Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 september 2006, 10:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
[Nieuws] Willen Europeanen Treo's?

Dat Vodafone Treo's gaat verkopen in Europa is waarschijnlijk bij de meeste Palmclub-bezoekers inmiddels bekend. De voormalige productplanner voor Palm, Michael Mace, vraagt zich echter openlijk af of de nieuwe generatie Treo's wel succesvol kan zijn in Europa.
Volgens Mace bestaat er in Europa een officieus 'rangen en standen'-systeem voor telefoons; het type telefoon is in Europa zeer belangrijk voor je uitstraling. Bij lunches legt iedereen z'n telefoon op tafel, en aan de hand daarvan wordt status toebedeeld. Hoe stijlvoller de telefoon, hoe beter. Ook het merk is belangrijk. Treo's zouden niet statusverhogend werken; door de toetsenborden is het imago wat te 'geeky'. En geen 'geek' in de goede (Amerikaanse) zin van het woord; visionair en waarschijnlijk rijk, maar sociaal onbeholpen en onhandig.
Alle (toekomstige) Treo-bezitters zijn dus bij deze gewaarschuwd.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2880-7yfj2m0slcg.jpg‎ (18,3 KB, 41x gelezen)

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 06 september 2006 om 16:11. Reden: link in bericht foutief
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 september 2006, 10:30
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik zou zeggen: maak een smalle, compacte Treo met alleen een alfanummeriek toetsenbord en zorg ervoor dat de T9-invoer in alle applicaties werkt. Maarja, hoe statusverhogend is een GSPDA tijdens een zakenlunch?

EDIT
Alfanummeriek? Ik bedoel natuurlijk nummeriek (0-9 # *)


Laatst gewijzigd door digilb; 18 september 2006 om 08:58.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 september 2006, 10:41
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Gezien het feit dat ik ze niet zo mooi vind (understatement): waarschijnlijk zeer statusverhogend!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 september 2006, 10:51
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
je neemt natuurlijk je secretaresse mee

kan ook bedreigend zijn; treoman zou misschien wel eens meer info kunnen hebben.
Of misschien is het wel allemaal geneuzel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 september 2006, 11:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Maar wat een flauwekulstatement zeg, is er werkelijk serieus onderzoek gedaan naar dit fenomeen? Welk zichzelf respecterend bedrijf voert zijn politiek aan de hand van dit soort vage uitspraken/vermoedens??

O ja, Palm dus.

Ik ken trouwens ook nog een goed motto voor Palm om voor te gaan: een goed product verkoopt zichzelf!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 september 2006, 13:01
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Ik zou zeggen: maak een smalle, compacte Treo met alleen een alfanummeriek toetsenbord en zorg ervoor dat de T9-invoer in alle applicaties werkt. Maarja, hoe statusverhogend is een GSPDA tijdens een zakenlunch?
Alfanumeriek? Je pleit juist voor alleen numeriek.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 september 2006, 13:20
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Hmmm ja, ik bedoel dus numeriek: 0 t/m 9 dus, en een hekje en een sterretje.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 september 2006, 14:37
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Maar dan wel met een Nederlands woordenboek erachter svp! Anders is de T9 functionaliteit alleen maar onhandig!
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 september 2006, 16:13
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Jaha, da's weer mooi marketingonderzoek... Daaruit zou omgekeerd moeten blijken dat de mensen met de beste posities dus de meest fancy telefoons hebben.

Tweede puntje: zijn Treo's in Azië wel succesvol of in ieder geval succesvoller dan in Europa? Azië is naar mijn gevoel veel meer statusgericht dan Europa, eigenlijk denk ik dat Europa over het algemeen helemaal niet zo statusgericht is. In ieder geval Nederland niet. Dat strookt dan ook niet met de conclusie.

Trouwens, wie legt z'n telefoon elke lunch op tafel? Dat gebeurt eerder omdat je net gebeld bent, of een telefoontje verwacht (bijvoorbeeld van iemand die mee gaat lunchen) dan om maar op subtiele wijze te laten zien dat je een geweldige telefoon hebt en dus zelf ook wel geweldig moet zijn

Overigens zou de nerdy bijsmaak van Treo's in Europa wel waar kunnen zijn. Maar dat is dus in negatieve zin; met andere woorden een dergelijke telefoon helpt je dus niet. In de VS (blijkbaar?) wel. Is de VS dan misschien gevoeliger voor de status of geavanceerdheid van de telefoon? Dat is dus het tegengestelde...

Treo's zijn niet bekend in Europa en dus wordt daar een beetje vreemd tegenaan gekeken. Immers, waarom zou je met zo'n koelkast rondlopen als daar (voor zover bij de meesten bekend) geen duidelijke voordelen aan zitten? Volgens mij is dat het punt. Kan je twee dingen doen: 1) zuchten of 2) iets aan je marketing doen.

Overigens, zo'n normaal formaat Treo lijkt mij ook een goede keuze, al zal je iets aan beperkingen moeten doen aan je gebruikservaring ten opzichte van een volledig toetsenbord. Maar voor die doelgroep maakt het niet uit, het is geen verandering voor hen vanaf een ander normaal toetsenbordje. Ik heb er ooit wel eens voor de gein wat schetsjes voor gemaakt en gekeken welke knoppen je zou kunnen dumpen en dergelijke. Palm moet maar bellen voor echt goed advies
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 september 2006, 16:34
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Ik heb er ooit wel eens voor de gein wat schetsjes voor gemaakt en gekeken welke knoppen je zou kunnen dumpen en dergelijke. Palm moet maar bellen voor echt goed advies
Laat zien, laat zien!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 september 2006, 16:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Jaha, da's weer mooi marketingonderzoek...
Het is geen marketingonderzoek, maar de persoonlijke mening van Michael Mace. Die mening is voor het eerst verschenen op z'n eigen weblog.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 september 2006, 22:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Willen Europeanen Treo's?
Ja hoor, ik wil wel een nieuwe Treo zolang het maar met PalmOS is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #13  
Oud 06 september 2006, 23:25
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Oh jee

Ik heb er nou net vorige week een gekocht. Een Treo. Had ik dit eerder geweten dan had ik het niet gedaan. Gadverdamme.........
..........................................................................

GEINTJE

Beter een Palm in je hand dan een geek in je hoofd
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 september 2006, 03:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb wel de indruk dat de kultuurkloof tussen de US en de EU niet altijd even goed is ingeschat door Michael Mace. In zijn eerste artikel gaat het voornamelijk over de vraag of men in Europa wel de nieuwe Palm Treo wel wil. En als reden haalt hij daarvoor de telefoon als statusobjekt aan. En dus wordt die telefoon altijd op de daarvoor voorbehouden plaats (zie bijlage) op tafel uitgestald.

Dit artikel in de International Herald Tribune gaat over een sociologische studie over telefoongewoontes in Londen, Parijs en Madrid en daarin wordt vermeld dat men de telefoon op tafel legt om een plaats vrij te houden.
Citaat:
Young Parisian women often use the mobile phone as a proxy for another person by placing it on a café table if they are sitting alone.
The message, Lasén said, is that someone will arrive soon.
After the companion arrives, phones are usually then put away in Paris and also in London, but residents of Madrid often keep their phones out on the table.
Het plaatsen van de telefoon op tafel, heb ik alleen nog maar gezien uit praktische overwegingen. Namelijk dat de telefoon zou gekneld geraken in te strakke broekzakken. En naast de telefoon ligt ook de sleutelbos, geldbeugel en sigarettenpakje op tafel. Je staat soms eigenlijk wel te kijken dat er nog niet meer diefstallen gebeuren.

In zijn tweede artikel gaat hij dieper in op de strukturele verschillen van het telefoongebruik in de US en de EU en daar zit hij wel goed mee.

Wat mij tijdens een bezoek aan de US zeer verwonderde, dat men op veel plaatsen 'long distance' (naar een andere staat) of internationale gesprekken nog steeds aan een 'operator' moet aanvragen, terwijl hier in de EU men gewoon alle cijfers voor de internationale kode intoetst. Normaal zijn Amerikaans en modern synoniemen, maar als gevolg van een starre markt, hinken ze toch op heel wat vlakken achterop.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 september 2006, 06:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghia
Wat mij tijdens een bezoek aan de US zeer verwonderde, dat men op veel plaatsen 'long distance' (naar een andere staat) of internationale gesprekken nog steeds aan een 'operator' moet aanvragen, terwijl hier in de EU men gewoon alle cijfers voor de internationale kode intoetst. Normaal zijn Amerikaans en modern synoniemen, maar als gevolg van een starre markt, hinken ze toch op heel wat vlakken achterop.
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar wat ik er van gelezen heb zijn de telecomprovider daar nogal beschermend ten opzichte van hun eigen netwerk. Ze staan niet zo open voor samenwerking. Dat kan eventueel iets te maken hebben met de verdeeldheid tussen CDMA en GSM netwerken. Zo kon je vijf jaar geleden niet eens naar iemand bellen op een ander netwerk, in ieder geval niet zonder hinder. Dat zou dan nu nog steeds zo zijn? SMS is daar dacht ik ook nooit echt aangeslagen, omdat providers het nooit eens konden worden en het dus niet werkte tussen netwerken. Toch vreemd, als je ziet wat een bakken met geld het in Europa en Azië oplevert... Misschien is juist daarom e-mail wel populair, omdat dat gewoon een standaard is onafhankelijk van providers. Dat verklaart dan weer de populariteit van Blackberry's en Treo's in de VS Zijn we rond geloof ik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023