Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2005, 09:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Serverproblemen

Een verklaring over de serverproblemen en de lange downtime van gisteren volgt later.

- jp
  #2  
Oud 28 februari 2005, 21:55
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
En ik dacht al dat het een probleem op mijn PC was ! Alle beveiligingen nagelopen waarom mij plotseling toegang geweigerd werd. Kinderen al op hun kop gegeven "wat heb je nou weer gedownload !".

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
  #3  
Oud 28 februari 2005, 22:03
RichardT3
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had er vandaag ook al last van, laten we hopen dat de admins er snel uitkomen

Laatste uur gaat het overigens prima.
  #4  
Oud 28 februari 2005, 22:34
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Ik was niet zo verrast eigenlijk. Om de één of andere reden is deze site zo vaak down voor mij
  #5  
Oud 28 februari 2005, 22:42
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
ja hoor

ook bij problemen kan pas na 3x inloggen en wordt veel keren de toegang geweigerd naar een ander forum .
ben er zeker van dat je wel een oplossing vind ... merde "the connection is refused to.... hier gaan we weer
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
  #6  
Oud 01 maart 2005, 01:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Sinds de verhuizing naar de nieuwe server is het alleen "bad karma" voor de Palmclub geweest. Even door de zure appels heen bijten jongens, ik weet ook het fijne er niet van en geloof me, voor een forum addict als ikzelf is downtime niet fijn , maar ik weet zeker dat JP er recht bovenop zit.

(Bram is wezen skieën deze week)
__________________
FoleoCentral.com
  #7  
Oud 01 maart 2005, 09:52
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Citaat:
Op 01-03-2005, om 01:52 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #6

(Bram is wezen skieën deze week)
Begrijp ik hier uit dat Bram de schuld krijgt van de problemen met de server?
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre

Laatst gewijzigd door RenéD; 01 maart 2005 om 09:56.
  #8  
Oud 01 maart 2005, 09:53
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heren,

Ik hou het nog even kort. Het is inderdaad momenteel niets anders dan ellende en zonder Bram is het helemaal nogal behelpen. Ik probeer zo goed en kwaad mogelijk steeds leven in de site te blazen, maar dat is korte termijn werk. Er zal waarschijnlijk een geheel nieuwe server moeten komen, maar we zijn er nog niet uit.
In ieder geval is het voor ons volkomen onverklaarbaar waarom de server steeds zo blijft hangen. Het lijkt niet aan de configuratie te liggen, want hij deed het op een compleet andere Linux-server precies zo (de reden waarom we toen verhuisd zijn naar een eigen server).
Kortom: we zijn er druk mee bezig, maar reken nog maar wel op de nodige downtime

- jp
  #9  
Oud 01 maart 2005, 09:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:52 heeft RenéD dit gezegd in bericht #7
Begrijp ik hier uit dat Bram de schuld krijgt van de problemen met de server?
Laat ik dat AUB niet meer horen! Bram (Bram) is een zeer gewaardeerde admin en zijn gemis wordt nu pijnlijk duidelijk. Ik heb niet altijd de tijd om continu de Palmclub-server te monitoren en met z'n tweeen en zijn briljante herstart-scripts was dat veel beter te doen. De server heeft het echter op het moment zo kwaad, dat zelfs het herstart-script geen soelaas kan bieden. Temeer een reden dat de aanwezigheid van Bram gemist wordt.
  #10  
Oud 01 maart 2005, 10:08
Jurgen
Guest
 
Berichten: n/a
Euch, dan is het toch eenvoudig, laten we allemaal gaan skieën dan hebben de admins hier lekker de tijd om alles op te lossen

Ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar ik begrijp jullie frustraties jongens!
  #11  
Oud 01 maart 2005, 14:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:52 heeft RenéD dit gezegd in bericht #7


Begrijp ik hier uit dat Bram de schuld krijgt van de problemen met de server?
Eh, nee. Zodra ik merk dat de server het niet doet is een klein berichtje naar hem genoeg om de server manueel te herstarten zodat alles het weer doet, dus dat is alleen maar goed werk vanuit die richting.

Bram is *echt* wezen skieen met zijn ouders deze week.
__________________
FoleoCentral.com
  #12  
Oud 01 maart 2005, 16:44
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Citaat:
Op 01-03-2005, om 10:08 heeft Jurgen dit gezegd in bericht #10
Euch, dan is het toch eenvoudig, laten we allemaal gaan skieën dan hebben de admins hier lekker de tijd om alles op te lossen
Ben met oud en nieuw al wezen skien, maar toen werkte alles nog gewoon! daar ligt het dus niet aan.

ps. ik zei niet dat de schuld bij Bram ligt, maar dat het leek in het stukje dat hij de schuld kreeg
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre
  #13  
Oud 01 maart 2005, 17:18
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Verkeerd begrepen

Als er momenteel twee mensen die zijn die er alles aan doen om de website en het forum in de lucht te houden dan zijn het Jean-Paul en Bram.

Zoals Gazpacho al aangaf, als er iets mis it met de website of het forum, geef maar een gil richting een van die twee en het komt goed...

Maar zelfs 'nerds' (en dat bedoel ik dan als groot compliment) als deze twee mannen moeten er af en toe tussenuit

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #14  
Oud 01 maart 2005, 17:57
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
JP: Misschien je TREO650 volgende keer meegeven met Bram zodat hij een remote sessie kan opstarten.

Maar petje af voor jullie 'nerds' want zonder palmclub (dus jullie) zou ik mijn dagen hier minder goed door komen!!
__________________
aawa
  #15  
Oud 01 maart 2005, 19:46
JvanEkris JvanEkris is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 26
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9
Bram (Bram) is een zeer gewaardeerde admin en zijn gemis wordt nu pijnlijk duidelijk.
Je server denkt er waarschijnlijk net zo over en mist gewoon die knuffel van Bram elke avond: dit is zijn manier om te laten merken dat ie een van zijn baasjes mist
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9
Ik heb niet altijd de tijd om continu de Palmclub-server te monitoren en met z'n tweeen en zijn briljante herstart-scripts was dat veel beter te doen. De server heeft het echter op het moment zo kwaad, dat zelfs het herstart-script geen soelaas kan bieden. Temeer een reden dat de aanwezigheid van Bram gemist wordt.
Mocht je hulp van mij of Marty nodig hebben moet je maar seintje geven. Jouw ervaring en zeer goede raad heeft ook regelmatig ons (www.pocketpc-club.nl) een hoop ellende bespaard, het mag ook wel eens van de andere kant komen. Schroom niet om aan te kloppen!

Jaap
  #16  
Oud 01 maart 2005, 20:45
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
@Jaap:

Hopelijk is er binnenkort een stabiele situatie en ondertussen is alle hulp welkom.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #17  
Oud 02 maart 2005, 00:59
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 01-03-2005, om 09:56 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #9 De server heeft het echter op het moment zo kwaad, dat zelfs het herstart-script geen soelaas kan bieden.
Herstartscripts zijn geen oplossing, maar alleen symptoombestrijders. In afwachting van een definitieve oplossing verrichten ze goed werk, maar dat mag alleen tijdelijk zijn.
Wat ik van hier zie heb je een geheugen probleem en als ik iets zou proberen, gooide ik tijdelijk Flash eruit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #18  
Oud 02 maart 2005, 11:05
JvanEkris JvanEkris is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 26
Citaat:
Op 02-03-2005, om 00:59 heeft ghia dit gezegd in bericht #17
Herstartscripts zijn geen oplossing, maar alleen symptoombestrijders. In afwachting van een definitieve oplossing verrichten ze goed werk, maar dat mag alleen tijdelijk zijn.
Wat ik van hier zie heb je een geheugen probleem en als ik iets zou proberen, gooide ik tijdelijk Flash eruit.
Ik weet dat ze bij ons de oude server met dat soort scripts een hele tijd in leven hebben gehouden. Op een gegeven moment is de rek er gewoon uit......

Wat mij verbaasd is dat de server er continue last van heeft. Bij ons had hij er alleen tussen 19:00 tot 23:00 last van omdat dan de meeste leden on-line zijn en dus de serverload groter was. Bij jullie lijkt hij er wel continue last van te hebben.

Het kan ook zijn dat de database gewoon problemen kent. Wat wellicht dan een oplossing is, is het uitzetten van de related topics feature.....

Jaap

Laatst gewijzigd door JvanEkris; 02 maart 2005 om 11:09.
  #19  
Oud 02 maart 2005, 15:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het lijkt erop alsof de problemen voorbij zijn <klop klop>. Ik hoor vanavond de exacte details, dus meer kan ik nu ook niet zeggen. Er is in ieder geval naar gekeken door iemand bij Exception en die heeft nog wat extra tweaks doorgevoerd en wat verkeerde instellingen van ons rechtgetrokken. Vanavond of morgen een hopelijk laatste update. Wouter (van Exception): thanks, je bent een moordgozer

Laatst gewijzigd door jean-paul; 02 maart 2005 om 15:36.
  #20  
Oud 02 maart 2005, 16:34
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Mja, laten we nu vooral niet teveel juigen; vooralsnog draait het, en zeker beter als de afgelopen dagen. Maar we zijn er nog lang niet.


Wordt vervolgd.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023