Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 september 2006, 08:50
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ontevreden ?

In onze Westerse wereld zijn we nogal snel ontevreden. We hebben voedsel, onderdak en een hoop luxe. We zouden ons moeten schamen. Ook ik. Toch wil ik mijn gevoelens met jullie delen. Als ik niet de enige ben, put ik daar troost uit. Ja, ook typisch Westers: luxe problemen met elkaar bespreken

Wat is er loos. Ik ben al lang een echte Palm adept. En ben ook weer helemaal trots als ik vandaag in de Volkskrant lees over de plannen van Palm mbt smartphones. Ik citeer de hoogste baas van Palm (zijn naam schiet me even niet meer te binnen):'Nokia was 10 jaar geleden ook nog een houtzagerij'.

Ik heb al veel modellen gehad en heb veel geswitched. Nu heb ik een mooie Treo 650 met Tom Tom. Ben ik op zich heel tevreden mee moeten zijn, maar opnieuw begint het te kriebelen. Ik merk dat ik de mobiliteit van de Treo tegen vind vallen, met ander woorden, je stopt hem niet lekker in je zak als je even gaat joggen of naar de winkel voor een brood. Ik ben dan steeds bang dat er iets mee gebeurd. Hoesjes maken hem nog groter en aan mij broek hangen vind ik uit esthetisch oogpunt echt niet kunnen.

Ik overweeg nu alweer een leuke GSM te kopen waar wel een synchronisatiefunctie op zit voor contacten en agenda, en dit te combineren met de Zire 72s die ik nog heb liggen. Maar ik weet nu alweer dat ik er dan op onverwachte momenten achter kom dat functies mis. Het is eigenlijk een onoplosbare keuze. Al zou Palm met een hele kleine smartphone komen, waar alle functies van de Treo in zouden zitten, dan zou ik het scherm weer te klein vinden,

Waar ik nu benieuwd naar ben is of we meer mensen zo wispelturig zijn als ik. Zijn er meer mensen die liever twee apparaten gebruiken ? Waarom of waarom niet ? Of zit ik gewoon te zeuren ?

Ik zou zeggen, ga hieronder eens helemaal los (binnen de regels van het forum natuurlijk).

Coen
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2006, 15:54
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox
Ik heb al veel modellen gehad en heb veel geswitched. Nu heb ik een mooie Treo 650 met Tom Tom. Ben ik op zich heel tevreden mee moeten zijn, maar opnieuw begint het te kriebelen. Ik merk dat ik de mobiliteit van de Treo tegen vind vallen, met ander woorden, je stopt hem niet lekker in je zak als je even gaat joggen of naar de winkel voor een brood. Ik ben dan steeds bang dat er iets mee gebeurd. Hoesjes maken hem nog groter en aan mij broek hangen vind ik uit esthetisch oogpunt echt niet kunnen.

Ik overweeg nu alweer een leuke GSM te kopen waar wel een synchronisatiefunctie op zit voor contacten en agenda, en dit te combineren met de Zire 72s die ik nog heb liggen. Maar ik weet nu alweer dat ik er dan op onverwachte momenten achter kom dat functies mis. Het is eigenlijk een onoplosbare keuze. Al zou Palm met een hele kleine smartphone komen, waar alle functies van de Treo in zouden zitten, dan zou ik het scherm weer te klein vinden,

Waar ik nu benieuwd naar ben is of we meer mensen zo wispelturig zijn als ik. Zijn er meer mensen die liever twee apparaten gebruiken ? Waarom of waarom niet ? Of zit ik gewoon te zeuren ?
Je hebt gewoon last van een milde vorm van het Stendhal syndroom, namelijk de keuzestress.
Maar troost je, je bent niet de enige! Als ik soms de overtrokken reakties lees die loskomen bij het bekend raken van een nieuw Palm-model of andere elektronika gadget, denk ik bij mezelf: "Oeh, die heeft het nijg!".

Wat is hier tegen te doen:
  • Bezoek nooit geen verkoopunten voor gadgets of sites die er nieuws over brengen zoals de PalmClub, zodat je onwetend wordt over nieuwe keuzes. Dit is eigenlijk meer een theoretische mogelijkheid en zo mis je ook de steun van de PalmClub-leden bij het oplossen van je probleem.
  • Het is gewoon weg onmogelijk om alle nieuwe apparaten aan te schaffen en/of te gebruiken. Alle modellen in de winkel zijn zelfs vanaf de allereerste dag op het schap verouderd en aftands, want iedere dag werken duizenden ingenieurs zich uit de naad om hun produkt te verbeteren, zodat van iedere produktserie de nieuwste modellen alleen op de tekenplank liggen. Put uit deze wetenschap troost en voldoening, dat het door jou gekozen model een goede oplossing was/is voor jou en dat er heel veel mensen zijn die nog geeneens de beschikking hebben over een PDA/Smartfoon.
  • Kweek wat emphatie voor je toestel en zie het als een vriend die altijd bij je is en je helpt door je dag te komen. Naast de appreciatie van de pluspunten, stel je je vergevingsgezind op voor de gebreken. Zo krijg je meer weerstand tegen de nieuwste verleidingen. Je laat toch ook zo maar niet je oude vriend in de steek of je vrouw vallen omdat je ergens een nieuwe of beter model ziet.
  • Kijk zo min mogelijk naar reklame. De ene helft van wat er gezegd wordt is gelogen en de andere helft is niet waar. Produkten worden altijd erg eenzijdig belicht en de indruk wordt gewekt, dat het voor jou nog mooier gaat zijn dan te filmen valt in de spot. Dit vernietigt in snel tempo al je resterende gevoelens van geluk. Tevens worden voornamelijk egocentrische gevoelens opgewekt die moreel onverantwoord zijn in de samenleving. De huidige verzuring van de maatschappij is voor een groot deel te wijten aan het bombardement van onrealistische reklameboodschappen, waar iedereen aan bloot staat.
  • Let op de wet van het behoud van de miserie (ellende). Net zoals er in de fysika een wet is voor het behoud van de energie, is er in de sociologie een wet die zegt dat wat je ook probeert, de hoeveelheid miserie in je leven hetzelfde blijft. Ook de wet van Murphy houdt hiermee verband. Voorbeeld: de aanschaf van een tijdsbesparend apparaat noopt je tot harder en langer werken, waardoor je tijdsbesparing weer verloren gaat. De tijdwinst bij reizen per vliegtuig, wordt voor een groot deel weer te niet gedaan door de tijd die je doorbrengt aan de veiligheidskontrole. Je zal zien, dat bij de aanschaf van een nieuw apparaat, dat oplossing biedt voor een aantal onvolkomenheden van je huidig apparaat, ook weer nieuwe onvolkomenheden worden geintroduceerd (waarvan sommige zelfs niet aanwezig waren in je oude apparaat). Met de nieuwste PDA gaat alles veel sneller, maar de batterij raakt sneller leeg, zodat je eigenlijk ook nog maar dezelfde hoeveelheid gegevens kan verwerken. Dus waarom zou je je onvolkomen apparaat willen inruilen voor een nieuw onvolkomen apparaat?
  • Verder is er nog de wet van de remmende voorsprong: Trendsetters kunnen ingehaald worden door trendvolgers, omdat die het gemakkelijker hebben. Dus als je toestel niet meer het allerlaatste is, bedenk dan dat je op ieder moment een toestel kan aanschaffen dat alle huidige toestellen overklast. En waarom zou je vandaag iets doen, wat je morgen nog kan uitstellen?
Zoek het geluk nooit op een ander, want het is reeds bij jou!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2006, 16:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Laten we in deze discussie vooral niet vergeten welk een genot impulsaankopen kunnen bieden...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2006, 20:08
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Komt me bekent voor...
Zit nu al te kijken om mijn TX de deur uit te doen en een in december (?) Nitro te kopen...
MAar het scherm zal dan waarschijnlijk te klein zijn...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2006, 20:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gewoon een pda kopen waar geen directe opvolgers voor aan te wijzen zijn .
Zeg nou eerlijk, wat zou mijn Garmin iQue 3600 op kunnen volgen?
Niet de Garmin iQue M5, want PPC.
Niet de Garmin iQue 3200, dat is alleen maar een downgrade qua specificaties, en een Garmin iQue 3000 is het ook al niet.

Ik geef onmiddelijk toe dat er gps-ontvangers zijn die een betere ontvangst hebben, een Srif III-chipset zou helemaal niet verkeerd zijn. Maar op een iQue staat gewoon een hele leuke collectie gps-programma's, hoewel je je stabieler werkende gps-programma's voor kunt stellen.
Overigens werk ik nog met die fijne Universal Connector; ik heb er een toetsenbord, reislader en Power to Go () voor.

Ik ben in het afgelopen jaar ook meer dan me lief is bij PDATechCenter geweest;
een keer omdat ik geen gps-ontvangst meer kon krijgen. Richard had geen idee hoe hij het probleem op kon lossen, ook een antenne van een Mio 168 werkte niet . Hij wist wel te melden dat de gps-ontvangers van iQue's meestal na twee jaar kapot gingen .
Uiteindelijk is het een gloednieuwe iQue 3600 geworden. Via de importeur, maar geregeld door PDATechCenter, kreeg ik tegen betaling van € 198 en tegen inlevering van de oude iQue een gloednieuwe.
Een paar maanden later was ik alweer bij PDATechCenter; de pda stopte er al mee voordat de batterij onder het minimumniveau was. De batterij is toen onder garantie vervangen.


En wat betreft andere elektronica;
M'n 4G iPod met 40 GB werkt na een jaar of twee nog prima. Echt mooi ziet-ie er niet meer uit en als ik 'm verbind met de computer ben ik de On-the-go-afspeellijsten kwijt. De volumebegrenzer, die er op de latere generatie iPods uitgehaald is, kan wel eens vervelend zijn bij sommige podcasts. En soms, als ik een nummer af wil spelen heeft de iPod er gewoon geen zin in, en moet ik opnieuw op Play drukken.
En toch, zo lang de 40 GB nog niet vol is, ben ik tevreden .

Overigens heb ik wel een 2G iPod shuffle besteld, voor erbij. Zo ben ik dan wel weer.

M'n mobiele telefoon is een simpele Nokia bluetoothtelefoon, een 6021. Aangeschaft nadat m'n Nokia 6610 ermee stopte.


Gematigd elektronicaliefhebber dus ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 september 2006, 08:28
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik ben natuurlijk blij met alle bijval en begrip, maar had op een pittige discussie gehoopt. Zo van 'stel je niet zo aan en wees blij met die prachtige treo'. Maar kennelijk ben ik niet de enige met koopstress.

Aan de tips van Gerard (Ghia) heb ik wel veel gehad. Ik heb mij Treo vannacht op het nachtkastje gelegd. Hij had daar al een tijd niet meer gelegen en de empathie is weer flink toegenomen.

Nog een andere goede tip: zorg dat je het geld niet hebt om steeds iets nieuws te kopen. Kijk veel in de folders van telecombedrijven, dan zie je wat een GSM zonder abbo kost. Dan ben je weer heel blij met je Treo.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 september 2006, 08:29
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
"koopstres'" moet natuurlijk "keuzestress" zijn in mijn vorige bericht. Is dat nu freudiaans ?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 september 2006, 10:47
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Waarom zou je het vandaag doen, als je het kan uitstellen tot morgen...

Ghia, je hebt verdorie gelijk!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 september 2006, 11:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Waarom zou je het vandaag doen, als je het kan uitstellen tot morgen...
Je mag die zin nog eens herlezen, want dat is niet wat er staat.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 september 2006, 18:48
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Aan de tips van Gerard (Ghia) heb ik wel veel gehad. Ik heb mij Treo vannacht op het nachtkastje gelegd. Hij had daar al een tijd niet meer gelegen en de empathie is weer flink toegenomen.
Gebruik je 'm niet als wekker dan ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 september 2006, 19:06
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik gebruikte hem als wekker, met mobileClock. Kon ik gewekt worden met mp3. Was een demoversie. Ik kijk nog even of ik hem koop, of dat ik op zoek ga naar freeware. (hoezo keuzestress ? )
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 september 2006, 21:33
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Gebruik je 'm niet als wekker dan ?
Mensen die regelmatig te laat komen, worden ontslagen. Dus wees iedere keer maar blij als je alarm (bij mij: reveille in MIDI) afgaat. De dag is nog maar net begonnen en je hebt reeds met sukses de eerste horde voor het veiligstellen van je job genomen!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 september 2006, 07:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
fftopic:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dus wees iedere keer maar blij als je alarm (bij mij: reveille in MIDI) afgaat.
Whoah, met mijn beperkte muziekkennis:
- De reveille moet gespeeld worden op een trompet, niet op een blokfluit (zodat je ook wakker wordt en niet weer in slaap valt).
- Het tempo van het midibestand is lichtelijk (gaap) slaapverwekkend.
- En dan die (gesequenste) noten: geen touw aan vast te knopen, hoe schrijf je een simpel deuntje als de reveille zo moeilijk mogelijk op (alles moet een octaaf lager, dus we schrijven de noten niet een octaaf lager, nee we zetten dat er gewoon boven ; de Midi laat het trompetdeuntje horen op een fluit, maar de noten geven posities voor een gitaar (of viool ofzo).
In deze zit in ieder geval wat meer pit.

Sorry, dit moest me als trompettist even van het hart.

Nu weer on-topic?

Coenox:
Er is in principe niets mis met jouw gedrag. Je ziet dit ook bij auto's. Er zijn ook mensen die elke 2 jaar een nieuwe (en dan bedoel ik ook een splinternieuwe) auto willen hebben. Zolang je (net als die automobilisten) je gadgets ook maar weer verkoopt.
Doe je dat niet (omdat de restwaarde lager dan de "gevoelswaarde" geworden is) probeer dan een andere toepassing te vinden. Zo wordt mijn T|T nu thuis hoofdzakelijk gebruikt om spelletjes op te spelen.

Er is niets mis met een PDA gebruiken als (wel erg dure) wekker, als het je het gevoel geeft dat je daarmee altijd terug kan naar die oudere PDA. Denk bijvoorbeeld aan randapparatuur. Ik wil mijn T|T ook niet kwijt omdat die HiRes is en mijn Treo 600 niet.
Er ligt ook nog ergens een Treo 180, maar die is lichtelijk defect en volgens mij is de restwaarde zo laag dat niemand daar meer iets voor wil geven....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 september 2006, 10:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
de Midi laat het trompetdeuntje horen op een fluit, maar de noten geven posities voor een gitaar (of viool ofzo).
Inderdaad de aangehaalde link stond op een vioolsite!
Citaat:
In deze zit in ieder geval wat meer pit.
Het was het beste voorbeeld van Reveille in MIDI, dat ik vond om iedereen een idee te geven over wat ik het had. Kun je geloven dat de andere nog slechter waren. Mijn Palmversie heeft ook meer pit. Het zit in de alarmgeluiden bij de standaard WorldClock.
Citaat:
Er is niets mis met een PDA gebruiken als (wel erg dure) wekker
Dat is alleen maar de eerste taak van de tientallen die hij iedere dag voor mij verricht.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 september 2006, 10:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb nu zo'n 15 Palms gehad in de afgelopen 3 jaar, maar de laatste twee jaar heb ik het met slechts twee (okee, drie) Palms gedaan: de Sony Clie TH55, Treo 600, en de Treo 650 nu. Oh ja, ik heb hier ook nog een bijna defecte TG50 liggen. Vier dan. Wacht, ik heb nog een SL10 in mijn lade liggen: vijf

Het is niet zo dat ik nu sneller tevreden ben ofzo (met de TH55 wel), maar er is helaas niet zoveel keus tegenwoordig als je een Palm met PalmOS wil, en ik ben nooit zo'n accessoirepersoon geweest.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 september 2006, 10:58
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
:
Coenox:
Er is in principe niets mis met jouw gedrag. Je ziet dit ook bij auto's. Er zijn ook mensen die elke 2 jaar een nieuwe (en dan bedoel ik ook een splinternieuwe) auto willen hebben. Zolang je (net als die automobilisten) je gadgets ook maar weer verkoopt.
Doe je dat niet (omdat de restwaarde lager dan de "gevoelswaarde" geworden is) probeer dan een andere toepassing te vinden.

Klopt. Ik doe mijn Zire 72s ook niet weg. Worden af en toe spelletjes op gedaan. Verkopen vind ik geen optie. Overigens: ik koop mijn Palms eigenlijk nooit nieuw. net als bij auto's moet bij mij de kop eraf zijn. Alleen de eerste (IIIx) en de laatste (treo 650, personeelsaanbieding) vormen een uitzondering.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 november 2006, 08:37
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Voor diegenen die willen weten hoe dit afgelopen is: ik ben nog steeds erg happy met mijn Treo. Mijn Zire gebruik ik thuis voor spelletjes en E-books en misschien probeer ik nog een WiFi SDIO kaartje op de kop te tikken. Moraal: geef niet te snel toe aan je keuzestress maar wacht een paar weken om te zien of je echt wat anders wilt.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 november 2006, 18:48
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Moraal: geef niet te snel toe aan je keuzestress maar wacht een paar weken om te zien of je echt wat anders wilt....
.....en weer wat meer geld op je bankrekening hebt staan (of speelt dat geen rol bij jullie allen?).
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 november 2006, 08:15
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Zeker speelt dat een rol. Maar bij mij was het de keuze tussen een Zire 72s en een SE T68i of een Treo 650 gebruiken. Al die spullen heb ik al, dus ik hoefde sowieso geen geld uit te geven. Die 680 laat ik nog wel even in de winkel liggen, ik ben niet rijk genoeg om altijd de eerste te zijn.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 november 2006, 15:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Same here, ik denk nu dus over een tweedehands 650 of een 680 met ander abonnement....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023