Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juli 2009, 17:51
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Question Kan in een Treo 650 van Cingular updaten met de Updater voor 'Generic phones'

Mijn trouwe oude Treo 650 van KPN heeft de geest gegeven en ik wilde niet wachten totdat de Pre eindelijk in Nederland uit komt, ik was zo onthand zonder Treo! Daarom heb ik in de States goedkoop een andere Treo 650 op de kop getikt. Die is wel GSM en wel unlocked, maar toch 'branded' door Cingular. Wat ik niet had verwacht is dat de hardware ook echt net iets anders is: er zit geen camera in.

Nu wil ik de wel de nieuwste Palm OS versie/firmware gebruiken. Updater 1.20 is echter alleen maar voor 'Unlocked Generic GSM phones'. Updater 1.13 is wel voor alle 'Unlocked GSM phones'.

Kan ik toch gewoon 1.20 proberen in te draaien? Of krijg ik grote problemen als dat mis gaat? Of zou ik altijd veilig zijn als ik eerst een ROM-kopie maak met de Treo ROM tool for windows?

Of is versie 1.20 eigenlijk niet de moeite waard? (Ik was op mijn oude Treo nooit verder gekomen dan 1.13)

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Treo650CingularBack.jpg‎ (46,7 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg Treo650CingularFront.jpg‎ (59,1 KB, 14x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juli 2009, 21:24
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Je wil die Cingular updaten? Op de foto is ie toch kaput?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2009, 21:47
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Je wil die Cingular updaten? Op de foto is ie toch kaput?
Nee, de KPN is kapot, de nieuwe Cingular doet het prima. Zie je de reflectie op het scherm misschien aan voor een barst?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juli 2009, 10:19
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Vreemd, als ik de tweede foto bekijk staat er bij de tumbnail "treo650cingular.jpg" en het scherm heeft precies uitgelopen kristallen...
Enfin. Mijn enigste ervaringen met het updaten van de ROM is van een GSM treo 600 en van een GSM treo 650.
Ik vermoed dat hij zal checken of het kan, en dat je er dat zal uitvliegen als het niet de correcte hardware is, maar dat weet ik helemaal niet zeker. Dus kan ik je eigenlijk niet echt helpen..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023