Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2007, 16:56
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Eerste ervaringen met WM6

Jawel jawel, lang verwacht en eindelijk daar.
Gisteren alras de update uitgevoerd op de 750v. Over dat proces niets dan lof...als een zonnetje.
Op het eerste gezicht is er niet heel veel aangepast. Wat wel merkbaar is is dat de telefoon sneller reageert als je naar de diverse menu's wil. Super.
Over de stabiliteit tot zover niets dan lof. Alles loop tot nu toe soepel en zonder irritatie.
Je zou bijna denken dat alles zowaar ineens goed zou gaan...jammer genoeg blijft dat een utopische gedachte het is MSFT.
Het gehele vodafone pushmail stuk werkt om onverklaarbare redenen ineens niet meer.
In eerste instantie komt er nog wel mail binnen maar gaat het fout met reply'en. Later, na tussenkomst Vodafone helpdesk, komt er ook geen mail meer binnen, zijn er diverse foutmeldingen en het is voorbij.
Het is zelfs niet meer mogelijk om een nieuw email bericht te beginnen. De mailapp. stopt midden in het proces. Gelukkig blijft de telefoon dan niet hangen.
Vele resets, inclusief harde, verder en veel tijd met de VF helpdesk ligt er nu een ticket bij de 2e lijn.
We zullen zien wat dat ons brengt.

Ben benieuwd naar andere reacties.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Michel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2007, 17:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2007, 19:32
jerome jerome is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 15 februari 2007
Berichten: 23
bij mij ging de download mis nadat deze begonnen was, en je kunt het maar 1 keer proberen. Heel fijn. Jerome

ondertussen is het wel gelukt. Ik merk eigenlijk niet zo veel verschil maar het werkt goed. TomTom en pushmail geen probleem. Onder WM5 kwam je m.b.v de OK knop -langer indrukken- in het overzicht actieve programma's en kon je alles afsluiten. Dat was wel handig maar dat werkt niet meer.

Laatst gewijzigd door jerome; 08 september 2007 om 20:52.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 augustus 2007, 15:25
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
In aanvulling op eerder bericht nog de volgende verbetering met MW6, het blijkt namelijk zo dat de treo nu gewoon oplaad met de USB activesync kabel.
Je hoeft de treo niet meer aan 2 kabels te hangen.
dat is nog eens een positieve verassing

Aan de pushmail kant geen verbetering. werkt nog steeds niet. Tijdelijk opgelost door er een separate email account van te maken die buiten pushmail om loopt. Krijg ik in elk geval weer mail binnen.

Wat verder nog opvalt is de snelheid waarmee mail nu van de server binnenkomt. Werkelijk sneller dan het licht. Bravo.

Michel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2007, 21:21
jurgen32's schermafbeelding
jurgen32 jurgen32 is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 juni 2005
Locatie: Tilburg
Berichten: 64
For users that uses Blackberry Connect might want to hold your upgrade plan as it is not compatible Windows Mobile 6 at this moment.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 september 2007, 17:47
winkieflash
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Ik heb gister ook WM6 op mn Treo gezet - echt geweldig, stukje sneller en een stukje mooier dan WM5

Het enige waar ik me aan erger is die gekke 'Youre Roaming - This could cost you more blabla' melding als ik email binnenhaal. Deze melding krijg je voordat de verbinding tot stand wordt gebracht.

Iemand een mooie registry-hack hiervoor? Aangezien ik op een Telfort netwerk zit, ben ik altijd aan het roamen via KPN, dus die melding heb ik ook altijd!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 september 2007, 21:03
Shaif's schermafbeelding
Shaif Shaif is offline
Junior lid
Voornaam: Shaif
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 2
Ik had al WM6 op mijn HTC Touch en nu ik het ook op de Treo heb is het

Hij is veel sneller dan op WM5 en in mijn beleving blijft hij niet zoveel meer hangen en ik heb geen vertraging als ik een gesprek opneem.

Ben erg blijf met mijn treo

Wel heb ik begrep dat bij sommige mensen de pushmail van Vodafone niet meer werkt ik gebruik Web2mail in combinantie met een Orange en mijn mail werkt gelukkig wel.
__________________
In gebruik HTC Touch en Treo 750v
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 september 2007, 21:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winkieflash Bekijk bericht
Ik heb gister ook WM6 op mn Treo gezet - echt geweldig, stukje sneller en een stukje mooier dan WM5

Het enige waar ik me aan erger is die gekke 'Youre Roaming - This could cost you more blabla' melding als ik email binnenhaal. Deze melding krijg je voordat de verbinding tot stand wordt gebracht.

Iemand een mooie registry-hack hiervoor? Aangezien ik op een Telfort netwerk zit, ben ik altijd aan het roamen via KPN, dus die melding heb ik ook altijd!
Zit ook op Telfort, ook constant "roaming" in de carrier-balk en het driehoekje bovenin. Reuze irritant.

probeer dit:

Citaat:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\RIL

You will need to create a New DWORD value. Call it NoRoamInd and set the Value Data to 1, if you want it back on simply change it to 0. Power cycle the phone so that the changes take affect.
Deze hack werkte niet bij mij trouwens.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 02 september 2007 om 21:44.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 september 2007, 14:18
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Het wordt nog leuker.....
Vandaag bericht gehad van Vodafone 2e lijn dat de WM6 update NIET door vodafone wordt ondersteund?
Als reden werd aangegeven dat "de meeste applicaties niet zullen werken met WM6"
Dat is nogal een statement temeer omdat alles werkt, sterker nog op een aantal fronten duidelijk verbeterd is, BEHALVE de Vodafone pushmail applicatie.
Die werkt dus niet.
Rare actie die echter niet tot een oplossing leidt. Volgens VF moet ik me maar bij Palm melden aangezien de update daar is uitgebracht zonder hun medewerking quote " anders stond de update welop onze website en niet op die van Palm"

Tot zover de service van Vodafone.


Michel de Beer
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 september 2007, 16:40
jeanpaulh jeanpaulh is offline
Lid
Voornaam: Jean Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2007
Locatie: Schijndel
Berichten: 10
Gisteren ook WM6 op mijn Treo 750v gezet. Over alles goed te spreken. Problemen die eerder genoemd zijn heb ik geen last van.

Echter.... wanneer ik mijn treo met de rode telefoon knop op stand by wil zetten dan gaat de backlight uit (zoals het hoort) en binnen 2 seconden weer aan. Ik krijg mijn backlight niet meer uit nu.

Alle mogelijkheden in het toestel, bij opties backlight en power settings. Helaas geen resultaat!

Iemand enig idee wat ik vergeet?

Groet, Jean Paul
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 september 2007, 17:42
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Het zou kunnen zijn dat hij weer aangaat als je verbonden bent met activesync. Bij mij komt hij dan weer op.
Als ik echter niet aan de kabel hang blijft backlight gewoon uit.

Michel
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 september 2007, 19:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dat is een bug (helaas) .. je moet de backlight minimaal op 50% zetten om ervoor te zorgen dat de backlight ook echt uit blijft.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 september 2007, 19:26
jeanpaulh jeanpaulh is offline
Lid
Voornaam: Jean Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2007
Locatie: Schijndel
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Het zou kunnen zijn dat hij weer aangaat als je verbonden bent met activesync. Bij mij komt hij dan weer op.
Als ik echter niet aan de kabel hang blijft backlight gewoon uit.

Michel
Probleem bij mij is omgekeerd, hij blijft branden, wat ik ook doe.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 04 september 2007, 17:02
jeanpaulh jeanpaulh is offline
Lid
Voornaam: Jean Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2007
Locatie: Schijndel
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Dat is een bug (helaas) .. je moet de backlight minimaal op 50% zetten om ervoor te zorgen dat de backlight ook echt uit blijft.
Het lijkt er op alsof de PDA niet meer in de slaap stand kan komen. De backlight gaat soms 2 seconden uit maar dan is alles op het scherm nog wel te zien. En schiet dan weer aan. Gevolg is dat de accu nog sneller leeg is, lees: een halve dag.

Ben benieuwd of er al een fix is. Probeer windows te mailen. Andere opties zijn welkom, behalve WM 6 er afhalen natuurlijk.

Groet, Jean Paul
Met citaat reageren
  #15  
Oud 04 september 2007, 19:21
Goeree
Guest
 
Berichten: n/a
Nu het erop gaat lijken dat met WM6 Vodafone's pushmail niet werkt, zou ik mijn Treo graag (tijdelijk) willen terugzetten naar WM5. Is dat mogelijk?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 september 2007, 14:24
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Volgens mij lukt dat niet. de update is niet terug te draaien.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 september 2007, 16:11
treeI/O
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Treo750v en pushmail

Ik heb vorige week van vodafone een nieuwe .cab gekregen voor pushmail op WM6. Werkt weer perfect!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 september 2007, 09:07
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Zou je dit forum willen verblijden met de vindplaats van deze cab. Heb namelijk de laatste versie van Vodafone site gedownload en die werkt nog steeds niet. Zelfde probleem als voorheen.

Als alternatief kun je ook de cab posten op het forum.

michel

Laatst gewijzigd door Mwfadebeer; 11 september 2007 om 09:17.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 11 september 2007, 13:23
treeI/O
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow pushmanager WM6

Had ik natuurlijk ook gelijk kunnen doen. Ik heb deze gekregen van vodafone via de mail en is inderdaad nog niet via hun website te downloaden, waarom weet ik niet.
  1. oude pushmanager verwijderen
  2. softreset
  3. nieuwe installeren
  4. de rest wijst zich vanzelf (weer aanmelden met nummer en wachtwoord). Bij mij bleven de postbussen intakt en werden weer netjes gepusht.
Gr, treei/o
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip pushWM6.ZIP‎ (901,8 KB, 30x gelezen)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 11 september 2007, 14:52
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Nou bedankt Joost.

Inmiddels heb ik het hier ook weer aan de praat zonder omwegen.

Zit nog steeds te wachten op de terugbel actie van Vodafone's 2e lijn. Die zouden "direct" contact opnemen als er een oplossing beschikbaar kwam.
Draait natuurlijk om de definitie van "direct"

Michel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023