Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 april 2005, 19:19
prsmit
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Automatische reset TREO 650

Hallo,

ik heb sinds 1,5 maand een treo 650 en ben zeer blij met het apparaat. Van tevoren heb ik een treo 600 gehad, maar de 650 is toch echt een verbetering. Wat mij wel meteen opviel is dat ik geregeld een automatische reset krijg, vooral als ik een telefoontje binnen krijg. In het begin dacht ik dat dit kwam door alle software die ik erop heb geinstalleerd, maar nu ik het apparaat toch al langer heb en al vaker alle software eraf heb gehaald, wordt ik er echt moedeloos van. Af en toe gebeurt het wel 3 keer per dag. Doe ik iets verkeerd, of is er iets met het apparaat?
Ik ben er wel achter gekomen hoe ik de error message op het beeld krijg. De melding is dan meestal:
[size=2][/size]
[size=2]Reset Message:
16.3.05 at 8.30 while running "Phone":

HALRadioAcDc.c,

Line:441,Host wake not asserted in time

Weet iemand wat dit betekend en hoe ik dit op kan lossen?
[/size]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 april 2005, 19:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom, prsmit.

Heb je alles eraf gehaald middels een Harde Reset of op een andere manier?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 april 2005, 19:23
prsmit
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, via een harde reset . Heb onlanks zelfs mijn laptop opnieuw geinstalleerd en ben blanco begonnen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 april 2005, 17:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De Treo650 kent problemen met sommige sim-kaarten, zie daarvoor elders op de forums, misschien dat dat de oorzaak is van jouw probleem.
Als ik jou was zou ik in ieder geval kijken of je niet van iemand anders enige tijd een sim-kaart kan lenen om te kijken of je palm daarmee wel goed samenwerkt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 april 2005, 21:04
prsmit
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt, ziet er inderdaad uit dat het om hetzelfde gaat. Als ik het lees wordt ik er niet echt vrolijk van . Ik zal in ieder geval simkaarten testen en een klacht indienen bij palm. Hoe meer klachten hoe eerder men er toe geneigd is er iets aan te doen. Helaas werkt dat zo ben ik bang.

Patrick
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 april 2005, 22:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het probleem is inderdaad nu even lastig. Maar, en misschien dat het even kan duren, je zult toch wel een degelijk sim-kaartje krijgen van je provider?

Hoewel ze bij gsm-providers best eens een paarse-krokodil-syndroom zouden kunnen hebben .

In ieder geval, sterkte om een goede sim-kaart te bemachtigen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 april 2005, 08:15
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Niet het probleem gaan verschuiven, PalmOne is de partij die de veroorzaker van dit probleem is, dus daar gaan klagen zou ik zekr doen. Je kunt uiteraard wel een andere simkaart proberen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat PalmOne hier weer's een steekje heeft laten vallen.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 april 2005, 15:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Maar wat kan Palmone doen dan? De handheld veroorzaakt weliswaar het probleem, maar niet met alle sim-kaarten. Een nieuw sim-kaartje is een makkelijker oplossing dan nieuwe hardware in de pda.
Hoogstens zou je Palmone om de toezegging kunnen vragen, mocht je telefoonprovider jou een rekening presenteren voor het sim-kaartje, de gemaakte kosten te vergoeden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 april 2005, 18:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik ben het vaak met je eens Sander, maar niet in dit geval. palmOne kan er niets aan doen dat providers incompatible of zelf aangepaste simkaarten aan eindgebruikers levert. Het probleem is ook niet gekoppeld aan elke simkaart, maar alleen aan de Gemplus-variant. Het lijkt me dus eerder dat Gemplus de verwijtbare partij is en niet palmOne. Een 64k-simkaart van Axalto kent dit probleem immers niet.
Lees ook dit nieuwtje op Treocentral en de bijbehorende thread. Vooral deze laatste link kan je veel kopzorgen besparen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 april 2005, 08:36
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Jean-Paul, interessante thread, maar het is toch maar de halve waarheid als je zegt dat PalmOne hier geen blaam treft als ik overige threads op TreoCentral & MyTreo.net lees. Er zijn genoeg mensen te vinden die van PalmOne een nieuwe Treo hebben gekregen (overigens met wisselende resultaten), en dat doen ze heus niet als ze echt denken dat het alleen maar aan externe factoren ligt. Feit ligt er gewoon dat heel veel mensen een probleem hebben met de stabiliteit van hun Treo, o.a. icm met bepaalde SIM kaarten die het daarvoor prima deden in een gewone GSM. Ik reageerde misschien iets te stellig door te zeggen dat PalmOne hier de volledige schuld aan heeft, maar enig testwerk voordat je je product op de markt brengt is er kennelijk niet meer bij tegenwoordig (what's new...)
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 april 2005, 13:10
JeDa
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Ik heb ook een Treo 650 en had ook veel problemen met reset en het uitvallen van de gsm-functie. Na wat experimenteren blijkt dat wanneer ik het tst na gebruik (dus bv na een gesprek, of na het gebruik van de agenda, of de calculator of welke toepassing dan ook) als het ware terug breng naar het standaard gsm scherm (dmv de groene knop) dan reset ie niet meer.... vreemd he? Het lijkt er dus op dat je altijd als laatste handeling op de groene telefoon knop moet drukken. Dan gaat er niks mis. Als ik hem laat staan in "palm mode" (door op het "huisje" te drukken) of een andere applicatie open laat staan (bv agenda, calculator, to-do-list etc) dan reset ie spontaan.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

gr, JeDa
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 april 2005, 15:39
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
reset bij Documents to Go

De telefoonfunctie werkt prima bij mij, met Gemplus kaartje van KPN. Wel heb ik de vervelende ervaring van een soft reset bij gebruik van Documents to Go. op de Dataviz site www.dataviz.com is daar inmiddels een patch voor te downloaden. Vanavond maar eens proberen of dat werkt.

Zal dat probleem met die telefoonfunctie ook niet softwarematig te herstellen zijn?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 april 2005, 21:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik heb wel spontane resets . Maar niet tijdens het ontvangen van telefoontjes. Ook ik heb een Gemplus-kaartje. Kan ik bij Smartphoneshop wel laten omwisselen door een ouder type. Maar zij geven aan, dat PalmOne binnen zeer korte tijd met een ROM-patch zullen komen om dit probleem op te lossen. Dus, misschien toch maar even afwachten?

Groet,

Peter

Oh ja, in eerste instantie had ik een pinbeveiliging op mijn gsm. Na een spontane reset kon de Treo dus niet automatisch de telefoon opnieuw aanzetten. Nu heb ik die pinbeveiliging uitgezet en zetde Treo wel automatisch de telefoon weer aan.
JeDa: ik ga je tip uitproberen. In afwachting op de patch, is dat misschien een tussenoplossing.

Peter

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 april 2005 om 21:27.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 april 2005, 10:39
JeDa
Guest
 
Berichten: n/a
Peter,

Helaas blijkt nu na een weekje dat m'n Treo nog steeds spontaan reset ..... m'n tip werkt dus helaas niet, ik gebruik overigens een "normale" (geen Gemplus) simcard.

Hopelijk komt er snel een romupdate want bij mij schakelt de telefoon gewoon uit, dus de pincode uitzetten werkt niet

JeDa
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 april 2005, 09:53
JeDa
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet nu waar de reset door veroorzaakt wordt: door "Web".


Na een reset moet je in het telefoonmenu (groene toets) "bellen" naar #*377.
Je krijgt dan te zien wat de reset heeft veroorzaakt.

Bij mij staat er:

System Error Log

A reset was caused on 7.4.05 at 18.57 while running "Web"; Fatal Exception


Misschien kan iedereen eens kijken welk programma de reset veroorzaakt?

gr, JeDa
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 april 2005, 17:04
bazis
Guest
 
Berichten: n/a
Als je een foutmelding krijgt van HalradioAcDc dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met het gsm-radio gedeelte van je Treo.

Ik heb hetzelfde gehad en toen viel het me op dat er bij phone info geen sim telefoonnummer stond! Heb verschillende malen een andere sim geprobeerd maar hij kon nergens het telefoonnummer vanaf lezen! Ondertussen had ik meerdere resets per dag met elke keer de HalradioAcDC foutmelding. Exemplaar omgeruild bij de winkel en nooit meer problemen gehad, En hij leest het telefoonnummer van de simkaart!

Omruilen dus!

Baz
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 april 2005, 20:47
mvangoch mvangoch is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prsmit
Bedankt, ziet er inderdaad uit dat het om hetzelfde gaat. Als ik het lees wordt ik er niet echt vrolijk van . Ik zal in ieder geval simkaarten testen en een klacht indienen bij palm. Hoe meer klachten hoe eerder men er toe geneigd is er iets aan te doen. Helaas werkt dat zo ben ik bang.

Patrick
Hallo Patrick,

Gewoon terugsturen die Treo!

Ik had hetzelfde probleem, ik krijg maandag (van TakeItnow) een nieuwe.
Hopenlijk ben ik dan van het probleem af.

grt,

mathé
__________________
Groeten van Mathé (Treo 650 gebruiker)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 april 2005, 15:09
mpot
Guest
 
Berichten: n/a
Angry reset

had na aanschaf Treo650 in maart zelfde problemen (reset op de meest onlogische momenten, vastlopen) , na contact met Palm (´is software-probleem, onoplosbaar, vervangen´) nieuwe geleverd gekregen;gaat nu wel goed. Ik zat wel ca. 12 dagen zonder toestel, nieuwe werd pas geleverd na inlevering van oude.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 26 april 2005, 21:30
mvangoch mvangoch is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 6
Gisteren een splinternieuwe Treo 650 ontvangen voor die andere die steeds resette; nu wel goed!
Top apparaatje als het naar behoren werkt!
__________________
Groeten van Mathé (Treo 650 gebruiker)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 26 april 2005, 21:52
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Zou het dan toch wel aan het apparaat zelf liggen?
Ik heb gekeken via #*377 welk programma die spontane soft resets maakte. Dat bleek steeds Snapper te zijn.
Dit mailprogramma had ik op automatisch ophalen geprogrammeerd. Nu heb ik de laatste update geinstalleerd en het ophalen op handmatig gezet. Sindsdien heb ik ook geen last meer van spontane soft resets . Tenminste, tot nu toe.

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023