Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 december 2005, 14:40
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Treo: gebruik van meerdere BT apparaten

Hallo,

Mijn Treo gebruik ik in combinatie met een Genius Handsfree BT in de auto en voor mijn TomTom maak ik gebruik van een Oasis BT Receiver.
Beide apparaten zijn als Trusted Device in mijn Treo bekend.
Hoewel de apparaten op zich redelijk werken, merk ik wel dat de Treo nogal eens moeite heeft bij het wisselen van deze BT apparaten. Als ik bv. TT afsluit en daarna mijn Handfree set activeer voor gebruik met de Treo, wil deze laatste nog al eens vastlopen. Ook vraag ik me af wat er gebeurt als tijdens het navigeren met TT er een telefoongesprek binnenkomt op de Treo en dus de Handsfree set. Dat laatste is me overigens nog nooit gebeurd...
Samengevat: ik heb het gevoel dat gebruik van meerdere BT apparaten op de Treo een probleem kan veroorzaken. Toen ik nog een T3 gebruikte, had ik ook het programma BtToggle in gebruik, omdat de Tungsten nogal eens moeite had met correct afsluiten van BT verbindingen.
Heeft iemand van jullie goede/slechte ervaringen bij het gebruik van meerdere BT apparaten op de Treo? Gebruikt iemand BtToggle op zijn Treo?
Ik ben dus op zoek naar tips en ervaringen met/voor gebruik van meerdere BT apparaten op de Treo...
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 december 2005, 16:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik kan alleen maar iets zeggen over BtToggle op de Treo 650: dat werkte dus niet goed.

BtToggle leek niet in de gaten te hebben of Bluetooth aan of uit stond (terwijl dat nu net is waar ik dat pakket voor gebruik). Ik moet er wel bij vermelden dat dit in maart 2005 was en sindsdien heb ik BtToggle niet meer geprobeerd (volgens mij is er ook geen nieuwere versie uitgekomen).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2005, 00:57
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Conclusie: Wisselen van BT apparaten is omslachtig..

Hallo,

Ik heb van de makers van BtToggle begrepen dat zelfs hun programma geen oplossing biedt voor het automatisch wisselen van een BT connectie...
Ik heb ook advies gevraagd aan de helpdesk van PDAShop.nl. Hun advies:
Schakel na verlaten van elke applicatie die BT gebruikt, erna ook de BT radio van de Treo uit via het icoontje rechtsboven.
In de praktijk betekent dat, dat ik na een navigatierit met TomTom na het verlaten van het programma, ook de BT radio uit moet schakelen. Daarna de BT-GPS Receiver uitzetten. Vervolgens de BT radio van de Treo weer aanzetten om hem te kunnen pairen met de BT handsfree set...
Nogal omslachtig allemaal....Misschien zijn er andere Treo gebruikers, die verschillende BT apparaten en applicaties gebruiken in de auto? Ik wil graag hun tips en ervaringen weten hoe ze daarmee omgaan....
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 28 december 2005 om 00:59. Reden: Titel van het bericht aangepast
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2005, 11:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Lex, met Bluefang (freeware) kun je iig gemakkelijk BT aan en uit zetten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023