Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 november 2001, 08:18
BigAl
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe email addresseren ?

Hallo!
Ik wil graag direct uit mijn adresboek een email kunnen adresseren, zonder het gehele emailadres dus handmatig te moeten invoeren.

Is daar een manier voor of niet ?

Bedankt !!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2001, 14:00
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Email

Hallo,

Als je in je email programma staat (ik gebruik mail+ op mijn m505) en je drukt op NEW je gaat op het kopje TO staan en drukt dan op de linker bovenhoek waar NEW MESSAGE staat dan kies je voor OPTIONS en dan voor LOOK UP dan het adres van diegene die je een mail wil sturen dan pakt het mail programma automatisch het email adres. Dit moet dan natuurlijk wel ingevoerd zijn in het adresboek. Het geeft zo in zo alleen de namen van mensen die een email adres hebben. Dan op ADD drukken en klaar ben je!!!!!!!!!
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 december 2001, 00:02
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
In het standaard Mail programma van Palm gaat het als volgt (gecontroleerd in Palm OS 4.x en OS 2.x, dus dat zal in OS 3.x wel hetzelfde zijn).

- Begin een nieuw bericht
- Tap op de To: tekst bovenaan het scherm
- Tap op de Lookup button onderin scherm

Dit geeft een lijst van met namen en e-mail adressen in je Addressbook. Namen zonder e-mail adres zie je hier niet.

- Blader naar het adres (of schrijf de eerste letters van een naam tot je er bent)
- Selecteer de gewenste naam
- Tap op de Add button onderin het scherm
- Tap op de Done button onderin het scherm

Thatīs all. Het verhaal geldt niet alleen voor het To: veld maar ook voor het CC: veld. Je kan ook direct naar de Lookup functie springen via het Menu Options - Lookup of de shortcut /L. In dit geval moet je eerst het gewenste veld ( To: of CC: ) selecteren.

In Eudora mail gaat het op exact dezelfde wijze. Eudora gebruikt kennelijk de PalmOS functies hiervoor.

In MultiMail is er geloof ik een andere manier, maar ik heb MM even niet bij de hand.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023