Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 december 2005, 10:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Intern geheugen Treo

Als nieuwe Treo 650 bezitter ben ik benieuwd hoe andere eigenaren van deze smartphone omgaan met het gebruik van hun interne geheugen...
Als ex-Tungsten T3 gebruiker maakte ik me nooit druk om de capaciteit van het interne geheugen. Van de beschikbare 64 MB had ik altijd ruim 30 MB leeg. Nu ik mijn Palm programma's heb overgezet van de T3 naar de Treo, merkte ik echter dat ik van het bescheiden RAM geheugen van de Treo van de (slechts) 21 MB beschikbare interne geheugenruimte, er nog maar 6MB ter beschikking had..Ik heb al zoveel mogelijk "geheugenvreters" naar een externe SD-kaart verplaatst, maar ik vraag me nieuwgierig af, of ik op afzienbare termijn een probleem ga krijgen door b.v. de aanwas van Agenda- en Contactpersoon gegevens. Misschien zie ik spoken, maar ik ben benieuwd naar de mening hierover van andere Treo bezitters.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2005, 10:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Lex, als het gaat om Contacts (of afspraken) zie je inderdaad spoken. Dergelijke gegevens nemen erg weinig ruimte in beslag en je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je Treo daardoor volloopt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 december 2005, 10:45
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Lex, als het gaat om Contacts (of afspraken) zie je inderdaad spoken. Dergelijke gegevens nemen erg weinig ruimte in beslag en je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je Treo daardoor volloopt.
Mits je de update naar 1.13 hebt geinstalleerd. Daarvoor kon deTreo wel degelijk vollopen vanwege een grote Contacts- of Calendar-database, door het nieuwe type geheugen.

Het is een feit dat zonder de update een verzameling programma's op een Treo 650 ongeveer drie tot vier Mb meer innemen dan op een T3. Daarbij zijn ook meegeteld de databases voor PIM-databases.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 december 2005, 12:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo Maurice en Jaap,

Dat is dan gelukkig weer een "kerst-spook" minder. Tsja, als je luxe van 64MB gewend was komt die 25 MB wel heel karig over. Wat is ooit de filosofie geweest om de Treo met zo weinig intern geheugen uit te rusten..?
Ik heb even gecheckt onder Phone -> Option -> Phone Info en daar staat onder meer te lezen Firmware 01.28, Software Treo650-1.13-ROW, Hardware A. Is dit inderdaad de laatste versie?

Bedankt en groet,
Lex

Overigens excuus voor al dat gevraag. In het begin snap je niet direct alle bijzonderheden van zo'n nieuw speeltje...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 december 2005, 12:35
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Ik heb even gecheckt onder Phone -> Option -> Phone Info en daar staat te lezen Firmware 01.28, Software Treo650-1.13-ROW, Hardware A. Is dit inderdaad de laatste versie?
Ja, dat is de laatste versie. Er schijnt een nieuwe update onderweg te zijn, maar daar zijn enkel maar geruchten over...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Overigens excuus voor al dat gevraag. In het begin snap je niet direct all in's en out's van zo'n nieuw speeltje...
Daar zijn we voor hier, als je de zoekmachine maar gebruikt
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 december 2005, 12:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik vermoed dat je vraag over waarom de Treo uitgerust is met zo weinig geheugen een retorische is, maar toch ga ik er op in. Ik weet het namelijk ook niet en begin me er steeds meer aan te ergeren. Je gaat toch programma's "verzamelen" en 21mb is snel vol.
Heeft iemand een idee? Misschien om de Treo nog meer te onderscheiden van de gigagrote Lifedrive? Of was er simpelweg geen ruimte meer in de behuizing van de Treo?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 december 2005, 13:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Een grotere chip lijkt me niet het probleem. Fysiek zal die niet echt groter zijn, zie ook de SD-kaartjes. Meer geheugen geeft geen grotere SD-kaart. Blijft over: economische motieven. Wellicht is dat NVFS geheugen een stuk duurder als je het én snel (want anders is de Treo te langzaam) én veel wilt hebben

Het is vooral vervelend dat je die ruim twintig MB's niet volledig kan gebruiken omdat de Treo dan te weinig ruimte heeft en instabiel wordt. In deze thread over resets bij de Treo 650 wordt daar ook op ingegaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 december 2005, 13:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien moet je JP eens vragen hoe die dat doet, die heeft een aardig grote collectie programma's op zijn Treo weten te krijgen
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 december 2005, 13:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heeft JP misschien meerdere Treo's? Een voor Utilities, de ander voor Databases, en een derde voor Email en Internet?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 december 2005, 13:02
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Wat ik doe om mijn interne geheugen een beetje leeg te houden: ik gebruik PowerRun (te testen en kopen bij plamsource.com of pdassi.nl). Met dat, de meeste mensen hier wel bekende, programma kun je iets op de kaart zetten terwijl het lijkt alsof het nogsteeds intern staat. Dit kan ook weer heel snel ongedaan gemaakt worden. Het zet eigenlijk een soort 'shortcut' van de Treo naar de kaart die ervoor zorgt dat het programma naar het interne geheugen wordt gekopieerd als je het gebruikt en weer terug naar de kaart als je het niet meer gebruikt. Bevalt me heel erg goed. Vraag me alleen altijd af of dit niet juist de 'geen memory protection' probleen in kaart speelt (pun intended) maar mijn subjectieve indruk is dat dat niet het geval is. Als je nu maar genoeg kaartjes koopt (bv 13 GB zoals Andrew van Treonauts) kun je heel veel applicaties meenemen op je Treo!

Hoop dat dit helpt (en niet allang wist...)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 december 2005, 14:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
MSMount for OS5 (weliswaar een bètaversie, maar wel prima werkend) is een ideaal programma voor als je intern geheugen tekort komt, én geheugen vrij hebt op een geheugenkaartje; je wijst een map op je geheugenkaart toe aan MSMount en de programma's (eventueel met databases) die in die map staan zie je gewoon in je launcher alsof ze in het interne geheugen staan. Ideaal, en mijns inziens minder omslachtig dan Powerrun.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 januari 2006, 18:06
Ramesh's schermafbeelding
Ramesh Ramesh is offline
Persona non grata
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Ramesh
MSMount werkt NIET op de Treo
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 januari 2006, 18:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramesh
MSMount werkt NIET op de Treo
MSMount werkt SOMS op de Treo.

http://mytreo.net/forum/index.php?PH...&topic=9336.15

MSMount heeft als stukje hobbysoftware nooit de betafase verlaten en kan dus niet stabiel en consistent gebruikt worden voor alles wat je ertegenaan gooit.

Een betere oplossing dan MSMount is PowerRun.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 januari 2006, 19:20
Ramesh's schermafbeelding
Ramesh Ramesh is offline
Persona non grata
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Ramesh
Aha, dat wist ik niet..... ik probeer altijd iets maar 1X en geef het geen 2de kans en was daarom al een actieve PowerRun en TealAlias gebruiker...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 januari 2006, 19:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
PiDirect II en Zlauncher zijn andere goeie opties! Met ZLauncher krijg je dan gelijk een hele launcher mee. Maar eenmaal gemaakte koppelingen werken ook in de normale launcher.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 januari 2006, 20:31
Ramesh's schermafbeelding
Ramesh Ramesh is offline
Persona non grata
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Ramesh
pidirect II is best prijzig en is geloof ik ook niet compatible met de Treo (ik zou het weer fout kunnen hebben), ZLauncher ziet er wel interessant uit en daar ga ik zelf eens de Demo van proberen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 januari 2006, 20:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, dat klopt: Pidirect werkt blijkbaar alleen op OS4. :')

Nouja, leuk voor de makers van PowerRun dat de keus zo beperkt blijft
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 januari 2006, 11:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
MSMount heeft als stukje hobbysoftware nooit de betafase verlaten en kan dus niet stabiel en consistent gebruikt worden voor alles wat je ertegenaan gooit.
Ik heb nog nooit problemen gehad met MSMount. Hobbyistensoftware kan ook goed zijn .
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 maart 2006, 18:15
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Hai allemaal,

Ik ben er al een tijd mee bezig en vroeg me af wat andere voor oplossingen hebben geregeld.

Ik probeer nu al tijdje Zlauncher en moet zeggen het programma bevalt me wel.
Alleen de basisprogramma's die op de Treo zelf moeten staan maken dat het toch snel aan de grens van 6 mb over zit (het viel me nl op dat onder dat aantal mb de treo wat meer problemen met resets kreeg)

Wat ik nu draai op de Treo zelf:
4Cast
Acrobat reader (veel handleidingen zijn nu eenmaal in pdf)
Antivirus Symantec (puur om klanten te overtuigen van nut virusscanner)
Documents to go 8001 (onderweg wat werk verrichten hoort nu eenmaal bij vak)
FBTV (ff kijken welke tv programma's ik gemist heb )
Get News
Handzipper (voor als ik online drivers e.d. moet downloaden)
Quicknews
TCMP (de boog kan niet altijd gespannen zijn)
Trafficstat
Zlauncher


Deze kunnen naar mijn weten niet op SDcard, dus dan is 21 mb gauw aan de grens van 6 mb.

Hoe lossen jullie dit op?

Dat vroeg ik me af.

Groeten.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 maart 2006, 21:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Docs to Go kun je bijna in z'n geheel op de kaart plaatsen met de Dataviz Tech Tool (www.dataviz.com). Scheelt zo'n 2 mb.

Acrobat Reader zou ik niet gebruiken, omdat hij groter en slechter is dan het freeware PalmPDF.

TCPMP kost bij mij geen ruimte. Gewoon alles op de kaart in /Palm/Launcher gooien.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023