Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01 juli 2002, 23:15
izi's schermafbeelding
izi izi is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 24 februari 2002
Locatie: belgie
Berichten: 89
Stuur een bericht via Yahoo naar izi
hotmail

wat kan ik wel gebruiken om hotmail te lezen?
__________________
izi
Met citaat reageren
  #22  
Oud 02 juli 2002, 07:30
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Zoek eens op de website op thinair.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 02 juli 2002, 12:42
izi's schermafbeelding
izi izi is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 24 februari 2002
Locatie: belgie
Berichten: 89
Stuur een bericht via Yahoo naar izi
hotmail op palm

ik heb een palm vx en blijkbaar werkt thinair niet met palm vx. dan mischien hebt u een andere oplossing aub.
__________________
izi
Met citaat reageren
  #24  
Oud 03 juli 2002, 00:35
izi's schermafbeelding
izi izi is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 24 februari 2002
Locatie: belgie
Berichten: 89
Stuur een bericht via Yahoo naar izi
hotmail op palm

ik heb dit van iemand gekregen hoe je kan hotmail op je palm krijgen maar ik persoonlijk heb dat probeert en het lukte mij niet. kan mij iemand mischien een oplossing geven.
het is op engels maar het is gemaakelijk om te verstaan.
Step 1: Download and install AvantGo. You can get it from avantgo.com. You have to create an account, but it's free.
Step 2: Log on to your hotmail account using the web. You'll notice that between the logon page and the main page, there will be a URL that ends in /dologin. You need that address. It's only there briefly, but if you're quick, you can copy it.
Step 3: Create a new channel in AvantGo using the /dologin URL.
Step 4: Find the program called AvantGo Connect on your PC. You need to change the properties for the server to use a secure connection.
Step 5: Sync your handheld. Once this is done, the hotmail log on page will appear in AvantGo. Sign on using your account and tap send. You'll get a message that says the info will be sent on your next sync.
Step 6: go back to your hotmail account on the web. Go to your inbox. Copy the URL that appears at the top for your INBOX. Replace the /dologin address in the channel you created at AvantGO with this new URL.
Step 7: Sync your handheld.
You should now be able to read your hotmail inbox on your palm device. While this may seem somewhat cumbersome, it's really not all that difficult and you only have to do it once. After the first time, your email will be in your handheld with only a normal sync.
Hope this helps
ofwel help me met dit als het gelukt is voor u, ofwel via een andere weg, maar ik moet hotmail op mijn palm krijgen. ik heb bijna alles geprobeert maar ik heb nog hoop dat het zal lukken.
__________________
izi
Met citaat reageren
  #25  
Oud 03 juli 2002, 14:22
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Dit verhaal kwam ik tegen op een Palm gerelateerde site:

I have found a way that enables you to view your Hotmail on your Palm. Bear in mind that we are cheating here, but it does work for me at least. You will need to sign up with Fastmail. Fastmail is a rather sleek email program that allows you to do a number of things. Firstly it will allow you to check POP email. It will also provide you with an email address and probably the most important element is that it allows you to download Hotmail. Not just manually but it will check it automatically. I have been using Treo mail. There is a small yearly charge to use Fastmail. Once you have signed up for an account follow the Hotmail retrieval instructions and set Fastmail up to retrieve email on an hourly basis. Go to your email client and set up your email client to use Fastmail’ s pop and smtp settings. However what I tend to do is for the 'reply email' put in the Hotmail address so that recipients can reply directly back to your Hotmail address. Thats about it and it works for me without fail. With the Treo it allowed me to set notification times, for example every hour my Treo would check mail. So just to conclude your Palm or Treo checks your Fastmail account which checks your Hotmail account and then pulls them to your Fastmail account, which pulls down to your Palm.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 03 juli 2002, 16:12
izi's schermafbeelding
izi izi is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 24 februari 2002
Locatie: belgie
Berichten: 89
Stuur een bericht via Yahoo naar izi
waar kan ik vinden de fastmail of treo mail?
en werkt het ook op palm vx?
heb je het al geprobreerd?
__________________
izi
Met citaat reageren
  #27  
Oud 04 juli 2002, 09:28
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Zelf gebruik ik het niet. In kwam het toevallig tegen.
Probeer de link Fastmail eens.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 juni 2003, 12:50
Tom Peeter
Guest
 
Berichten: n/a
Is er iemand die dit geprobeerd heeft met fastmail? Ik heb het net even geprobeerd, maar het loopt nog niet helemaal soepel. Ik heb bij fastmail ingesteld om mijn hotmail te ontvangen en op m'n palm werk ik dan met versamail.

Wat zijn jullie instellingen voor de adressen van de mailservers? En bij wie werkt het uberhaupt goed??

mvg, Tom
Met citaat reageren
  #29  
Oud 23 juni 2003, 12:59
Tom Peeter
Guest
 
Berichten: n/a
En nog iets:

Bij de gratis versie van fastmail, krijg je geen smtp-server voor je outgoingmail. Ze zeggen dat je hier de smtp-server van je internet service provider moet gebruiken... Wat houdt dit in? Ik gebruik zoals gezegd versamail en bel in via zonnet.

mvg Tom Peeters
Met citaat reageren
  #30  
Oud 23 juni 2003, 14:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
In jouw geval wordt dat dus smtp.zonnet.nl

- jp
Met citaat reageren
  #31  
Oud 29 juli 2003, 22:26
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ja, nou, ik heb dus ook even een poging gedaan om mijn hotmail mail via versamail binnen te slepen. Ik syuit op hetzelfde probleem dat ik een pop en smtp server in moet voeren, wil het werken. Maar volgens mij heeft hotmail die helemaal niet. Dat zou dus betekenen dat Hotmail helemaal niet kan werken.
En dan nog wat; klopt het dat als ik zowieso email wil binnen halen dat dat zo moet?;
Email (Kabelfoon/zonnet) ---> Outlouk express (oid) ---> versamail?
of is er nog een andere manier die beter is...?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 09 augustus 2003, 14:37
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Talking hmmz...ben ik de enige die weet dat hotmail (microsoft) gierig is? :p

erm, okeej, ik heb heeel veel moeite gedaan om hotmail te kunnen checken en mailtjes schrijven op pc en palm en mobile phone. Overal stuit je op hetzelfde probleem. Hotmail is nogal gierig met zijn functies, het mag dan gratis zijn... je krijgt maar 2MB mailbox onderstuurd geen pop3 of smtp en ondersteund eigenlijk nix behalve gewoon webmail. Ikzelf vind dit uitermate storend en ben gedurende me zoektocht naar een palmproggie wat hotmail ondersteund maar 1 proggie tegen gekomen, onemail, maar daar stonden ook heel wat negatieve recenties bij...
Zelf kwam ik een tijd geleden een heel leuk outlookXpress achtig programma tegen voor de pc en mac met veel leuke Xtra functies, maar aangezien ik duz een hotmail adres had wilde dit niet werken. Mijn conclusie is trouwens dat een hotmailaccount overigens niet de enige is die niet zo mooi is als hij lijkt. Er zijn op het www ongelofelijk veel 'free' email adressen te verkrijgen maar ze zijn vaak niet zo free als je eerst denkt. Ofwel je krijgt bergen spam van ze, of ze ondersteunen geen popmail of ze hebben een idiote domijnnaam, of het is in een of ander oostblokland en is ipv een .com of .net een .lv adres. Overigens heb ik nu een email adres bij www.inbox.lv, zij ondersteunen als het goed is wel pop mail, je kan alleen niet vaker dan 1 keer per minuut inloggen bij ze dus als er wat misgaat bij het inloggen op je palm moet je een minuutje wachten. Smpt ondersteuning is een ander verhaal, het enige wat je daarmee kan doen als oplossing is zoeken naar een gratis mailadres wat smtp ondersteund en het smtpadres van die mailserver invullen gecombineerd met een werkende pop mailserver, bijv. die van inbox.lv. Op die manier kan je via je palm of je mobiele phone toch van een gratis email account gebruik maken. Zelf was ik zeer te spreken duz over www.inbox.lv, www.zonnet.nl, www.vodafone.nl en www.xs4all.nl, waarvan de laatste 2 commercieel zijn, maar als je GRPS gerbuikt icm je palm is de kans groot dat je een GRPS abbo hebt bij vodafone en dan kan je GRATIS bij de vodafone klantenservice (na eniog aandringen soms omdat ze dan niet begrijpen wat je ermee wilt?) een email adres naar keuze krijgen met het domein vodafone.nl, dit emailadres ondersteund zowel pop3 als smtp en is daarmee naar mijn idee ideaal voor gebuik icm externe mail programma's, zo ook die op je palm en je mobiele telefoon. Vodafone helpt je dan ook nog eens met het instellen van je programma. Xs4all is ook betaald email, maar wel goede kwaliteit, het ondersteund alles maar het is, naar mijn mening, wel vrij duur. Als je een gratis email adres wilt wat zowel pop3 als smtp ondersteund zijn er wel een paar waarvan de beste hotPOP schijnt te zijn, maar zelf heb ik met hun geen ervaring en er wordt beweerd dat je daar veel spam in je box krijgt.

hoop dat iemand hier wat aan heeft, mijn ervaring wat overigens dat het eenvoudiger is een ander emailadres te nemen dan hotmail aan de praat te krijgen of een extern mailprogramma... Hayo
Met citaat reageren
  #33  
Oud 09 augustus 2003, 14:58
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
msn messenger palm

Ivos, je vroeg hoe je msn messenger op je palm kunt krijgen, ik zeg 'Verichat' is een fijn programma, ik gebruik het zelf erge veel, voorbeeld: ik zit in de thalys parijs-amsterdam, en kan lekker chatten met vrienden over de hele wereld. Het nadeel is echter, en daar had ik zelf niet bij stil gestaan eerst, voor online messengerproggies moet je nonstop online zijn, duur grapje, dus toen kocht ik bij vodafone een flinke GPRS bundel (GPRS=betalen voor kb's niet voor tijdsduur dat je online bent) en omdat een je met chatten steeds maar een paar bytes verstuurd kost het dan dus geen f*ck meer, en toen kwam ik het volgende probleem tegen, ik hebruik een T|T met een t68i en die 2 hebben dan dus een nonstop bluetooth verbinding open staan, en jah, dat kost NOGAL veel batterij, duz langer dan een uurtje of anderhalf kan je niet online, maar tog is het leuk voor even een babbeltje maken, en!!! in het buitenland is het STUKKEN goedkoper om mee te communiceren dan gewoon bellen, bellen kost zeg een euro per minuut vanuit frankrijk, en voor diezelfde euro kun je tog wel een uur chatten
naja, verichat ondersteund overigens ook nog yahoo messenger, ICQ en AOL, daarbij heb je ook nog emotion icons en heeft het een heuse MSNmessenger look, bij elkaar bevalt het me erg goed, voorwaarde was natuurlijk wel de aanschaf van zo'n palm ultra thin toetsenbord want chatten met grafity wil bij mij tog niet echt lukken :P Hayo
Met citaat reageren
  #34  
Oud 09 augustus 2003, 17:51
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
plaats gelijk even een link waar het te verkrijgen is... palmgear ofzo?
__________________
Met citaat reageren
  #35  
Oud 19 augustus 2003, 16:37
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
o.a.

als je er voor wilt betalen palmgear, maar je kunt ook gewoon www.verichat.com intikken en dan wordt je doorgelinkt, wat dat betalen betreft... er zijn natuurlijk ook andere wegen, check de XXXXXXXXX website

Laatst gewijzigd door fjodor; 19 augustus 2003 om 19:53.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 19 augustus 2003, 18:25
MajorQuick MajorQuick is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 28
Hotmail en WebPro

Met WebPro, standaard in de TT2, is het lezen en sturen van e-mails via Hotmail geen enkel probleem. Overigens, heb me laten vertellen dat eudora dit ook ondersteunt, gratis!
__________________
MasterQuick the Goodyman
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023