Phone Link, Na alles netjes in gevuld te hebben kom ik op de vraag: welke lokatie? België blijkt hier nog niet in te staan! Wat zijn de alternatieven? Hartelijk dank voor de hulp.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 23 augustus 2004, 11:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
heb je de laatste versie van Phonelink gedownload? En heb je in het forum al gezocht?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 23 augustus 2004, 11:46
Kwakske Kwakske is offline
Lid
Voornaam: Gert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Ja hoor, niks te upgraden. Afgelopen WE nog eens geprobeerd maar niets. België komt nog steeds niet voor in de lijst.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023