Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel software heb jij illegaal?
Geen! Ik wil de software markt nie verzadigen 66 38,37%
1 15 8,72%
2 tot 6 47 27,33%
Meer dan 7 programma's illegaal. bout aan de softwaremarkt, alles moet free zijn! 44 25,58%
Aantal stemmers: 172. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15 december 2003, 08:44
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Red face

Citaat:
Op 14-12-2003, om 20:21 heeft miniad dit gezegd in bericht #19
Ik download alles legaal
Dan test ik het
en dan ga ik over tot koop
Althans dat is de bedoeling
Ik heb geen Creditkaart
Dus blijf ik ongewild met de ilegale software zitten
Ik los het op door daar een backup van te maken
en daar ben ik erg zuinig op
Uiteraard kan de eigenaar een copie krijgen
Helder verhaal

De eigenaar kan een kopie krijgen van je credit card die je niet hebt of van de backup van je legale download?

Met citaat reageren
  #22  
Oud 15 december 2003, 09:04
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Zo roept een Helder verhaal toch weer vragen op..

Het is soms moeilijk om legale software legaal te maken.

Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 december 2003, 09:20
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155


Ik begrijp hier nog steeds niets van. Als je geen illegale software hebt, hoe kan het dan moeilijk zijn om deze legaal te maken?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 december 2003, 16:24
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
ik heb op mijn palm geen illegale soft ware tenzij je freeware daaronder wilt plaatsen.
Sommige programma's wil ik wel kopen maar heb geen creditcard, moet misschien in de nabije toekomst er toch maar 1 gaan aanschaffen. Dit geldt met name voor programma's als zlauncher, nu blijf ik het maar doen met de launcher die standaard op je palm zit.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 december 2003, 15:27
Anubix
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb mijn Palm al legaal moeten kopen, is dat niet genoeg?

De enigste programma's die geld waard zijn, zijn van die mooie freeware programma's waar dat ontwerpers (meestal 1 iemand) veel tijd heeft ingestoken om het ze mooi te krijgen en dan nog eens gratis weggeeft.
Meestal staat op hun website "donate via paypal". Die mensen krijgen dan ook iets van mij als ik hun programma veel gebruik...
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 december 2003, 15:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
ik heb op mijn palm geen illegale soft ware tenzij je freeware daaronder wilt plaatsen
Freeware is juist de enige categorie waar je niet voor hoeft te betalen om het te mogen gebruiken. Shareware mag je gebruiken om uit te proberen. Wil je het blijven gebruiken, dan wordt er verwacht dat je betaald.
Commerciële programma's hebben vaak een probeertijd van enkele weken, hierna stoppen ze er gewoon mee of je wordt bezig gehouden met nag-screens met het verzoek te gaan betalen.

Ik heb een tijd lang heel veel verschillende programma's geprobeerd en ze meestal weer verwijderd. Uiteindelijk heb ik een paar goede programma's aangeschaft en daar ben ik dan ook tevreden over. Dat er dan wel eens een beter programma komt (Silverscreen heb ik vervangen door Launcher X, Backupbuddy deels vervangen door Backupman) neem ik op de koop toe.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #27  
Oud 21 december 2003, 00:37
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Polletje

Ik kan eigenlijk niet antwoorden op deze poll.
Ik heb al een aantal programma's aangeschaft en heb nog geen illegale software.
Dit is echter absoluut niet om de softwaremwarkt te verzadigen. Sterker nog, er is nog lang niet genoeg keuze. Want er zijn nog steeds een aantal soorten programma's die ik zoek, maar waarbij ik er nog niet een kan vinden die ik goed genoeg vind.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #28  
Oud 28 december 2003, 18:28
frarie's schermafbeelding
frarie frarie is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 25 mei 2003
Berichten: 156
In mijn studententijd: Alles illegaal.
Nu: Alles legaal behalve Windows. Kan ik er wat aan doen dat die spelletjes niet naar Linux geport worden?!?! Ben overigens de laatste tijd wat met WineX voor Linux aan het spelen (lid geworden): http://www.transgaming.com/. Werkt best goed, maarja, da's wat off-topic.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 08 juli 2005, 06:10
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
Thumbs up kopen

proberen is een en kopen wel.... als het mij bevalt gun ik het de maker zeker .
maar sommige prijzen? soms denken makers wel als MS
update 10euro nog een update nog eens betalen .

gelukkig vallen palm progjes van prijs heel goed mee
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #30  
Oud 08 juli 2005, 14:05
AadjeS
Guest
 
Berichten: n/a
Nee dus....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingOfDos
heb jij illegale software op je palm?
Nee dus... Ik wil niet roomser dan de paus overkomen en hier en daar zal op mijn (vele) PC's in huis en op het werk wel wat staan wat er eigenlijk niet hoort te staan, maar het is zeker geen streven om zoveel mogelijk pakketjes te scoren.

Als (ex) shareware auteur, aangesloten bij de Association of Shareware Professionals, wist ik van te voren dat er een ruime marge niet-legale copies van mijn product gebruikt zouden gaan worden. Toch heeft me dat niet tegengehouden het shareware concept te gebruiken.

Daarnaast bleef het gewoon f*cking irritant als je er achter kwam dat een bedrijf (mijn shareware product was gericht op bedrijven, niet op particulieren) geen klant van je was maar wel goede sier maakte.

Volgens mij is het nog steeds zo dat een fabrikant van een product de vrijheid heeft de prijs daarvan te bepalen. Als die prijs je niet bevalt dan koop je het niet en ga je een alternatief uitzoeken. Als voldoende potentiele klanten de prijs te hoog vinden dan moet de fabrikant zich maar gaan bedenken over zijn prijsstelling.

En voor wat beteft de 'alles moet vrij zijn voorstanders'? Ik zal jouw fiets eens meenemen en kijken hoe je daarop reageert
Met citaat reageren
  #31  
Oud 08 juli 2005, 14:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik zal jouw fiets eens meenemen en kijken hoe je daarop reageert
Nouja, het argument die gebruikers van illegale software dan aanvoeren zal zijn: laat maar een exacte kopie achter, dan mag je best mijn fiets hebben.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #32  
Oud 08 juli 2005, 14:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Met citaat reageren
  #33  
Oud 08 juli 2005, 15:09
AadjeS
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
laat maar een exacte kopie achter, dan mag je best mijn fiets hebben.
Een mooie zwartwit of kleurenfoto is zeker niet voldoende
Met citaat reageren
  #34  
Oud 08 juli 2005, 16:07
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Voor bijna alle betaalde producten is wel iets gratis te krijgen, dus als je dan toch per se niet wil betalen dan vind ik persoonlijk dat je ze ook niet moet gebruiken, maar op zoek moet naar een alternatief.
Een goede vervanger van windows is linux, al worden daar misschien wat minder spelletjes voor gemaakt (heb trouwens nog nooit windows voor de palm gezien (zie topic), maar goed...). Documents to go is ook niet de enige applicatie op de palm waar je mee kunt werken, dus als je dat te duur vind is er heus iets anders.
Ik zou het ook niet leuk vinden om dagen aan iets te werken en er dan uiteindelijk niet voor betaald te krijgen. Da's voor mij de reden om applicaties gewoon te kopen, of op zoek te gaan naar een alternatief. (Docs to go zat bij mijn lifedrive )

--Hans
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 juli 2005, 11:56
Vincent's schermafbeelding
Vincent Vincent is offline
Lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: Enschede
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Vincent
Tja...

De programma's welke ik het meeste gebruik waren als op de T3 voorgeinstalleerd. Daarnaast gebruik ik TomTom veel, daar heb ik dan ook voor betaald en verder een freeware movieplayer.

Daarnaast speel ik wel eens wat games, vorig jaar heb ik een keer betaald voor een game, weet niet eens meer hoe het het heet, was een prachtspel, leek op command & conquer maar dan voor de palm. Dat spel was gewoon geld waard.
Speel af en toe nog wel eens een spelletje op m'n T3, maar ik vind gewoon dat die het geld niet waard zijn, dus betaal ik er ook niet voor.

Buiten het feit om dat ik student ben en weinig geld te besteden heb.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 juli 2005, 13:53
TLM
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn
Ik ben niet van het principe dat alle software gratis moet zijn, maar ik ben student en heb simpelweg geen geld om software te kopen.
Dit is een veelgehoord excuus (excuus ja, geen typo) waarom je niet
zou betalen voor software waar andere mensen hun tijd en geld in
gestopt hebben
...
en dit is dan meteen ook het meest belachelijk excuus
Met citaat reageren
  #37  
Oud 31 juli 2005, 16:27
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Heb slechte ervaring met illegale software....Desondanks ben ik van mening dat voor sommige software absurde prijzen gevraagd worden. Daarbij liggen registratiecodes van software voor het oprapen op het www.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #38  
Oud 31 juli 2005, 18:41
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paco
Heb slechte ervaring met illegale software....Desondanks ben ik van mening dat voor sommige software absurde prijzen gevraagd worden. Daarbij liggen registratiecodes van software voor het oprapen op het www.
Bij winkels zoals Pdassi.nl moet je bij het kopen van software vaak je hotsync ID opgeven. Zo wordt er een registratiecode aan verbonden, en kun alleen jij de software op jouw apparaat gebruiken. Dat van die registratiecodes gaat voor het leeuwendeel van de software dus niet op.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #39  
Oud 31 juli 2005, 23:45
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ik heb geen illegale software. Ook geen illegale muziek cd's of dvd's. In mijn optiek is dit simpelweg stelen. Ik zou ook geen fiets meenemen van een ander. Waarom dan wel software, muziek of films?

Als ik iets te duur vind, koop ik het niet. Geldt hetzelfde bij andere zaken. Als ik een trui te duur vind, neem ik die ook niet zomaar mee uit de winkel......Dus ik snap simpelweg niet zo goed hoe mensen het een normaal kunnen vinden en het ander verwerpen.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 01 augustus 2005, 11:27
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB
Bij winkels zoals Pdassi.nl moet je bij het kopen van software vaak je hotsync ID opgeven. Zo wordt er een registratiecode aan verbonden, en kun alleen jij de software op jouw apparaat gebruiken. Dat van die registratiecodes gaat voor het leeuwendeel van de software dus niet op.

Maar vaak ook niet, weet ik uit ervaring. Maar daar gaat het eigenlijk ook niet over. En ja, natuurlijk is het een vorm van diefstal, dat zal ik niet ontkennen.....Het is ook niet dat m'n palm vol staat met illegale software maar soms is het wel heel erg aantrekkelijk.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023