Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2007, 13:42
alleleijnwork
Guest
 
Berichten: n/a
Angry DNS-error Palm Tungsten W .. HELP!

Het klopt dat dit onderwerp al meerdere malen is aangebroken op dit forum maar ik kom er gewoon NIET uit. Ik heb mijn Palm Tungsten W nu ongeveer een week en het lukt me niet op het internet te komen. Deze instellingen heb ik netjes overgenomen van de officiele HI.nl site (via sms instellingen ontvangen ging niet) en nog krijg ik de error: "Communications error. Please check coverage, check that the Host Address in Preferences is correct and try again"

Instellingen:

--Network--
Internet Everywhere
Username: -
Password: -
Connection: Mobiele Startsite
Connection Type: PPP
Idle Timeout: Never
Next Service: None
Query DNS: aangevinkt
Ip Address: Automatic

--Connection--
Name: Mobiele Startsite
Connect to: GPRS
APN: portalmmm.nl
Quality of Service: default
Header Compression: off
Data Compression: off

--Palm Web PRO preferences--
homepage: is gelockt maar word wel van gezegt dat ik deze moet verranderen volgens de hi-site handleiding
hostadres: webpro.palm.com

Alles leuk en aardig maar het doet het niet, nou las ik op dit forum ergens dat de server van KPN (hi) geen DNS-server nodig heeft en dat je deze dus beter uit kunt vinken.. -> "DNS error, Please check coverage, check that the Host Address in Prefrences is correct and try again." Dus toen heb ik DNS Query maar weer aangevinkt. Er stond in de handleiding ook iets over het verranderen van de homepage en aangezien hij hier ook een error over gaf besloot ik eens de de preferences van Palm Web PRO in te duiken.
Dus ik naar de Palm Web PRO Prefrences, ik verrander het hostadres naar
http://mobileportal/ (dit zou je eigenlijk bij home-page in moeten vullen maar die is om de een of andere wazige reden gelockt dus dan maar als test even hier neerzetten). Na dit verranderd te hebben krijg ik alweer doodleuk de DNS error. Ik heb het hele forum doorgestruint .. heel internet .. ik doe alles maar niks maar dan ook echt niks zorgt voor een oplossing. HELP!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 maart 2007, 12:10
Borowitz Borowitz is offline
Rob
Voornaam: Rob
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 41
Maak je contact via WIFI of via je mobiele telefoon?
Als ik je verhaal lees mis ik namelijk het feit dat je gaat inbellen....
Ik heb op mn T5 gprs geinstalleerd via setup devices: ISP-dialup, en dan *99# als telefoonnummer, kpn als inlognaam en gprs als wachtwoord... Dit werkt bij mij: als ik de melding krijg dat ik geen DNS kan vinden dan is er iets mis met deze instellingen (en doe ik ze opnieuw..)

Hoop dat dit je verder helpt.
Overigens: ook voor internet everywhere moet je kpn / gprs als inlognaam / ww proberen...
die heb ik van de site van KPN gehaald...

Groeten Rob
__________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023