Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 december 2002, 14:25
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Question Reparatie/contact met Palm

Hey

Ik heb een tijdje geleden bij Media Markt Rotterdam een Palm m130 gekocht. Na wat accu-probleempjes heb ik deze teruggebracht, opdat media markt hem op zou sturen naar Palm (ter reparatie).
De reparatie zou 5 weken gaan duren.

Mijn Palm is nu 5 weken weg en daarom heb ik vandaag media markt gebeld. Zij hebben contact opgenomen met de importeur, maar deze zei dat ze nog met het product bezig waren. Ze konden helaas geen tijdsindicatie geven van hoe lang de reparatie nog gaat duren.

Wat is nu mijn probleem?
Nou, ik heb bijna E 300,- voor het apparaat betaald (vrij prijzig wel) en heb er slechts een paar weken gebruik van kunnen maken. Mn palm is nu weg, en het enige wat ik in mn handen heb is een bewijsje dat media markt hem heeft 'opgestuurd' (misschien hebben ze hem gewoon in de vuilnisbak geflikkerd or something). Ik vind het nogal vaag, aangezien ze geen tijdsindicatie kunnen geven. Ik snap dus niet waarop Palm niet gewoon een nieuwe m130 opstuurt -om de klant tevreden te houden-.

Wie kan mij advies geven? Wie heeft ervaring met de reparatietijd van Palm? Waarom stuurt Palm geen nieuwe m130? Waarom geeft media markt geen nieuwe m130?

bvd en greetz

Laatst gewijzigd door FreestyleR; 27 december 2002 om 15:44.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2002, 16:28
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
reparatie procedures

Ik denk dat je je Palm beter zelf naar palm had kunnen sturen. Een startpunt is dan deze site: http://www.palm.com/nl/support/whattodo.html

Kom je daar niet achter het probleem dan moet je een formulier invullen met je klachten en dan neemt Palm contact met je op per email. Zo is het mij althans vergaan. Ik heb achtereenvolgens met een zekere Noel (hoe toepasselijk) een Niall en een zekere Michael van Palm Support gemaild. Uiteindelijk moest ik de Palm opsturen naar TNT Value added services in Duiven (zeg maar een koeriersbedrijf). Ik kreeg per email een zgn. SRO nummer, waarmee je op bovenstaande link kunt nagaan waar je Palm zich in het reparatieproces bevindt Je krijgt van Palm ook via email een mogelijkheid om met een technicus te spreken. Tevens wordt aan de hand van tevredenheidsonderzoekjes regelmatig gevraagd hoe het gaat met je Palm. Of hij al terug is, naar tevredenheid gerepareerd etc. Mijn Palm is uiteindelijk beland in het plaatsje Kladno in Tsjechië.
Ik had hem in Amerika gekocht en viel nog in de garantie.

Ik lees hier ook wel eens dat je met Palm moet bellen in Nederland als er wat is met je Palm en dat je dan soms afgescheept wordt. Dan lijkt mij bovenstaande methode zekerder. Ik ben hem wel bijna drie weken kwijt geweest en TNT had het te druk om hem op tijd terug te bezorgen, maar na een telefoontje kwamen ze alsnog.

Al met al heb je op het eerste gezicht wel een beetje het gevoel dat je het bos ingestuurd wordt als je met diverse engelstalige lieden aan het corresponderen/telefoneren bent en je je Palm naar een onbekend adres in Duiven opstuurt..

Wat mij betreft mag de Palmclub wel een apart hoofdstuk besteden aan reparatieprocedures, want vroeg of laat krijg je er mee te maken en dan is er hier geen informatie over te vinden. Niet bij Tips en zoeken onder "repair" leverde alleen verouderde info op.
Overigens leverde een verzoek om hulp bij mijn defecte Palm in het forum geen reacties op, wat me wel tegenviel.

Vanmiddag kreeg ik een "refurbished" Palm terug. Deze is echter zo dood als een pier. Weer met Palm gebeld en over drie dagen komen ze hem ruilen voor weer een andere.

Voorlopig hou ik het maar bij een papieren agenda (en misschien wel altijd).

Laatst gewijzigd door robertvh; 27 december 2002 om 16:31.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 december 2002, 16:42
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
tja, ik vind het erg onhandig dat er niet in het Nederlands gecorrespondeerd kan worden... En achteraf had ik hem inderdaad zelf op moeten sturen naar palm ipv via de media markt.
Maar hoe kun je zien of de palm die je terugkrijgt wel of niet gebruikt is?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 december 2002, 16:52
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Mij lijkt als je een Palm (of Sony ) koopt bij een winkel waar ze ook service verlenen, dat ze deze service ook moeten verlenen. Dus spreek de Mediamarkt aan op de trage afhandeling. Ikzelf heb gekocht bij een internetzaak (Beat it) en er is gelijk duidelijk gemaakt dat ik voor service rechtstreeks bij Sony moet zijn. Ik hoop daar overigens geen gebruik van te maken
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 januari 2003, 18:59
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Angry

Ik word er helemaal para van. Mijn m130 is nu 6 weken weg en het is moeilijk om contact met media markt hierover te krijgen, omdat zij de telefoon simpelweg niet opnemen!

Toch heb ik net contact met ze gehad:
Media Markt zegt, dat het moeilijk is om contact op te nemen met Palm Europe (brieven/emails/telefoontjes worden niet beantwoord). Enkele dagen geleden heeft Media Markt wel even telefonisch contact gehad met Palm Europe, maar Palm Europe weet NIET waar mn m130 op dit moment is.

Mijn conclusie:
de palm m130 is zoek!
Dus ik heb media markt gevraagd, waarom ze mij geen nieuwe m130 geven (en de rekening hiervan doorsturen naar Palm Europe).
Media Markt vertelde, dat er eerst een dossier moet worden aangelegd waarin staat dat zij vele malen hebben getracht contact op te nemen met Palm Europe, maar dat hierop niet geantwoord werd.

WANNEER LEGGEN ZE DIT DOSSIER AAN, EN GEVEN ZE ME EEN NIEUWE M130?!

Ik heb een afspraak met Hoofd-Service van Media Markt, dat ze me woensdag terugbellen over de stand van zaken...

Wat kan ik hier nog teven doen? Ze houden me gewoon aan het lijntje, ze geven geen concrete antwoorden op mn vragen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 januari 2003, 19:50
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dat zijn niet al te vrolijke verhalen.... Ik hoop dat ze hier allemaal een plezierig staartje krijgen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 januari 2003, 23:03
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
reparatie

Laten we het hopen. Maar voorlopig is mijn Palm al vier weken stuk en de reparatieprocedure duurt al bijna even lang. De vervangende maar kapotte palm die ze opgestuurd hebben moet nog steeds omgeruild worden.

Overigens lijkt het me een wonder als een Palm niet zoekraakt.
Eerst mailde ik een paar maal met Palm Support in Engeland. Vervolgens bel je dan met Palm Nederland in Amsterdam en wordt je doorverbonden met een soort Palm callcenter dat waarschijnlijk ook in Engeland zit. Dan stuur je je Palm op naar Duiven en krijg je er via luchtpost een terug uit Kladno. Deze wordt weer via een koerier (TNT) bezorgd, als deze tenminste, zoals dit bedrijf vorige week telefonisch aangaf, geen capaciteitsproblemen heeft met hun distributiecentrum in Nederland. En vorige week moest TNT alleen nog maar een Palm bezorgen . Nu moeten ze er een omruilen . Dat is bijna niet te bevatten voor een koeriersbedrijf en daarom duurt het nu weer langer dan afgesproken.
Al met al raak je in een soort bureaucratische guerilla verwikkeld om je Palm gerepareerd te krijgen.

In het bovenstaande geval van de Mediamarkt zou ik hen een termijn stellen waarop ze een goed werkende Palm moeten teruggeven (misschien weten ze bij de Consumentenbond wat voor termijn daarvoor staat)en daarna juridische stappen ondernemen. Nu leggen zij een dossier aan tussen de Mediamarkt en Palm, terwijl het een zaak is van de client en de Mediamarkt (daarom zou ik dat hoofd ook schriftelijk laten reageren en niet telefonisch).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 januari 2003, 10:13
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Wat een vervelende verhalen Maar het gaat niet altijd fout bij Palm. Zo gaf ik laatst een 2e hands Palm 500 kado aan mijn broer, en ja hoor na enkele weken reageerde het scherm niet meer. Gelukkig zat er nog garantie op het apparaat en heeft de gehele afwikkeling incl koeriers/reparatie slechts 5 werkdagen gekost

Dus hopenlijk zijn jullie verhalen de bekende uitzonderingen op de regel.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 januari 2003, 18:12
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
het einde is in zicht?!

Vandaag ben ik weer gebeld door hoofd-service van media markt rotterdam. Hij zei, dat ze a.s. maandag nogmaals Palm Europe gaan bellen...en als ze geen contact met hen krijgen, gaat media markt deze week een beslissing nemen!
Citaat:
In het bovenstaande geval van de Mediamarkt zou ik hen een termijn stellen waarop ze een goed werkende Palm moeten teruggeven (misschien weten ze bij de Consumentenbond wat voor termijn daarvoor staat)en daarna juridische stappen ondernemen.
Tja, de consumentenbond? Daar moet je eerst lid worden voor 37,50 per jaar!!
A.s. maandag gaat mn zus (jaja, wat een schat ) bellen met de rechtswinkel (omdat ik zelf niet beschikbaar ben tijdens het telefonisch spreekuur) om te vragen welke eisen ik kan stellen.
Citaat:
(daarom zou ik dat hoofd ook schriftelijk laten reageren en niet telefonisch).
Ik heb er weining/geen vertrouwen in dat Media Markt hierop antwoord.
Of bedoel je een aangetekende brief met handtekening retour, zodat ze iig niet kunnen beweren dat ze mn brief waarin ik ze aansprakelijk stel niet ontvangen hebben?

Ik heb nu een afspraak lopen met Media Markt dat ze me uiterlijk woensdag benaderen over de stand van zaken.

Bedankt voor alle reacties/suggesties en natuurlijk zijn verdere suggesties altijd welkom!

Greetz en bvd

Laatst gewijzigd door FreestyleR; 04 januari 2003 om 19:08.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 januari 2003, 19:12
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Het lijkt mij ook dat je die afspraak met Media Markt beter even op papier had kunnen laten zetten, da's altijd beter. Bovendien geeft het je een indruk hoe serieus ze je nemen.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 januari 2003, 19:14
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Hoe bedoel je op papier zetten? Het enige dat ik nu heb is een bewijsje dat Media Markt mn palm ter reparatie heeft ingenomen.
Wat had ik verder dan nog moeten vragen van M.M.?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 januari 2003, 23:58
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
MediaMarkt

Als MediaMarkt iets belooft is het altijd handig hiervan een schriftelijke bevestiging te hebben, voor het geval ze hun belofte niet nakomen.

Citaat:
Tja, de consumentenbond? Daar moet je eerst lid worden voor 37,50 per jaar!!
Ja, de rechtswinkel is natuurlijk ook goed.
Vreemd dat ze geen telefonisch contact kunnen krijgen. Als je Palm TECHNICAL SUPPORT - 020-5864685 draait krijg je toch altijd iemand van Palm aan de telefoon. Aan de hand van het serienummer van je Palm of van het SRO nummer (reparatienummer dat de zender van een te repareren Palm krijgt)kunnen ze nagaan waar een Palm zich in het traject bevindt.
Ik ben benieuwd of de MediaMarkt je Palm aangetekend naar Palm heeft verstuurd. Je zou hen eens naar een verzendbewijs kunnen vragen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 januari 2003, 21:04
hansvan's schermafbeelding
hansvan hansvan is offline
belegen lid
Voornaam: Hans
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: den haag, nl
Berichten: 32
Stuur een bericht via Skype™ naar hansvan
Thumbs up reparatie palm

Ik heb ongeveer een jaar geleden resetproblemen met mijn m100 gehad, ik heb toen kontakt gezocht met Palm. Heb de m100 opgestuurd naar Hoofddorp en enkele weken later kreeg ik een nieuwe. Ik zat nog in de garantie dus alles ging goed.

Mijn conclusie Palm werkt goed met repa's en ga er dus zelf direkt daarheen:

"Palm Tech Support voor Europa zit inderdaad in Amsterdam. Maar je kapotte Palm stuur je naar het volgende adres, nadat je gebeld hebt en een service nummer (SRO-nummer) toegewezen hebt gekregen:

J. CLETON & CO
PALM EUROPE LTD. REPAIRS
DHL INTERNATIONAL BV
Kruisweg 603
2132 NA HOOFDDORP

Palm heeft dus een deal met een onderdeel van DHL in Hoofddorp. Dat ligt echt in Nederland.

Ik heb vorige week mijn Palm Vx met gebroken scherm nog naar dat adres gestuurd op aanwijzing van Palm Tech Support. Ruim twee jaar geleden had ik dat ook al. Het adres is nog steeds hetzelfde.

Het vervangende of gerepareerde apparaat dat je terugkrijgt wordt vanuit Engeland aan je opgestuurd. Misschien ben je daarmee in de war."

De bovenstaande gegevens heb ik uit een oude thread van februari.
Sterkte en groeten,
hans van r
__________________
Nu (31-12-05)een Treo gebruiker. nu pre en touchpad
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 januari 2003, 23:14
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Palm reparatie

Dit is het adres dat ik van Palm gekregen heb:

Send your Palm to:

TNT Value Added Services
PIRC Drop Zone
Effect 9
6921 RG
Duiven
NETHERLANDS



Verder krijg je dus bij je eerste emailcorrespondentie een mail case ID.
Vervolgens een SRO nummer, waarmee je je Palm in het reparatietraject kunt volgen.
Dan een Access code nummer, waarmee je eenmalig een Palmtechnicus technisch consult kunt vragen (vreemd, want je Palm is dan al opgestuurd).
Dan heb je nog het nummer van je verzendbewijs van de PTT.
Tot slot krijg je nog een nummer van het koeriersbedrijf TNT.
Het zou handig zijn als je dan je Palm had om het allemaal bij te houden. De tragiek is echter dat deze er niet meer is…
Vervolgens wordt je belaagd met tevredenheidsonderzoeken: http://survey.ccsurvey.com/palm0101a/continue.pl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 januari 2003, 13:57
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
rechtswinkel

Ik heb zojuist gesproken met de Rechtswinkel te Rotterdam.

Ik wacht nog even a.s. woensdag af, omdat ik dan gebeld zal worden door de Media Markt (alhoewel, met M.M. weet je het maar nooit).
Als ze me dan niet bellen, of er -naar mijn mening- geen goede oplossing is, zal ik Media Markt een aangetekende brief sturen waarin ik ze een termijn stel waarin zij mn palm terug dienen te geven (of een vervangende, nieuwe m130).
Als Media Markt deze termijn niet nakomt, heb ik recht op contractsontbinding (geld terug).
----

Stel nou dat de Palm nogmaals kapot gaat, en ik de zaak zelf via Palm wil regelen, kan ik dan in het Nederlands melden aan Palm (telefonisch/schriftelijk/email) dat ik het apparaat graag naar hun toe wil sturen? (Zodat ik een reparatie-adres toegewezen krijg)

Greetz & bvd
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 januari 2003, 14:52
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Direct omruilen bij MM

In het verleden heb ik een DVD-speler gekocht bij MM, die niet goed werkte. Deze heb ik uiteraard bij MM ter reparatie aangeboden. Maar toen na 6 weken, de DVD-speler nog niet terug was, ben ik met MM overeengekomen dat ze mij een tegoedbon gaven, waarmee ik een andere DVD-speler (uiteraard niet dezelfde) heb aangeschaft.

En dit alles zonder enig probleem. MM is een grote organisatie, die volgens niet moeilijk moet doen met het omruilen van een organizer.

Succes!

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 januari 2003, 14:58
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
ja.. das wel netjes, maar was dat in dezelfde vestiging? (Rotterdam-Centrum)

En persoonlijk denk ik, aangezien media markt dus idd een grote organisatie is, 1 klant meer of minder niet uitmaakt. Ze krijgen hun klantjes toch wel! Maarja, ik begrijp gewoon idd wat 1 zo'n organisertje nou uitmaakt... M.M. kan toch gewoon z'n klantjes tevreden houden (ik was tot voor kort vaste klant)?!

greetz
Met citaat reageren
  #18  
Oud 07 januari 2003, 13:53
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Thumbs up

Na alle kommer en kwel verhalen heb ik een goed verhaal....

Mijn M500 had in een keer een niet werkend touch screen. Naar Vogelzang in Maastricht gegaan, omdat ik hem daar gekocht had, gaven ze me een nummer in Amsterdam dat uitkwam bij een callcenter ergens in de wereld. Ik werd netjes te woord gestaan door de ier aan de andere kant, hij gaf mij aan dat ik mijn palm naar een collect adres in Schiphol moest sturen. Na ontvangst kreeg ik een replacement unit (d.i. vervangende Palm, mogelijk gebruikt maar krasvrij en werkend).

Nu komt het.
Maandag verstuurd naar Amsterdam per gewone post.
Dinsdag een email van Pam dat ie aangekomen is.
Woensdag een email dat de replacement unit via UPS onderweg is
Donderdag ochtend een koerier voor de deur!

Nu bleek de replacement ook een kapot touchscreen te hebben (ik hoor jullie denken, maar het was echt een andere). Meteen gebeld. De volgende dag kwam UPS met een vervangende unit en nam de kapotte weer terug.

Sneller kan in mijn ogen niet!

Sjon
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 januari 2003, 17:12
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
de zaak is gesloten!

He he, gister heb ik nogmaals Media Markt gebeld (eigenlijk hadden ze mij moeten bellen, maarja).
Ze vertelden me dat ik donderdag een nieuw apparaat kon komen uitzoeken. Ik kreeg bij de infobalie ineens mn € 290,- terug!!

Duss

eind goed, al goed!

Ik wil jullie nog allemaal ff bedanken voor alle reacties/adviezen/tips/etc!!!!!


Mvg
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 januari 2003, 17:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Wat wordt het, weer een Palm of toch maar een Sony?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023