Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01 december 2004, 08:53
thumper thumper is offline
Junior lid
Voornaam: Lex
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Kamerik
Berichten: 5
Citaat:
Op 30-11-2004, om 16:34 heeft Ce dit gezegd in bericht #36


Maar ja...je hebt een Phonedriver update van PalmOne en die zegt dat er ondersteuning is voor de 6230 (zonder beperkende voorwaarden te noemen)....dan hebben ze dat ook waar te maken.

Carel
Beste Carel,
Op http://www.palmone.com/us/support/do...phonelink.html staan wel degelijk beperkende voorwaarden:
"Release Notes

Due to certain limitations in the phone's features, palmOne cannot provide some functionality when paired with certain phones, as described below:
* Nokia 6230 and 6820:
SMS cannot be sent from or received on the handheld when the above phones are paired with the following products: Palm Bluetooth Card, Tungsten T, Tungsten T2, Tungsten T3 or Zire 72
NOTE: SMS is supported on Tungsten T5."

Wat niet vermeldt wordt is dat met bluetooth GPRS buggy is en Speed Dialing niet werkt.

Mijn conclusie is wel dat ik nu moet hopen op zowel een PhoneLink Update v3 alsook een nieuwe betere flash voor mijn 6230 (nu v.04.44 21-9-2004). Ik ga dit maar eens lekker laten varen voor een paar maanden en gebruik infrarood tot die tijd :-C
Met citaat reageren
  #42  
Oud 01 december 2004, 09:20
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Kan iemand mij vertellen of de combi Nokia 6230/K700i met een Clie via CoMa 4.5 goed werkt?

Op de site van CoMa zegt men dat dit mogelijks is, maar het bericht van Graf maakt mij enigzins argwanend. Heb geen zin om straks voor verrassingen te staan...
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #43  
Oud 01 december 2004, 12:15
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Nee,

Coma werkt niet met Nokia6230, met de K700i maak je meer kans. De support van CoMa heeft mij nog allerlei oplossingen voorgedragen maar geen van deze had enig succes.

ps had ik mijn baas nou toch maar overtuigd dat ik zo'n K700i moest hebben. De BT koppeling tussen de SE's en de Palm/CLIE geeft bijna nooit problemen.


Citaat:
Op 01-12-2004, om 03:20 heeft Danskonijn dit gezegd in bericht #42
Kan iemand mij vertellen of de combi Nokia 6230/K700i met een Clie via CoMa 4.5 goed werkt?

Op de site van CoMa zegt men dat dit mogelijks is, maar het bericht van Graf maakt mij enigzins argwanend. Heb geen zin om straks voor verrassingen te staan...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 01 december 2004, 12:24
Flapper
Guest
 
Berichten: n/a
tja, het is iets

Ook ik heb regelmatig naar updates gezocht en meel gestuurd. Erg vriendelijke emails en soms ook loze beloftes

Heb nu dus V2 geinstalleerd en kan in iedergeval weer op internet e.d.

We balen dat SMS niet werkt! was een superfunctie!

Ik hoop dat een van jullie knappe koppen een oplossing weet óf dat Nokia met een V3 komt!
Met citaat reageren
  #45  
Oud 01 december 2004, 12:39
AdLentis
Guest
 
Berichten: n/a
Ik twijfel steeds meer of ik wel voor een 6230 zal gaan in april 2005... dit is errug!

Voorlopig nog via IR met 6510, met om-en-om wel/niet werkende GPRS.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 01 december 2004, 13:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Re: Re: prut zooi

Citaat:
Op 01-12-2004, om 07:42 heeft Graf Zum Kotzen dit gezegd in bericht #40
Bij alle andere drivers zoals bv de driver voor de Nokia 6310i is de driver prima bruikbaar in een CLIE om contact te maken met de Nokia via bluetooth. Het leidt ook niet tot een softe reset .

GZK

Dat is dan een mooie extra. Je gaat toch ook niet bij Philips lopen zeuren als een van hun updates niet werkt op een Sharp?

PalmOne is *geen* Sony. Ze draaien in de basis dezelfde OS, maar de hardwareondersteuning is anders en zijn de drivers soms wel (heb je geluk) en soms niet geschikt (Palmone is jou helemaal niks verplicht).

Daarom richt je je pijlen nu naar het verkeerde bedrijf.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 01 december 2004 om 17:33.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 01 december 2004, 17:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Daarom vind ik persoonlijk dat PalmSource dus moet zorgen voor die drivers, zodat zij support hebben voor moderne communicatie apparaten. Dan is het geen kwestie van palmOne en Sony.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 02 december 2004, 16:32
hans j hans j is offline
Senior lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 61
6230

Bij mij werkt de combinatie 6230 T|T via BT

gr.
hans
Met citaat reageren
  #49  
Oud 02 december 2004, 16:40
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De IR verbinding met de S55 voor Orange NL werkt ook. De drivers hiervoor hoeven dus niet meer bij orange vandaan te komen. Goede zaak!
__________________
Met citaat reageren
  #50  
Oud 02 december 2004, 20:09
thumper thumper is offline
Junior lid
Voornaam: Lex
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Kamerik
Berichten: 5
Re: 6230

Citaat:
Op 02-12-2004, om 16:32 heeft hans j dit gezegd in bericht #48
Bij mij werkt de combinatie 6230 T|T via BT

gr.
hans
Je bedoelt waarschijnlijk voor een internet verbinding met GPRS of als modem inbellen, maar niet voor SpeedDial en SMS. Dat werkt niet.

GPRS tussen de 6230 en TT3 met 6310i driver werkt bij mij ook wel, maar zelfs dat is veel onstabieler dan met mijn vorige toestel, de 6310.

Zoals ik al schreef werkt alles wel OK met infrarood...
Groeten, Lex
Met citaat reageren
  #51  
Oud 18 januari 2005, 23:32
Sakura
Guest
 
Berichten: n/a
Ik word hier toch wel heel erg innig triest van, heb je een wereld apparaat als de T3 voor (zeer) veel geld gekocht, vertikt palm het om een goede driver te maken.
Zelfs ir werkt bagger met de nokia 6230 voor SMS.
Ik ben bang dat die driver er nooit gaat komen.
En om nou een T5 te kopen, laat maar.
Jammer dat palm hiermee hun klanten zwaar teleurstelt, en zelfs (ben ik van overtuigd) zeer veel klanten zal verliezen aan het CE platform.

Want als je alle ellende nu ziet met ondersteuning voor de 6230 voor de T3, heb ik zeer weinig hoop op toekomstige ondersteuning voor de T5 met toekomstige GSM's.

Iemand hier op dit forum nog ideeen wat nu te doen, en hoe Palm te bewegen toch eens aan hun klanten te gaan denken?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 18 januari 2005, 23:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Heel flauw, maar: een Treo!

Dat is uiteindelijk toch het doel van palmOne. Neemt niet weg dat het tot die tijd natuurlijk ook zo goed behoort te werken. Maarja, er zijn nu eenmaal standaarden gemaakt en Nokia zal er wel weer eens van afwijken.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 19 januari 2005, 19:50
Sakura
Guest
 
Berichten: n/a
Het zal wel weer niet helpen, bij die eikels van de helpdesk, maar heb ze onderstaand mailtje maar gestuurd

Citaat:
Well, what a bad start of the new year of PalmOne, and what a hit in the face for all Palm customers world wide.
I recieved the attached mail from Palm saying they wanted to start the new year well prepared and that there was a updated phone driver. Well, finally i tought, after almost 6 months and tons of mail they finally did what they had to do in the first place, making a phone driver for the best sold phone worldwide, the Nokia 6230 for the Palm Tungsten T3.

But what a huge disappointment, again Palm blundered and disappointend all there custumers.

May i suggest that if Palm wants to get rid of there custumers, they simply can close all there factorys and burn them down to the ground and let the market be taken over by the WinCE platform.

Already lots of Palm users are getting rid of there Palms, and exchange them for a handheld of a compeny who DO care of there customers, and who DO supports the best sold phone in the world.

Right now i suggest everybody I speak (and that are a lot op people in my line of work) not to buy a Palm as long as PalmOne isn't giving a proper support to there custumers and there support and developers aren't doing the job they are payed for.

But well, at the bottom line, against better judgement I have to ask, is there still at the PalmOne factorys anyone anywhere who DO care of there customers, and who IS willing to do something for them and IS doing is job he is payed for, like making a driver for the Nokia 6230?





A very very disappointed and very very angry Palm user.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 19 januari 2005, 20:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik verwacht niet dat iemand van het support-team enige invloed heeft op de rest van palmOne, dus zo'n mail is zinloos. Ik zou in ieder geval geen antwoord verwachten op de laatste vraag.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #55  
Oud 19 januari 2005, 21:35
Sakura
Guest
 
Berichten: n/a
Verwacht ik ook eik niet echt (ik verwacht eik zelfs helemaal geen antwoord )

We zouden eik achter het email adres moeten zien te komen van iemand die daar wel invloed heeft.

Maar hoe dan ook, dit word echt een gebed zonder eind, en hoe tevreden ik ook ben met mijn T3 (met name dankzij TomTom) soms krijg ik toch nog bijna spijt dat ik niet voor een CE gekozen heb, daar zijn deze problemen (voor zover ik weet) helemaal niet.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 20 januari 2005, 18:08
Sakura
Guest
 
Berichten: n/a
Nou ja, iig een antwoord gehad, voor wat het waard is.

Citaat:
Dear Customer:



Thank you for contacting palmOne Technical Support. My name is Mohan and I am responding to your recent email. I understand that you have the Bluetooth connectivity issue related to the Nokia 6230.



I do understand your concerns and frustration caused as a result to this situation. Please accept our sincerest apologies for any inconvenience this may have caused you.



Please be guided that your feedback is essential in developing a better product and service for our customers. We have taken note of your comments and forwarded them to the appropriate department for further review.



Again, we at palmOne apologize for any inconvenience this may have caused you



I regret to say that presently we are not having the drivers for the phones and handheld which are not displayed in the webpage. However please visit our website frequently for all the updates regarding this.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 16 februari 2005, 10:50
hjdevries hjdevries is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2003
Berichten: 54
Citaat:
Op 05-11-2004, om 15:20 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #11
Hoewel het natuurlijk van de gekke is dat palmOne niet zelf die (gratis) drivers levert, is er wel een betaald alternatief, namelijk CoMa Deluxe.
Als reactie op dit bericht las ik de meldingen van enkelen van jullie dat CoMa Deluxe niet werkte in combinatie met hun mobiel. Dat gebeurde mij met mijn Siemens SX1 ook, maar ik heb het na enig gepuzzel wel werkend gekregen !

Je krijgt GEEN DRIVER voor je mobiel ! Je krijgt wel de configuratie voor gebruik van je provider via GPRS & infrarood. Internetten/e-mailen krijg je er werkend mee. Automatische configuratie werkt dus ook niet in Coma (immers geen driver), handmatige configuratie wel.

Wat ik pa na enig 'prutsen' besefte was, dat ik behalve de configuratie van CoMa ook de Mail Server op de Palm (in mijngeval in VersaMail) moest aanpassen. Die stond ingesteld op gebruik van de andere (oude) telefoon/verbinding. Pas toen ik hier de nieuwe configuratie voor gebruik van de SX1 instelde werkte de boel goed en nu kan ik via het GPRS-modem in de SX1 mijn e-mail ook weer afhandelen.

Laatst gewijzigd door hjdevries; 16 februari 2005 om 11:00.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 18 februari 2005, 23:04
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Motorola V3 en bluetooth

Ik heb vergelijkbare problemen als andere in deze thread. Een nieuw toestel, de Motorola V3 die goed contact maakt via Bluetooth met mijn T3. Echter ik kan geen "driver" vinden in de sectie "preferences / Connection" of in "preferences / Phone". Alle andere drivers zoals die voor een Siemens S55 etc. werken niet.


De Palmsite heeft een phonelink update van nov 2004 en deze is ouder dan mijn toestel jong is.... als je snapt wat ik bedoel.

Weet iemand een oplossing?
Met citaat reageren
  #59  
Oud 07 mei 2005, 23:28
AdLentis
Guest
 
Berichten: n/a
Angry SMS van Nokia 6230 toch wel werkend op T3?

Yeah okay, dit slaat alles, mijn vermoeden is dus nog waar ook. Er zullen heel wat mensen zijn die zich bedrogen voelen door palmOne, nadat ze dit gelezen hebben:

http://micke.hallendal.net/archives/..._6230_a_1.html

(Scroll een eind naar onderen...)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023