Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 03 januari 2006, 18:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michielvd
Ik blijf hier berichten lezen van mensen die het wel voor elkaar krijgen om PIT op een Treo geactiveerd te krijgen. Bij mij blijven ze halsstarrig weigeren. Ik heb daar al eens een keer een klacht over ingediend en de reactie van de telefonische klantenservice was toen om te huilen (zal jullie de details besparen).

Ga maar eens op een andere manier een klacht bij ze neerleggen daar...
Bram had gewoon gezegd dat ie een MDA compact thuis had liggen: toen was het opeens geen probleem. Ben ook van plan dit soort dingen te doen als ze me het op de normale manier weigeren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #62  
Oud 03 januari 2006, 18:33
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Zijn er meer gebruikers die erg vaak de vraag over speedmanager krijgen of ze gebruik willen maken van geoptimaliseerde plaatjes? Dit wordt opgeslagen dmv cookies, maar volgens mij gaat er ergens iets fout. Ik vraag me af of ik de enige ben die er last van heeft.
Hello Bram

Dacht even dat ik de enige was die sinds het installeren van speedmanager problemen heb gekregen met bepaalde internet toepassingen. Juist datgene waar ik GPRS bedrijfsmatig het meest voor nodig heb is niet meer te gebruiken!
Bij programma's kon ik inderdaad niets vinden om te verwijderen, maar als ik je goed begrijp kan je via cookies het euvel verhelpen?

Gegroet, Mathé
Met citaat reageren
  #63  
Oud 03 januari 2006, 19:02
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theodoor
Hello Bram

Dacht even dat ik de enige was die sinds het installeren van speedmanager problemen heb gekregen met bepaalde internet toepassingen. Juist datgene waar ik GPRS bedrijfsmatig het meest voor nodig heb is niet meer te gebruiken!
Bij programma's kon ik inderdaad niets vinden om te verwijderen, maar als ik je goed begrijp kan je via cookies het euvel verhelpen?

Gegroet, Mathé
Voor zover ik heb gecheckt wordt er onderaan elke pagina wat javascript toegevoegd. Als ik over een week weer bij mijn eigen pc zit, zal ik via BT dialup wat meer uitproberen. Waar gebruik je het bedrijfsmatig voor als ik mag vragen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #64  
Oud 03 januari 2006, 20:39
Timmer Timmer is offline
Lid
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Heb ik ook! Sinds een week!

Was te snel: ik heb dus ook steeds die vraag over die Speed manager.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 03 januari 2006, 22:22
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Voor zover ik heb gecheckt wordt er onderaan elke pagina wat javascript toegevoegd. Als ik over een week weer bij mijn eigen pc zit, zal ik via BT dialup wat meer uitproberen. Waar gebruik je het bedrijfsmatig voor als ik mag vragen?
Hoi GM,
Het verwijderen van de cookies hielp niet: Het enige wat gebeurde is, dat ik opnieuw die vragen van T-Mob. kreeg of ik speedm. weer wilde installeren. Met mijn EDGE kaartje van Telfort heb ik verder geen problemen (behalve dat daar het data transport en bellen te duur is, en mijn nummer er niet op geporteerd is...).
Ik gebruik voor mijn veebedrijf het zgn. "Total Farm System" van Agis Automatisering (www.agis.nl). Een zeer vooruitstrevend programma waarbij een veevoud aan data-stromen samengebracht worden in 1 toepassing.
Ik gebruik Blazer als browser uiteraard.

Laatst gewijzigd door metck; 03 januari 2006 om 22:25. Reden: Url verbeterd.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 03 januari 2006, 22:33
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Het verwijderen van de cookies hielp niet: Het enige wat gebeurde is, dat ik opnieuw die vragen van T-Mob. kreeg of ik speedm. weer wilde installeren.
Wat ik van de helpdesk heb gehoord is dat de instelling via cookies wordt onthouden. Af en toe krijg je een popup die het cookie uitleest, en als je nog geen keuze hebt gemaakt wordt die popup zichtbaar.
Van wat ik zelf al heb gezien wordt er, wordt je wanneer je internet een tijdje niet gebruikt hebt via een HTTP/1.1 302 Found header doorgestuurd naar een pagina van T-mobile die je cookie uitleest. Wat er vervolgens gebeurt weet ik niet, maar ik vermoed dat je bij een goed koekje teruggestuurd wordt naar de pagina die je opvraagt, en anders de vraag 'wil je sneller?' krijgt.
Veel meer heb ik nog niet getest, maar ik weet wel dat er onder elke pagina wat Javascript toegevoegd wordt.

Een ander probleem, waarvan ik vermoed dat het aan T-mobile ligt, is dat openstaande inactieve verbindingen automatisch verbroken worden. Denk hierbij aan Verichat en Chattermail. Misschien wil jij testen of je hier ook last van hebt?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #67  
Oud 04 februari 2006, 21:46
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een hoop g.z..k gehad mij de Belcompany door Pocket internet totaal.
Wat blijkt nu:

1. Ik heb aangevraagd een Flex .. abonnement met pocket internet totaal.
De uiterstvriendelijke jongen hielp mij de treo te voorzien van pocket internet totaal.
Netjes Imei nummer doorgegeven van treo, en op abonnement gezet dat het een MDA was.
2. Abonnement werd geactiveerd en pocket internet totaal ook, MAAAAR.......
Na de KS van T-mobile gebeld te hebben bleek dat het abonnement van Pocket internet totaal geen 9,50 was maar 50,- euro.
Ze kunnen dus achterhalen uit het imei nummer van welke leverancier het toestel komt en wellicht ook het type.

Wat is nu het verhaal achter pocket internet totaal:
Het werkt 100% zeker op je treo daar ben ik zeker van ik heb het tenslotte gezien met eigen ogen.
Je krijgt dus als je een toestel erbij neemt welke door T-mobile goedgekeurd is een korting op het abonnement waardoor je 9,50 pmnd betaald.
Pas dus goed op met het afsluiten van pocket internet totaal als je dit niet tesamen met een actie toestel doet, je gaat voor gaas voor 50,- euro pmnd voor een lange tijd.
Dat ze het imei nummer erbij vragen is ook niet voor niets!
Als jij je kaartje in je treo steekt en het simnr komt niet overeen met het imei nummer welke doorgegeven is bij het afsluiten dan berekenen ze de data gewoon op basis van de gebruikte data!!!

Wat voor mij nog wel een groot raadsel blijft is waarom T-Mobile dit alleen bij deze specifieke toestellen aanbied !?!?

Dus mensen pas op met wat je doet, een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 04 februari 2006, 22:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dus betaal je nu 9,50 EUR per maand of 50 EUR, en hoe heb je dat opgelost?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #69  
Oud 05 februari 2006, 00:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astatic
Na de KS van T-mobile gebeld te hebben bleek dat het abonnement van Pocket internet totaal geen 9,50 was maar 50,- euro.
Pocket Internet Totaal is €9,50; internet totaal is €50. PIT is een korting die gegeven wordt wanneer je aan bepaalde voorwaarden voldoet, op je rekening zie je dat terug doordat er eerst €50 berekend wordt, waar een paar regels later de korting weer afgaat.
Waar het nu bij jou om gaat is of de winkel je PIT of IT heeft verkocht. Je hebt als het goed is een kopie meegekregen van het contract dat je hebt ondertekend, en daar staat het vermeld. Staat er IT op, zit je vast aan de hoge prijs. Staat daar PIT op, heb je mazzel. Je moet bellen met de klantenservice en erg verbaasd zijn (volgens de meneer van de winkel zou het prima werken, op je contract staat ook PIT, etc). Als het goed is, wordt er daarna slechts €9,50/maand berekend, en wordt het geld dat je met de eerste rekening teveel hebt betaald verrekend, zodat alles goed komt *mompelt iets met ervaring*
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #70  
Oud 05 februari 2006, 08:22
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
@ Gazpacho Ik heb dus contact gehad met T-Mobile en die zouden de gemaakte fout corrigeren, de vriendelijke dame vroeg me imei nummer van het nieuwe toestel (welke ik er gratis bij gekregen heb) en zou dit door gaan geven bij de activatie afdeling.
@ Bram Ik heb dus PIT op het abonnement staan, zo hebben we het ook in eerste instantie aangevraagd maar is door T-Mobile zonder enige correspondentie internet totaal geactiveerd.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 05 februari 2006, 15:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
@ Astatic:

Je hebt dus een ander toestel erbij gekregen bij je abonnement (zo'n toestel die ook op de "geschikt" - lijst staat voor PIT?), en je gebruikt het IMEI nummer van dat toestel om PIT te activeren?

/me die de bibbers krijgt omdat zijn T-Mobile abonnement over 3 weekjes ingaat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #72  
Oud 05 februari 2006, 15:57
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
@ Gazpacho

Ja ik heb dus uiteindelijk een toestel genomen die door T-Mobile goedgekeurd is.
Je kan de sim zonder problemen in je palm gebruiken alleen als ze daadwerkelijk het simnr aan je opgegeven Imei nummer koppelen voor de doorberekening dan zal je de gebruikte data appart af gaan rekenen.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 09 februari 2006, 21:07
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
@ Astatic:

Je hebt dus een ander toestel erbij gekregen bij je abonnement (zo'n toestel die ook op de "geschikt" - lijst staat voor PIT?), en je gebruikt het IMEI nummer van dat toestel om PIT te activeren?

/me die de bibbers krijgt omdat zijn T-Mobile abonnement over 3 weekjes ingaat.
Ik mag hopen dat je naast die Treo ook nog een toestel hebt die op hun lijst staat want anders ben je in de aap gelogeerd.
Zonde om voor minimaal 9,50 pmnd een jaar lang gewoon de data nog los naast je abbo af te moeten rekenen.
Ik hoop met je mee duimen dat je geluk hebt !
Met citaat reageren
  #74  
Oud 09 februari 2006, 21:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Die lijst van toestellen die door T-Mobile zijn "goedgekeurd", waar staat die ergens?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #75  
Oud 09 februari 2006, 21:47
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de pdf file even gedownload zodat je terug kan zoeken met welke toestellen je een korting krijgt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf toestellen.pdf‎ (63,4 KB, 13x gelezen)
Met citaat reageren
  #76  
Oud 09 februari 2006, 23:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astatic
Ik mag hopen dat je naast die Treo ook nog een toestel hebt die op hun lijst staat want anders ben je in de aap gelogeerd.
Zonde om voor minimaal 9,50 pmnd een jaar lang gewoon de data nog los naast je abbo af te moeten rekenen.
Ik hoop met je mee duimen dat je geluk hebt !
Heb ik niet, en ik hou niet zo van apen die in mijn bed logeren

Er zijn genoeg mensen op dit forum die het voor mekaar hebben gekregen met slechts een Treo, en ik ben absoluut gefocust op het resultaat dat het mij ook gaat lukken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #77  
Oud 09 februari 2006, 23:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank je voor de lijst. Helaas staat mijn oude toestel er niet op. Zouden ze doorhebben als je het IMEI-nummer van iemand anders opgeeft? Het kan natuurlijk zijn dat je mbv het IMEI-nummer geidentificeerd kan worden, maar aan de andere kant kan het ook een truucje zijn van T-Mobile om te doen alsof. Wie weet het?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #78  
Oud 09 februari 2006, 23:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Dank je voor de lijst. Helaas staat mijn oude toestel er niet op. Zouden ze doorhebben als je het IMEI-nummer van iemand anders opgeeft? Het kan natuurlijk zijn dat je mbv het IMEI-nummer geidentificeerd kan worden, maar aan de andere kant kan het ook een truucje zijn van T-Mobile om te doen alsof. Wie weet het?
Ik verdenk sommige medewerkers er ook van om een blacklist van IMEI nummers aan te maken: dus als je zegt dat je een Treo 650 hebt en het echte IMEI nummer geeft, dat men het "zogenaamd" invoert maar ondertussen het op een blacklist gooit zodat wanneer je belt met een andere call-agent, hij dan kan zien dat die IMEI nummer geblacklist is.

Dit verhaal is niet op bewijzen berust
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #79  
Oud 09 februari 2006, 23:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Volgens mij zijn helpdesk-medewerkers niet in staat tot dit soort zelfstandig denken (althans dat hoop ik).

Maar om terug te komen op mijn eerdere punt. Stel dat ik het IMEI-nummer van een vriend van mij met een MDA gebruik om internetpakket te activeren. Zou dat dan werken? En zou het werken als die vriend van mij ook zijn internetservice al had geactiveerd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #80  
Oud 10 februari 2006, 08:20
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk nog steeds dat ze aan de hand van je imei nummer en de daarbij gebruikte simkaart kunnen koppelen of je nu wel of niet pocket internet korting krijgt of niet.
Wat mij wel opvalt is dat als ik online kijk naar het verbruik dat de data die ik b.v. gebruik via mijn treo! niet doorberekend wordt.
Het is afwachten wat voor rekening ik de komende maand ga krijgen, dan pas kan ik uitsluitsel geven of ze op DIT moment daarop controleren.
Verder wil ik iedereen die toch de gok wil wagen waarschuwen dat je bij een niet positief resultaat minimaal een jaar lang 59 euro gaat betalen per maand omdat je een abonnement aangaat als eerste en ten tweede je palm niet in de korting valt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023